första racehelgen passerad, med premiärdatumet 15/5 som planerat!
Dock i orsa efter 100 besök hos smhi och yr.no...
Regnade som fan fram till lunch, sen dök solen upp i det blå!
Vi körde som satan med 1bar i däcken
film ser man här:
http://www.garaget.org/video/jg6gaog2z529
Sen lagom efter dom reporna höjde jag varvspärren från 7500 till 7800 och då boggar inte bilen sådär i växlarna... (om man inte spinner som i filmklippet),
10.2 noterades väl som bäst med 1bar i däcken..
Sen vart det fulla hot ifrån avesta grabbarna och vi klättrade ner i däcktryck... vid 0.55bar så gick bilen som hårdast, 1.35 i 60 fot.. Dock vilt ritande när man bankar i 3an..
9.25 vart min bästa notering, och då slutade vi åka för att det kändes hopplöst att jaga tider med en bil som bara ritar största delen av rakan, så rik på däck är jag inte
Dragvinge behövs, och mjukare fjädrar då det sitter 100kg fjädrar nu bak...
Hemfärd glada som satan i helvetet ifrån orsa... Kunde inte blivit bättre första event, klockrent väder, härligt folk, balla bilar, nice team som hjälpte mig med allt, och självklart många visdomsord ifrån avesta i vanlig ordning!!
www.pure-pf.com är ena riktiga speedmakers genom tiderna, ärtan och hans crew hjälpte oss 1 sekund neråt på tidkortet när dom la sig i
spec tack till pizza, emme, egnesund, ärtan, robban och larsson.
Det var helgens succé..
Helgens fail blev dag 2, stiger upp kl 6.30, vädret suger (4 mil ifrån kjula).. Sover till halv tolv, ringer upp ett par ur missade samtalslistan och sen blir det avfärd mot kjula, tack till larsson som fixade in mig via pelle(som vi också måste tacka)!
Väl på kjula möter vi upp den beryktade ålands-maffian! Som genast vill pilla lite på 4-länken och hade lite andra idér vi skulle diskutera under omställningen av bakvagnen, men först, en liten provtur på strippen innan vi roddar fram domkraft och rätt grejer.
Värmning på 2an, känns som vanligt, som att diffen gick sönder... Sen kommer greppet pulserande och sen skriker det som fan om hjulen innan man släpper av... (nu jävlar blir det åka tänker man).
Linear upp lika spänd som vanligt när man står på kjulas klisterstripp...
Notera gärna att kjula strippen tog mig med 3-0 förra årett med min bmw kombi....
Launchar 6000rpm och 1bar...
Jag tror jag kom 30cm........ Lådan dog lika skönt som mina 7 ZFare förra året.......
Enligt ålänningarna hade team wolverine strul med 1ans drev med jämna mellanrum.....
Skönt... ungefär som ZF's 3ans växel... Kul att jag iår igen har ett driftosäkert bygge....
Många tankar som går igenom huvet nu... Men jag lär liksom inte ge upp nu (som jag redan sagt 5 gånger iår känns det som)..
Kriga sig igenom även denna motgång och hoppas på det bästa... Tur vi är tidigt ute... Mindre tur att jag är borta från 29maj till 20juni i USA bara... eller så är det det som är tur? Annars hade jag väl droppat 4 kilo TILL av att svina i garaget och inte ha tid att leva som man ska...
Blir mao lite periodpaus i detta projekts framfart
tack alla som tycker det är kul att läsa om mina motgångar/framgångar...
ps. bilen är totalrolig att köra! Enda tråkiga är att jag nog valde lite väl hög utväxling i diffen hehe, man lär dra ur varje växel till varvstopp för att det inte ska bogga, svårt på hal stripp mao... Motorn är även den helt brutal!