Har fått dit en "ny" vinge. Sportevo kopia.
För att det inte bara ska klassas som styling så får man passa på att berätta att den är hela 1,2kg lättare än originalvingen
Fick även oljesprutmunstyckena idag och har modifierat dem lite så nu tror jag att jag har allting till motorn, bara att skruva ihop!
Fick en ny gördel på posten idag och den har nu modifierats för att kunna använda original oljepump och samtdigt ha stöd på första ramlageröverfallet. Svarvade till ett par distanser som svetsades fast i gördeln och som insexskruvarna försänktes i. Bultskallen hamnar då på samma höjd som gördeln. Om jag förstod Bäckis rätt var det så han hade gjort på sin maskin också. Funkar iaf prima, måste bara skaffa ett par kortare skruvar.
Försänkta skruvar:
Underifrån:
Gördel på plats på motorn:
Sen var det en klantskalle som lyckades ha sönder en kolvring när kolvarna skulle i så där tog det stopp 2 kolvar på plats iaf... :
Oljesprut på plats, det är väääldigt trångt där nere mot nya veven:
Och slutligen en liten stämningsbild... Det är nog tur att man bor ensam eftersom man står i hallen och skruvar ihop motorn Undrar vad en sambo skulle säga om det!?
Haha, skönt att man inte är ensam om dårskapen att bygga motor i hallen
Har garaget 5 m från huset men det är så rörigt där inne nu och håller på att bygga downpipe mm så det är fullt med metallspån överallt.
Målet var att det skulle vara klart innan nyår men det har visst dragit ut lite på tiden... Får väl ändra planen till att allt ska vara klart innan 1:a maj iaf.
M3JONAS wrote:Haha, skönt att man inte är ensam om dårskapen att bygga motor i hallen Har garaget 5 m från huset men det är så rörigt där inne nu och håller på att bygga downpipe mm så det är fullt med metallspån överallt.
Målet var att det skulle vara klart innan nyår men det har visst dragit ut lite på tiden... Får väl ändra planen till att allt ska vara klart innan 1:a maj iaf.
Låter kanon jonas!! för den 16 maj ska du och bilen vara på Öland!!
Mycket trevligt projekt, Men en sak förstår jag inte, att du orkar fortsätta på samma bil och motor efter så många ras, du är inte som en annan som tröttnar på stört det går imot en.
Ondketchup wrote:Ja håller mig till garaget, de är en stund för sig sj slipper höra någon säg a gör de o gör de snygg bil
/Johan
Har du en jobbig tant hemma?:)
nee så illa är de inte men alltid gött att komma ut i garaget
o bara va för sig sj o skruva de är underbart neee nu ljuger
ja inte alltid j-vlas de så är de inte de:d
Arbetsmoralen är inte på topp när det gäller bilmekande så det går inte fort här
Har iaf lyckats få lite gjort.
Fräste ur lite på oljepumpen så den går fritt från gördeln:
Monterad:
Skulle kolla hur långa skruv man skulle ha till tråget och konstaterade då att skvalpplåten i tråget tog i gördeln så jag fick fräsa ur lite i tråget för att kunna sänka ner plåten lite längre.
Föränkt fäste:
Nu väntar jag bara på en kolvring så ska väl bottendelen snart vara ihop.