veckans update innan helgens misslyckande eller succé...
bubbla nicklas gjorde iordning kapning och punktning på mina "stålfälgar fast dom är i alu...
drog upp bilen på 4pelaren med racevågar ifrån SMF.
efterlite tips från bla stenström, paulo och micke wunderbaum gjordes chassie grundinställningen..
en tumregel var att förspänna höger övre 4 länkstag tills framhjulet på höger fram stod 2 tum högre upp än det vänstra..
vi gamla bmwbakvagnspiraterna bara garvade när det var så sjukt lätt att flytta vikter mellan framhjulen... helt sjukt!
man tog inte fram stora rörtången direkt...
när vi gjorde som sagt så skickade vi över ungefär 100 pannor från höger fram till vänster fram... backade då tillbaks så det låg ungefär 50kg tyngre på höger fram... med flugviktschaffis i heavyweightchassiet
startplatta... tror tamejfan vi tänkte på att få dit allt... + lite extra som passagerarstol med bälten, 12v dator, lite tools... (samtidigt bara en 10-30kg..)
sen drog jag dit kränghämmaren och såhär blev resultatet... med mig i klart för att värma däck på startplattan..
duligt iallafall... måste varit något fel på vågen förra året för då visade den 990 med mig i... dock utan bränsle...
HEAVYWEIGHT e30
Provkörd idag, kopplingen är helt jävla mongo.....den kommer inte slira nån gång iallafall.. Och bilen är helt hysterisk på 717 whp... (grundladdtryck)...
frontrunners färdigsvetsade av jocke på hwk-racing
sen innan man kunde ta i fälgarna var däcken påkrängda av däckkompaniet
gjorde iordningen vinge... vart skitbra... men när det väl skulle svetsas ihop sket det sig, det ville helt enkelt inte med alusvetsen.. vi provar utan 100km/h fetstress...
om 4 timmar hämtar jag upp polarna och hemsöker ärtan, sen drar vi till orsa
vädret på emmaboda ser för hopplöst ut....
man skulle haft vingen klar nu och wheeliebars... då hade det luktat 8a ända hit