Page 52 of 116

Posted: 08 Feb 2008, 20:48
by Bmwandreas
Ligg på och jobba, längtar tills jag får bromsa denna!

Posted: 08 Feb 2008, 20:56
by bmw_fredde
Ska jobba på så fort ja kan :D

Posted: 08 Feb 2008, 21:59
by Krillian
Bmwandreas wrote:Ligg på och jobba, längtar tills jag får bromsa denna!


hoppas inte du menar bromsa med bromsarna. annars kan jag erbjuda dig en dag i vår 530 ;)

nädå skämtar.. med dom däcken bak lär de väl bli fäste?

Posted: 08 Feb 2008, 22:04
by bmw_fredde
tveksam till att det blir mycke mer fäste, förra året med cirka 750 häst å 265or spann det på fyran med raka hjulvinklar å nu med 315 å cirka 300häst till så.... ja vi får se ja blir glad om det bettar i lite så det blir lita ax i den :twisted:

Posted: 08 Feb 2008, 22:27
by Insanity
Men nu får du plats med riktigt breda slicks som kommer behövas när du ska sätta en fin tid på strippen i sommar..

Är på tiden tycker jag.. 8)

Posted: 08 Feb 2008, 22:37
by bmw_fredde
Insanity wrote:Men nu får du plats med riktigt breda slicks som kommer behövas när du ska sätta en fin tid på strippen i sommar..

Är på tiden tycker jag.. 8)



Hehe jasså det tycker du! då lånar ja dina drivaxlar först bara så borde det ju hålla :wink:

s

Posted: 08 Feb 2008, 23:53
by egnesund
Det e ju inte bredden som ger grepp, det e höjden å mjukheten i stommen som ger greppet, spelar ingen nroll hur lite luft man kör i vanliga gatdäck, greppet blir bättre, men aldrig bra. Bredden är en inte ens hälften så viktig som profil och gummiblandning.

Pizza på lånat inlogg.

Posted: 09 Feb 2008, 09:51
by Insanity
Oki, så du menar allvarligt att ett par 185 65 15 greppar bättre än hans nya 315 25 19.. :?: :roll:


Skulle inte tro det va..

Pratar vi slicks så är höjden viktig, men samma sak där utan bredden kommer du ingenstans...

Posted: 09 Feb 2008, 09:57
by bmw_fredde
Insanity wrote:Oki, så du menar allvarligt att ett par 185 65 15 greppar bättre än hans nya 315 25 19.. :?: :roll:


Skulle inte tro det va..

Pratar vi slicks så är höjden viktig, men samma sak där utan bredden kommer du ingenstans...



Ja tänkte detsamma!!

Posted: 09 Feb 2008, 10:11
by Henka.
bmw_fredde wrote:
Insanity wrote:Oki, så du menar allvarligt att ett par 185 65 15 greppar bättre än hans nya 315 25 19.. :?: :roll:


Skulle inte tro det va..

Pratar vi slicks så är höjden viktig, men samma sak där utan bredden kommer du ingenstans...



Ja tänkte detsamma!!


Min teori är att ett lågprofilsdäck har en stummare kant än ett med högre profil därav skulle ett 315/25/19 ha sämre grepp än ett 315/45/19 vid samma däcktryck och gummiblandning. Dock kommer vi ju inte ifrån att större anliggningsyta (läs: bredare däck) ger mer grepp.

F.ö. blir det bara turbo nu fredde eller kommer du att ha kvar kompressorn?

Posted: 09 Feb 2008, 10:15
by bmw_fredde
blir bara turbo kompressorn är såld!

Posted: 09 Feb 2008, 17:04
by Henka.
bmw_fredde wrote:blir bara turbo kompressorn är såld!


äsch, trist...hade varit kul att se den med kompressor och den turbon :D blir till att använda launchkontrollen mycket istället :wink:

Posted: 09 Feb 2008, 17:09
by bmw_fredde
Jag har ju kvar backventilerna ifall ja skulle vilja ha det igen :wink:

Posted: 09 Feb 2008, 17:45
by Ximon
Insanity wrote:Pratar vi slicks så är höjden viktig, men samma sak där utan bredden kommer du ingenstans...


10,5", 201 m på bakslangen!
Dock tror jag inte det är 26"höga... :)

http://www.youtube.com/watch?v=7T3RZCI0KPo

Ska man hålla sig till normala däck till denna bil lär man ju satsa på MT Drag Radialer. Då kanske det finns en chans att få lite grepp..

19-tummarna kan du nog ställa i förrådet om du söker grepp och vill slippa däckstuds.
Dock är det svårt att komma ifrån att de ser bra ut på bilen!!
Det är svårt att få allt :)

Keep it up!

Posted: 09 Feb 2008, 18:04
by bmw_fredde
sant det du skriver! men det här är bara finåkar fälgarna ska inhandlas slicks senare :twisted:

Posted: 10 Feb 2008, 22:44
by bmw_fredde
Då har man gjort lite igen! svarvade en plugg till oljelockshålet och svetsade igen det! ska ju ha torrsump så det behövs ju inte :wink:
Å sen fixa ja en lösning på mitt luftfilterproblem, upptäkte att det va löstagbart bakstycke/inloppstratt på HKS filtret :D så ja ställde mig i svarven å svarva till en med presspassning som har exakt samma mått som turbons inlopp och fullradietratt med fas :twisted:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Imorgon blir det nog downpipe bygge :D

Posted: 10 Feb 2008, 23:11
by AndreasT
Bitarna kommer på plats en efter en ser bra ut, men ser ruskigt trångt ut överallt :wink: