Page 52 of 202
Posted: 02 Nov 2008, 23:12
by s2_i_e30
jag kör 3,2an grejer än så länge..blir kanske annat te nästa år..
klart de är fränt med mos menna varför inte sikta på 1000 när det är licka dyrt som sikta på 600?
Posted: 02 Nov 2008, 23:46
by pelko
Det är ju knappast lika dyrt att nå 1000hk än 600hk med en M50?
En S50 svarar ju på laddtryck galet mycket bättre.
Mvh Mathias
Posted: 03 Nov 2008, 00:08
by s2_i_e30
pelko. de va de ja mennade.. att bygga en s50 blir ju inte mycket dyrare än en m50 i slutet.. man behöver ju inte göra något.. kolvar stakar e lika dyrt. sen e slitdelarna dyrae te s50in men man slipper lämmna toppen på portning och sliper köppa kammar.. summan av kademuman blir ungefär samma.. men de kan vi ta i en annan tråd (förlåt ivars) sjuk bil du har..
Posted: 03 Nov 2008, 00:10
by pelko
Jaha det har du helt rätt i. Förstod inte från början. Själv ska jag leta S50 när jag får jobb
Och sörry Ivars, men man blir så exhalterad av din bil
Mvh Mathias
Posted: 03 Nov 2008, 16:34
by moonzhine
s2_i_e30 wrote:varför inte köppa en s50topp så får du ju en fin topp i stället
Passar s50 toppen på ett m50 block eller vad menar du?
mvh
Posted: 03 Nov 2008, 16:34
by Bmwandreas
moonzhine wrote:s2_i_e30 wrote:varför inte köppa en s50topp så får du ju en fin topp i stället
Passar s50 toppen på ett m50 block eller vad menar du?
mvh
Nej verkligen inte.
Posted: 03 Nov 2008, 21:47
by r.ivars
nu börjar de likna något...
e30ins nya e36 styrväxel
stor gris som upphållit e30ins plats..
imorn kommer bärjarn och hämtar pärlan
tack larsson för hjälpen att flytta aset, halv svettigt : )
nya motorfästen till e30in
bonus
http://www.youtube.com/watch?v=hqQT-vQzubM
Posted: 03 Nov 2008, 22:10
by larsson
såå inga problem bara säga till om du vill ha lite hjälp så
men bästa var ändå filmen på bmw workout:P
M V H
Posted: 04 Nov 2008, 02:42
by TreLingon
Fan vilken biff på filmen
Hehe !
Posted: 04 Nov 2008, 13:47
by Mikael c
Får man massera mycket för att lyckas få in mt et street 10,5 bak på bmwn?
Posted: 04 Nov 2008, 17:42
by r.ivars
Mikael c wrote:Får man massera mycket för att lyckas få in mt et street 10,5 bak på bmwn?
För att det skulle lira på min så fick jag ta bort tankröret går nå skit där som jag fräste bort och svetsade igen hålet för.
Slipade även kanten som är på länkarmen och dunkade lite i balken men släggan hildur! Sen minimalt med valsning..
Det är på håret redan från början att det kan gå
Posted: 04 Nov 2008, 22:31
by Mikael c
ok kassera tankrör och sådant känner jag mej inte så sugen på.
Posted: 05 Nov 2008, 16:19
by Strandholm
Säker på att det var påfyllnadsröret och inte luftningsröret du bankade på?
Posted: 05 Nov 2008, 16:37
by Nisse Järnet
Sjukt, antingen har du slagit satan på balken eller så skiljer det mellan touring och sedan för jag har endast bankat lite på den och det tar i en del där ändå, men röret som går där går helt fritt?!
Posted: 05 Nov 2008, 17:17
by r.ivars
Amplify wrote:Säker på att det var påfyllnadsröret och inte luftningsröret du bankade på?
öhm, vart osäker när du nämner det.. Drog min kaross plåtren och rev allt som var i vägen för viktigare grejer... Går diagonalt i hjulhuset iaf =)
Posted: 05 Nov 2008, 17:18
by r.ivars
Nisse Järnet wrote:Sjukt, antingen har du slagit satan på balken eller så skiljer det mellan touring och sedan för jag har endast bankat lite på den och det tar i en del där ändå, men röret som går där går helt fritt?!
Karel körde också street utan större problem, samma modifications tror jag..
Viktigt med ET...
Posted: 05 Nov 2008, 17:28
by Bäckis
r.ivars wrote:Nisse Järnet wrote:Sjukt, antingen har du slagit satan på balken eller så skiljer det mellan touring och sedan för jag har endast bankat lite på den och det tar i en del där ändå, men röret som går där går helt fritt?!
Karel körde också street utan större problem, samma modifications tror jag..
Viktigt med ET...
Street är mkt smalare än drag, så street 10,5 kanske man kan få dit.
Att Karel fick plats är väl inte så svårt att förstå med tanke på höjd bak? Har man 5cm mellan skärmkant och däck så är det väl aldrig tight?