Page 51 of 202
Posted: 29 Oct 2008, 19:52
by r.ivars
haha, la märke till en festlig grej när jag pröjsade fakturan..
PPF HUR FAAAAAAAAN GÅR DET
edit post:
Registreringsdatum: 03 oktober 2007
Inlägg: 666
Ort: Västerås
Posted: 29 Oct 2008, 19:52
by Bmwandreas
Hehe snabba ryck med kort
Posted: 31 Oct 2008, 19:16
by r.ivars
sådärja, min semester är så gott som slut,
bäckis ska lägga beslag på min topp i en vecka... Huuh.. undrar vad som kommer hända
Griffinkyl även paxad
rudskogen rockers 2009.
Posted: 02 Nov 2008, 07:24
by TreLingon
Rikird.....Vad ska hända med toppen ?
// 3m
Posted: 02 Nov 2008, 17:31
by s2_i_e30
varför inte köppa en s50topp så får du ju en fin topp i stället
Posted: 02 Nov 2008, 17:31
by s2_i_e30
varför inte köppa en s50topp så får du ju en fin topp i stället
Posted: 02 Nov 2008, 17:52
by r.ivars
s50, m50, s50, m50... I put my trust in ppf
Posted: 02 Nov 2008, 18:16
by s2_i_e30
nog bättre att lita på tyskarna tror jag nog. synd att johans inte visade någon effekt det är ju den versta m50in dom byggt..
Posted: 02 Nov 2008, 18:22
by Bäckis
Ingen effekt i Johans? 750 på hjulen, turbo totalt urbottnad. Gav 550 hk på hjulen vid ett bar.
Tycker det är helt OK. Med en större snurra finns det mer att hämta, men det är fullt tillräckligt som det är och Johan är nöjd så....
Posted: 02 Nov 2008, 18:31
by s2_i_e30
jag mennade lindebrinks. men den går sjukt bra i all fall
Posted: 02 Nov 2008, 18:33
by Bäckis
Aha.
Den lär vi fan bromsa om i vinter och kolla vad fan som var skumt.
Posted: 02 Nov 2008, 20:05
by r.ivars
hehe effekt är det minsta problemet inför 2009
Vad kör du för låda och lina föresten?
Posted: 02 Nov 2008, 20:19
by Bäckis
Om du menar mig så är det Tremec TKO600RR och sveakardan.
Posted: 02 Nov 2008, 20:36
by r.ivars
Bäckis wrote:Om du menar mig så är det Tremec TKO600RR och sveakardan.
det hade jag superkoll på
menade axel som är så jävla effektkåt
Posted: 02 Nov 2008, 20:53
by r.ivars
att få mer effekt i min m50 lär inte va så stora problem med GT4294R:en
Bäckis ska porta toppen.
Mira fräsning lär man göra också.
o-ringen borde hålla rätt långt på m50ins stabila topp (i jämförelse mot m20). Men pyramidring vore väl supersafe om man ska bli effektjägare.
Då borde allt räcka över 800 ppf bänk hästar på hjulen, botten, toppen, Insug, spjäll, ic, soppasystem, kammar, turbo, spridare, sprut, ja allt annat jag kan tänka mig borde palla en bit över 800 på hjulen.. Bakvagnen lär stå pall och jag har redan ställt in mig på en svea kardan. Så ekonmiskt sätt att få mer effekt är ju hanterbart över en vinter..
Men sen då, blir jag gladare av det, ZF drev i röven? För jag lär behöva en ny låda om jag ska tro att över 800 på hjulen kan bli driftsäkert med ZF, eller? Och säkert en tilton också och 30 000 då snackar vi skön käftsmäll
Och då kanske inte dom där 100-150 hästarna känns så välinvesterade längre i en liten kombi jag borde ha barnstolar och hundar i..
Posted: 02 Nov 2008, 21:07
by pelko
Körde du helt orörd M50 topp iår?
Alltså portningen
Mvh Mathias
Posted: 02 Nov 2008, 21:57
by r.ivars
pelko wrote:Körde du helt orörd M50 topp iår?
Alltså portningen
Mvh Mathias
jepp =)