Page 6 of 7

Posted: 04 Nov 2008, 00:18
by Jockek
Ang dumpventil till detta kit hur gör sig en sådan?
Är det bästa alternativet en återcirkulerande eller funkar det med öppen också?



Mvh
Joakim

Posted: 04 Nov 2008, 09:31
by Bmwandreas
Återcirkulerande är ett måste med Lmm tycker jag.

Posted: 05 Nov 2008, 01:43
by Jockek
Bmwandreas wrote:Återcirkulerande är ett måste med Lmm tycker jag.


Tips på en vettig sådan?


Mvh
Joakim

Posted: 16 Jan 2009, 11:48
by korre
Jag har ett nu som ligger som ska på tills sommaren. Saknar dock turbo.. Men de hjälper kanske inte dig :)

Posted: 18 Jan 2009, 00:06
by Nibbe
Bmw Daniel wrote:Tjenare tänkt bara kolla om det finns fler som kör runt med detta kitt än dom 3 som fanns sist ja fråga?


Mvh


Jag använder mig av detta kitt, funkar kanon!

Posted: 19 Jan 2009, 13:20
by Nibbe
Bmw Daniel wrote:Jo då korre klart det gör,håller själv på att bygga upp min efter den sista insidenten. bara roligt att se fler som kör med samma grejer :D
Bra att kanske kunna bolla ideer med i framtiden.

Nibbe har du möjligtvis benkat din?

Mvh

Hej!
Nej har inte bänkat än, men det ska göras nu till våren.
Har ett litet filmklipp på hur min går mellan 100-200 på 1.0 bar
http://www.garaget.org/video/hpd45gftusbg

/Nibbe

Posted: 19 Jan 2009, 15:10
by korre
Nibbe. Mycket kul att se!

Gör att man blir lite mer sporrad att bygga klart :D
Läste i tråden eller om de var en annan om detta kit att ni hade laddat på mer med detta kitt, tror de var 1.7bar tom. Om man vill ladda mer än 1 bar, säg ca 1.3, kan man lämna in chippet till avesta eller hur går man tillväga?

Posted: 19 Jan 2009, 20:18
by Bmwandreas
Man kan ladda mer, men man lär ha koll med bredbandslambda. Jag körde 1.2 bar

Posted: 20 Jan 2009, 09:24
by korre
Ja du ser. låter bra! Bredbandslambda känns självklart när man ska till och exprimentera. Kanske kan vara idé att ställa upp bränsletrycket något med BTR i samband med laddtryckshöjningen.

Håller med dig Daniel. Ska bli riktigt kul att få ihop motorn

Posted: 30 Jan 2009, 23:30
by Rolla
jeg har ladet 1,2-1,3 i hele 08 og ikke hatt noe problem. kjører med litt høyere grunn trykk på bensin. :D :D

Posted: 31 Jan 2009, 22:47
by korre
Rolla, kul att höra. Så har man något att gå på iaf!

Posted: 08 Feb 2009, 20:04
by mestew87
Can some body please outline all the parts needed to successfully turbo a M50b25, i was going to buy one of the PPF turbo kits but they have stopped selling them :(

Posted: 20 Apr 2009, 11:07
by kimmit
Rolla wrote:jeg har ladet 1,2-1,3 i hele 08 og ikke hatt noe problem. kjører med litt høyere grunn trykk på bensin. :D :D


og denne går meget bra:-)det kan jeg skrive under på