Page 53 of 80
Posted: 16 Apr 2009, 21:59
by Ola t
du får väl ihop den till emmaboda?
Posted: 16 Apr 2009, 22:01
by M3JONAS
Ola t wrote:du får väl ihop den till emmaboda?
Som det känns nu med motivationsbrist så blir det tidigast emmaboda 2010...
Posted: 16 Apr 2009, 22:07
by Bäckis
Skärp dig nu.
Bit ihop. Du har iaf tid, var glad för det annars får du komma hit och testa att leva med fru, firma på högtryck, två barn, två Dobermanns och en jävla masssa annat skit som måste fixas
Posted: 16 Apr 2009, 22:29
by M3JONAS
Bäckis wrote:Skärp dig nu.
Bit ihop. Du har iaf tid, var glad för det annars får du komma hit och testa att leva med fru, firma på högtryck, två barn, två Dobermanns och en jävla masssa annat skit som måste fixas
Haha, ok då jag fortsätter väl att glida på min räkmacka och slutar gnälla
Ska försöka ta ett ryck i helgen och se om man får lite motivation och om man kommer någon vart.
Siktar på att bakismecka på lördag så det blir säkert kanon
Posted: 19 Apr 2009, 00:40
by M3JONAS
Lite nytta har man iaf gjort idag.
Svarvade ett par spacers, nu ska man bara ha tag på långa hjulbultar.
Någon som har tips på var man får tag på hjulbultar som är m12*1,5 och ca 50mm långa till vettigt pris?
Posted: 19 Apr 2009, 03:33
by Nisse Järnet
Östermalms däck eller vad dom nu heter på Birger Jarlsgatan, ungefär där Realcar låg.
Posted: 19 Apr 2009, 05:03
by fulingbusen
Svarva pinnbult? Jag har för mig att Millway har annars
Posted: 19 Apr 2009, 06:50
by Mirre
Som fulingbusen säger, pinnbultar och muttrar är det du ska ha!
Borra upp gängan och pressa in bultarna ifrån baksidan på navet.
Posted: 19 Apr 2009, 07:09
by martin n
du e duktig du jonas.. hur går det med motorn då?? står den i hallen fortfarande??
//Martin
Posted: 19 Apr 2009, 16:13
by Bäckis
Försänk hålen och kör en ny bultcirkel så kan du använda dig av original bult.
Posted: 19 Apr 2009, 17:23
by M3JONAS
Idag lyckades jag hitta lite motivation.
Byggt motorfäste och klurat ut var servopumpen ska sitta:
Posted: 02 May 2009, 07:14
by martin n
är du så mycket i garaget numera så du inte hinner uppdatera denna tråd?? hoppas de är så..
//Martin
Posted: 03 May 2009, 18:13
by M3JONAS
idag har sugmaskinen typ startats. Tyvärr så hade tagit livet av sig efter att sin vintersömn så man får väl helt enkelt jaga rätt på en ny sådan innan det får brumma i rören
Posted: 03 May 2009, 19:45
by Magnaten
tack för igår
Posted: 07 May 2009, 23:46
by M3JONAS
Idag med ny tps så startade maskineriet efter ett bra tag. Hade glömt bort hur skoj det är med kallstarter med e85...
Kanske inte helt optimalt att åka e85 och 1680cc spridare på en liten sugmotor men det verkar funka rätt fint. Fick göra lite snabbjusteringar i mappen för att det inte skulle gå för snålt på varv.
Maskinen är ju tidigare bromsad till 260 hästar på bf98 så det borde väl inte bli mindre nu men det är ju inte direkt så att man skiter på sig när man fäller ner gasen... Känns som om det saknas nånting
Men fy f*n vad det var kul att köra m3:a igen. Svänger ju och bromsar nå helt sjukt om man jämför med e39:an som man brukar köra! roligt roligt!
Måste hänga dit huven och köra lite mer imorrn men nu känns det iaf lite roligare när man fått köra bilen igen
Posted: 08 May 2009, 06:26
by martin n
de e bra Jonas! du e duktig du!
//Martin
Posted: 08 May 2009, 11:43
by M3JONAS
Magnaten wrote:tack för igår
Tack själv!
Snart dags för första biran igen?