Igår hämtade jag toppen från värmdö motorteknik. Ska plocka ihop den ikväll eller imorgon. Ska även slipa in kolv ringarna med.
Fick även veta att stakarna fanns så snart e de hos mig Så jag kan skruva ihop skiten.
Toppen som är mirafräst, rengjorda och inslipade ventiler, bytta avgasstyrningar och planad.
Aleex wrote:Alla säger ju att veven måste härdas vid slipning. Eftersom jag inte vet nått om vevar så tror jag på de som håller på med vevar.
Men de kanske säger de då för att tjäna pengar?
Beror iof på hur dom härdat veven, är de induktionshärdat så kan det behövas härdas om man ska slipa ner veven typ 3-4mm (på diametern)
Dock beror de ju iof på hur "grunt" det är härdat från början, men skulle bli chockad om BMW inte härdar djupare än låt säga 1mm från fabrik, vilket ska räcka både till slipmån samt omslipning 1,7mm
Idag har man vart i garaget då. Det jag planerade var att plocka ihop toppen, men det gick icke. När jag skulle sätta på ventiltätningarna på styrningarna så gick det inte att få på de. Ventilen gick inte ens i
Så jag måste ha fått fel.
Jag fick iallfall mina kolvringar inslipade, riktigt pissjobb va de.
Nu e man nyss hemkommen från garaget. Nu är toppen ihopplockad och ventilerna inslipade. Får tacka Fear this extra mycket för ventiltätningarna, så Tysken för lilla hjälpen o sällskapet.
Nu har det hänt lite iallafall. Nu är botten så gott som ihop. Det som fattas för att jag kan plocka ihop maskinen är glidskenorna. Så skaffar jag bara de så går de fort att plocka ihop den.
Så här ser det ut just nu.
Just nu händer det inte så mycket i garaget. Har köpt mig ett tråg från m50 5 serie. har beställt de sista delarna från bmw. Så snart ska de bli att skruva ihop dem helt.
Men de blir lite lungt ett tag framöver, sitter o väntar på att man ska gasa in till BB snart