bmw_fredde e36 m3 3,2 turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
tveksam till att det blir mycke mer fäste, förra året med cirka 750 häst å 265or spann det på fyran med raka hjulvinklar å nu med 315 å cirka 300häst till så.... ja vi får se ja blir glad om det bettar i lite så det blir lita ax i den
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
Men nu får du plats med riktigt breda slicks som kommer behövas när du ska sätta en fin tid på strippen i sommar..
Är på tiden tycker jag..
Är på tiden tycker jag..
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Insanity wrote:Men nu får du plats med riktigt breda slicks som kommer behövas när du ska sätta en fin tid på strippen i sommar..
Är på tiden tycker jag..
Hehe jasså det tycker du! då lånar ja dina drivaxlar först bara så borde det ju hålla
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
s
Det e ju inte bredden som ger grepp, det e höjden å mjukheten i stommen som ger greppet, spelar ingen nroll hur lite luft man kör i vanliga gatdäck, greppet blir bättre, men aldrig bra. Bredden är en inte ens hälften så viktig som profil och gummiblandning.
Pizza på lånat inlogg.
Pizza på lånat inlogg.
My life starts when the rpm hits RED
Aros Auto AB
Aros Auto AB
Oki, så du menar allvarligt att ett par 185 65 15 greppar bättre än hans nya 315 25 19..
Skulle inte tro det va..
Pratar vi slicks så är höjden viktig, men samma sak där utan bredden kommer du ingenstans...
Skulle inte tro det va..
Pratar vi slicks så är höjden viktig, men samma sak där utan bredden kommer du ingenstans...
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Insanity wrote:Oki, så du menar allvarligt att ett par 185 65 15 greppar bättre än hans nya 315 25 19..
Skulle inte tro det va..
Pratar vi slicks så är höjden viktig, men samma sak där utan bredden kommer du ingenstans...
Ja tänkte detsamma!!
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
bmw_fredde wrote:Insanity wrote:Oki, så du menar allvarligt att ett par 185 65 15 greppar bättre än hans nya 315 25 19..
Skulle inte tro det va..
Pratar vi slicks så är höjden viktig, men samma sak där utan bredden kommer du ingenstans...
Ja tänkte detsamma!!
Min teori är att ett lågprofilsdäck har en stummare kant än ett med högre profil därav skulle ett 315/25/19 ha sämre grepp än ett 315/45/19 vid samma däcktryck och gummiblandning. Dock kommer vi ju inte ifrån att större anliggningsyta (läs: bredare däck) ger mer grepp.
F.ö. blir det bara turbo nu fredde eller kommer du att ha kvar kompressorn?
Henrik Back
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Jag har ju kvar backventilerna ifall ja skulle vilja ha det igen
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
Insanity wrote:Pratar vi slicks så är höjden viktig, men samma sak där utan bredden kommer du ingenstans...
10,5", 201 m på bakslangen!
Dock tror jag inte det är 26"höga...
http://www.youtube.com/watch?v=7T3RZCI0KPo
Ska man hålla sig till normala däck till denna bil lär man ju satsa på MT Drag Radialer. Då kanske det finns en chans att få lite grepp..
19-tummarna kan du nog ställa i förrådet om du söker grepp och vill slippa däckstuds.
Dock är det svårt att komma ifrån att de ser bra ut på bilen!!
Det är svårt att få allt
Keep it up!
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
sant det du skriver! men det här är bara finåkar fälgarna ska inhandlas slicks senare
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Då har man gjort lite igen! svarvade en plugg till oljelockshålet och svetsade igen det! ska ju ha torrsump så det behövs ju inte
Å sen fixa ja en lösning på mitt luftfilterproblem, upptäkte att det va löstagbart bakstycke/inloppstratt på HKS filtret så ja ställde mig i svarven å svarva till en med presspassning som har exakt samma mått som turbons inlopp och fullradietratt med fas
Imorgon blir det nog downpipe bygge
Å sen fixa ja en lösning på mitt luftfilterproblem, upptäkte att det va löstagbart bakstycke/inloppstratt på HKS filtret så ja ställde mig i svarven å svarva till en med presspassning som har exakt samma mått som turbons inlopp och fullradietratt med fas
Imorgon blir det nog downpipe bygge
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com