r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
tog oss till kjula... värmde på 2an, man kände att man åkte på klister igen!
Åker in i stage, upp med laddet till 1bar och 6000rpm, går av kopplingen... sätter sig skönt men precis när man ska få känna ursinnet så låter det skrämmande likt mina 7 gamla ZFare som ligger lite varstans...
Efter lite felsökning ihop med polarna så är det rätt konstaterat att något hände i lådan.. Enligt hulta så brukade 1ans drev sticka för wolverine racing med jämna mellanrum...
Skönt läge.. Kul nästan jämnt.... ska ordna med en update sen ikväll.. men ppf forumet får som vanligt ett litet "senaste nytt" inlägg innan de vanliga updatsen rullar på.. (därav en hel del dubbelpost i den här tråden, om ni inte listat ut det redan )
Åker in i stage, upp med laddet till 1bar och 6000rpm, går av kopplingen... sätter sig skönt men precis när man ska få känna ursinnet så låter det skrämmande likt mina 7 gamla ZFare som ligger lite varstans...
Efter lite felsökning ihop med polarna så är det rätt konstaterat att något hände i lådan.. Enligt hulta så brukade 1ans drev sticka för wolverine racing med jämna mellanrum...
Skönt läge.. Kul nästan jämnt.... ska ordna med en update sen ikväll.. men ppf forumet får som vanligt ett litet "senaste nytt" inlägg innan de vanliga updatsen rullar på.. (därav en hel del dubbelpost i den här tråden, om ni inte listat ut det redan )
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Vi åkte förbi kjula men du var inte kvar då hehe
Trist när skit pajar..
Trist när skit pajar..
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
första racehelgen passerad, med premiärdatumet 15/5 som planerat!
Dock i orsa efter 100 besök hos smhi och yr.no...
Regnade som fan fram till lunch, sen dök solen upp i det blå!
Vi körde som satan med 1bar i däcken
film ser man här:
http://www.garaget.org/video/jg6gaog2z529
Sen lagom efter dom reporna höjde jag varvspärren från 7500 till 7800 och då boggar inte bilen sådär i växlarna... (om man inte spinner som i filmklippet),
10.2 noterades väl som bäst med 1bar i däcken..
Sen vart det fulla hot ifrån avesta grabbarna och vi klättrade ner i däcktryck... vid 0.55bar så gick bilen som hårdast, 1.35 i 60 fot.. Dock vilt ritande när man bankar i 3an..
9.25 vart min bästa notering, och då slutade vi åka för att det kändes hopplöst att jaga tider med en bil som bara ritar största delen av rakan, så rik på däck är jag inte
Dragvinge behövs, och mjukare fjädrar då det sitter 100kg fjädrar nu bak...
Hemfärd glada som satan i helvetet ifrån orsa... Kunde inte blivit bättre första event, klockrent väder, härligt folk, balla bilar, nice team som hjälpte mig med allt, och självklart många visdomsord ifrån avesta i vanlig ordning!! www.pure-pf.com är ena riktiga speedmakers genom tiderna, ärtan och hans crew hjälpte oss 1 sekund neråt på tidkortet när dom la sig i
spec tack till pizza, emme, egnesund, ärtan, robban och larsson.
Det var helgens succé..
Helgens fail blev dag 2, stiger upp kl 6.30, vädret suger (4 mil ifrån kjula).. Sover till halv tolv, ringer upp ett par ur missade samtalslistan och sen blir det avfärd mot kjula, tack till larsson som fixade in mig via pelle(som vi också måste tacka)!
Väl på kjula möter vi upp den beryktade ålands-maffian! Som genast vill pilla lite på 4-länken och hade lite andra idér vi skulle diskutera under omställningen av bakvagnen, men först, en liten provtur på strippen innan vi roddar fram domkraft och rätt grejer.
Värmning på 2an, känns som vanligt, som att diffen gick sönder... Sen kommer greppet pulserande och sen skriker det som fan om hjulen innan man släpper av... (nu jävlar blir det åka tänker man).
Linear upp lika spänd som vanligt när man står på kjulas klisterstripp...
Notera gärna att kjula strippen tog mig med 3-0 förra årett med min bmw kombi....
Launchar 6000rpm och 1bar...
Jag tror jag kom 30cm........ Lådan dog lika skönt som mina 7 ZFare förra året.......
Enligt ålänningarna hade team wolverine strul med 1ans drev med jämna mellanrum.....
Skönt... ungefär som ZF's 3ans växel... Kul att jag iår igen har ett driftosäkert bygge....
Många tankar som går igenom huvet nu... Men jag lär liksom inte ge upp nu (som jag redan sagt 5 gånger iår känns det som)..
Kriga sig igenom även denna motgång och hoppas på det bästa... Tur vi är tidigt ute... Mindre tur att jag är borta från 29maj till 20juni i USA bara... eller så är det det som är tur? Annars hade jag väl droppat 4 kilo TILL av att svina i garaget och inte ha tid att leva som man ska...
Blir mao lite periodpaus i detta projekts framfart tack alla som tycker det är kul att läsa om mina motgångar/framgångar...
ps. bilen är totalrolig att köra! Enda tråkiga är att jag nog valde lite väl hög utväxling i diffen hehe, man lär dra ur varje växel till varvstopp för att det inte ska bogga, svårt på hal stripp mao... Motorn är även den helt brutal!
Dock i orsa efter 100 besök hos smhi och yr.no...
Regnade som fan fram till lunch, sen dök solen upp i det blå!
Vi körde som satan med 1bar i däcken
film ser man här:
http://www.garaget.org/video/jg6gaog2z529
Sen lagom efter dom reporna höjde jag varvspärren från 7500 till 7800 och då boggar inte bilen sådär i växlarna... (om man inte spinner som i filmklippet),
10.2 noterades väl som bäst med 1bar i däcken..
Sen vart det fulla hot ifrån avesta grabbarna och vi klättrade ner i däcktryck... vid 0.55bar så gick bilen som hårdast, 1.35 i 60 fot.. Dock vilt ritande när man bankar i 3an..
9.25 vart min bästa notering, och då slutade vi åka för att det kändes hopplöst att jaga tider med en bil som bara ritar största delen av rakan, så rik på däck är jag inte
Dragvinge behövs, och mjukare fjädrar då det sitter 100kg fjädrar nu bak...
Hemfärd glada som satan i helvetet ifrån orsa... Kunde inte blivit bättre första event, klockrent väder, härligt folk, balla bilar, nice team som hjälpte mig med allt, och självklart många visdomsord ifrån avesta i vanlig ordning!! www.pure-pf.com är ena riktiga speedmakers genom tiderna, ärtan och hans crew hjälpte oss 1 sekund neråt på tidkortet när dom la sig i
spec tack till pizza, emme, egnesund, ärtan, robban och larsson.
Det var helgens succé..
Helgens fail blev dag 2, stiger upp kl 6.30, vädret suger (4 mil ifrån kjula).. Sover till halv tolv, ringer upp ett par ur missade samtalslistan och sen blir det avfärd mot kjula, tack till larsson som fixade in mig via pelle(som vi också måste tacka)!
Väl på kjula möter vi upp den beryktade ålands-maffian! Som genast vill pilla lite på 4-länken och hade lite andra idér vi skulle diskutera under omställningen av bakvagnen, men först, en liten provtur på strippen innan vi roddar fram domkraft och rätt grejer.
Värmning på 2an, känns som vanligt, som att diffen gick sönder... Sen kommer greppet pulserande och sen skriker det som fan om hjulen innan man släpper av... (nu jävlar blir det åka tänker man).
Linear upp lika spänd som vanligt när man står på kjulas klisterstripp...
Notera gärna att kjula strippen tog mig med 3-0 förra årett med min bmw kombi....
Launchar 6000rpm och 1bar...
Jag tror jag kom 30cm........ Lådan dog lika skönt som mina 7 ZFare förra året.......
Enligt ålänningarna hade team wolverine strul med 1ans drev med jämna mellanrum.....
Skönt... ungefär som ZF's 3ans växel... Kul att jag iår igen har ett driftosäkert bygge....
Många tankar som går igenom huvet nu... Men jag lär liksom inte ge upp nu (som jag redan sagt 5 gånger iår känns det som)..
Kriga sig igenom även denna motgång och hoppas på det bästa... Tur vi är tidigt ute... Mindre tur att jag är borta från 29maj till 20juni i USA bara... eller så är det det som är tur? Annars hade jag väl droppat 4 kilo TILL av att svina i garaget och inte ha tid att leva som man ska...
Blir mao lite periodpaus i detta projekts framfart tack alla som tycker det är kul att läsa om mina motgångar/framgångar...
ps. bilen är totalrolig att köra! Enda tråkiga är att jag nog valde lite väl hög utväxling i diffen hehe, man lär dra ur varje växel till varvstopp för att det inte ska bogga, svårt på hal stripp mao... Motorn är även den helt brutal!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Härligt att du fått rull på bilen!
Jag har missat, och orkar inte leta bland sjuttielvatusen sidor i projekt-tråden, men vad kör du med för låda nu?
Jag har missat, och orkar inte leta bland sjuttielvatusen sidor i projekt-tråden, men vad kör du med för låda nu?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
mappen jag har i min dator där jag har alla album på bilen sen i höstas heter såhär -> E:\-=streetdreams-2010=-
det gick över...... köra dragrace med slirkoppling kommer inte gå heller.. Förra året hade jag olika polare med i "crewet" till varje event.. Likaså när jag skruvar, 99% av tiden den här säsongen har jag skruvat själv.. Kan inte se en raceframtid då man är "beroende" av andra..
Så jag vet faktiskt inte hur man jag ska bära mig åt med projektet just nu..
Automat känns väl lite som en utväg, men endå inte... hmm.... härva...
vad kan alternativet vara? 765a och blackmagic lamell? Och tämja motorn till 950 på hjulen?
det gick över...... köra dragrace med slirkoppling kommer inte gå heller.. Förra året hade jag olika polare med i "crewet" till varje event.. Likaså när jag skruvar, 99% av tiden den här säsongen har jag skruvat själv.. Kan inte se en raceframtid då man är "beroende" av andra..
Så jag vet faktiskt inte hur man jag ska bära mig åt med projektet just nu..
Automat känns väl lite som en utväg, men endå inte... hmm.... härva...
vad kan alternativet vara? 765a och blackmagic lamell? Och tämja motorn till 950 på hjulen?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Haha nej det är sant, går väl knappast snabbare av det Hoppas du får igång den snart igen, vill se mer av den! Tycker det är grymt att du inte gör som "alla andra" och kör automatr.ivars wrote:nisse: det boggade inte på mina sista repor då spakade jag lite snabbare, men ingen vits att wot-växla när det redan går på häng
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
faktiskt, cluchless och automat känns som exakt samma grej... fast man istället har en converter man måste få att lira... sen är det bara att pilla i nästa växel vid rätt varvtal...Grefven wrote:automat! denna bilen är ju en dragracebil.
det finns stöddiga grejor för vettiga pengar. och de växlar ju inte som en volvo 740 automatic direkt. det är ju som att åka sekvensiellt i stort sett.
trodde för något år sen att automat var som att ha D läget i på en vanlig bil..
funkar pg automaten att åka mellan racen med då ärtan? Har ju sett doktorn & smeden fräsa runt i sin längs motorvägarna
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp