PPF M3 Turbo "real street". 10.18/233.6km/h
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Nobbe: Har gjort det, men det räcker inte.
Dinan: Den passar. Man kan inte göra på något annat vis. Ska testa att försänka hålen och köra med försänkt12.9 bult nu. Bäst vore att köra torrsump då är det inga problem alls.
Dinan: Den passar. Man kan inte göra på något annat vis. Ska testa att försänka hålen och köra med försänkt12.9 bult nu. Bäst vore att köra torrsump då är det inga problem alls.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Nu är den i delar och allt är tvättat.
Toppackning har gått sönder runt en vattenkanal, där kom oljan ner i vattnet. Oljepumpen spräckt. I övrigt inga fel så vitt jag kan se.
Ska hona ur blocket, men med tanke på hur packningen såg ut är det nog ingen risk för skador i cylinder.
Tur i oturen.
Toppackning har gått sönder runt en vattenkanal, där kom oljan ner i vattnet. Oljepumpen spräckt. I övrigt inga fel så vitt jag kan se.
Ska hona ur blocket, men med tanke på hur packningen såg ut är det nog ingen risk för skador i cylinder.
Tur i oturen.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Nicke Blom
- Posts: 801
- Joined: 26 Dec 2005, 08:39
- Location: Månkarbo
- Tingsdalsracer
- Posts: 1104
- Joined: 10 Oct 2006, 08:00
- Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Packningen var av fel typ för att modifiera. Vissa har en metallkant vikt runt vattenkanalerna och dessa är inte lämpliga att modda för pyramid då packningen är mkt lägre där när metallen är borta.
Tog silikon där och det häll ju tydligen ett tag, men det gav sig.
Har lämnat blocket på spricktest nu, får svar senare men det ser helt felfritt ut.
Det är inget tryck som gått förbi ringarna och blåst packngen, den var bara av fel modell.
Tog silikon där och det häll ju tydligen ett tag, men det gav sig.
Har lämnat blocket på spricktest nu, får svar senare men det ser helt felfritt ut.
Det är inget tryck som gått förbi ringarna och blåst packngen, den var bara av fel modell.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Ni borde handla in lite penetrantprovningsvätska, så ni kan prova själva. Inte dyrt och lätt att använda. Då får ni fram både sprickor och porer, hade lämnat en flaska penetrantvätska och framkallare om ni hade hållt till lite närmare umeå
Företaget heter Bycotest om du vill kolla upp de. Metoden är certifierad för kärnkraftverk så det är mycket bra grejor.
Företaget heter Bycotest om du vill kolla upp de. Metoden är certifierad för kärnkraftverk så det är mycket bra grejor.
Volvo PV B230 Turbo -66
Bmw 325 m50 -87
Bmw 325 m50 -87
kartungen wrote:Ni borde handla in lite penetrantprovningsvätska, så ni kan prova själva. Inte dyrt och lätt att använda. Då får ni fram både sprickor och porer, hade lämnat en flaska penetrantvätska och framkallare om ni hade hållt till lite närmare umeå
Företaget heter Bycotest om du vill kolla upp de. Metoden är certifierad för kärnkraftverk så det är mycket bra grejor.
Kan ta med mig ett sett nästa vända jag e upp!?
M.A.D CarCare Dinitrol Center Östhammar
andreas@madcarcare.se
andreas@madcarcare.se
adde_z wrote:kartungen wrote:Ni borde handla in lite penetrantprovningsvätska, så ni kan prova själva. Inte dyrt och lätt att använda. Då får ni fram både sprickor och porer, hade lämnat en flaska penetrantvätska och framkallare om ni hade hållt till lite närmare umeå
Företaget heter Bycotest om du vill kolla upp de. Metoden är certifierad för kärnkraftverk så det är mycket bra grejor.
Kan ta med mig ett sett nästa vända jag e upp!?
Gör det
Kostar inget nu heller och blocket skulle ändå honas då det stått med lite vatten i en cylinder.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Förstod nästan att det var nån som fixade det for free nu med, men kan ju vara sjyst att ha grejer så ni kan sprick testa in house så att säga
M.A.D CarCare Dinitrol Center Östhammar
andreas@madcarcare.se
andreas@madcarcare.se