Page 6 of 7
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 08 Jul 2013, 23:17
by VanDamage
Idag har jag då Sattihop så mycket jag kunnat ! samt förlängt LMM sladdar och Dragit vacum etc ! bara oljeslangar kvar sen dax för uppstart orginal Chip och Spridare bara se så allt startar
jag hoppas att alla Tryckslangar kommer vara Bulletproof allt sitter med högtrycksklämmor och inga "tvingade" vinklar
Autometer Boost mätare! skarvad o klar för att sätta i kupen!
Vacuum till Dump och Mätare var ju inte så svår satt ju ett urtag som hade en plugg på sig redan , tog bara bort den lilla gummi Damasken och satte dit Vacum slangen! måste ju fungera bra ?
Luftfiltret hittade rätt tillslut! (kommer att sticka ut igenom uppborrat hål i framspoilern!
LMM slangarna förlängdes!
stakkars dator sladdar nu har jag ingen el i datorn

men ni vet ju PRIORITERINGAR!
Fågelvägen som gäller! (lite värmeskydd hoppas jag)
Tycker faktiskt Mattsvarta tryckrör och IC vart sjukt mkt snyggare än bling bling ALU glans! vad tycker ni ?
nu till nästa fråga , vad gör denna lilla tjyven ? gick till insugs gummi bälgen (90 gummi böjjen) bara att plugga eller ?

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 09 Jul 2013, 09:20
by blidd
Den går väll till tomgångsmoton, du har väll kvar den?
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 09 Jul 2013, 15:52
by VanDamage
blidd wrote:Den går väll till tomgångsmoton, du har väll kvar den?
jo men vart ska jag koppla den dårå ?

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 09 Jul 2013, 17:16
by blidd
pluggat i insuget kör jag, du måste väll göra anslutning på tryckröret för att kunna använda tomgångsmotorn igen

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 09 Jul 2013, 18:30
by ToTTeN
Tomgångsmotorn. Koppla in den Före spjället på tryckröret bara.
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 10 Jul 2013, 12:07
by VanDamage
Yes! får bli så Tack för svar grabbar!
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 19 Jul 2013, 08:56
by Jespersson
Kan du inte knacka lite försiktigt på stommen med en metallhammare? Plasthammare är nog för "mjuk" så den inte får de härliga stötarna..
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 22 Jul 2013, 23:17
by VanDamage
Jespersson wrote:Kan du inte knacka lite försiktigt på stommen med en metallhammare? Plasthammare är nog för "mjuk" så den inte får de härliga stötarna..
har försökt

våldat sönder ! är bara ny turbo som gäller

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 24 Jul 2013, 19:39
by e30mattias
Börjar ju se riktigt fräsch ut för å va snik bygge du!
Ang. att vrida lagerhuset. ser jag bara i syne eller har du ena "halvmånen" kvar? Varför?
Ifall du inte hunnit misshandla helt sönder turbon. Så lös med det, avgashuset fast i skruvstädet, en halv liter rostoff, ta ett ordentligt tag med en ordenlig rörtång i lagerhuset och vrid medan kompisen knackar där runt med hammaren. Ska de GÅ lös så då KOMMER det lös.
Nåja, lycka till hur som hellst! Håller tummarna att det ska spela problemfritt sen också!
MVH.
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 24 Jul 2013, 23:23
by 323martin
Angående turbon så måste det väl va lättare att bända lös avgashuset istället för att vrida det ? så gjorde jag på min hx40 och den såg ut som kriget när jag börja med den! Aldrig sett ett rostigare avgashus
Bara ta fram spettet och bryta försiktigt mellan avgashus lagerdel nån mm åt gången så kommer det lossna
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 25 Jul 2013, 08:49
by HellMek
323martin wrote:Angående turbon så måste det väl va lättare att bända lös avgashuset istället för att vrida det ? så gjorde jag på min hx40 och den såg ut som kriget när jag börja med den! Aldrig sett ett rostigare avgashus
Bara ta fram spettet och bryta försiktigt mellan avgashus lagerdel nån mm åt gången så kommer det lossna
Jag brukar alltid knacka isär delarna helt, putsa rent lite och sen på med kopparpasta så man kan klocka lätt med bultar och allt på plats sen.
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 25 Jul 2013, 11:04
by 323martin
HellMek wrote:323martin wrote:Angående turbon så måste det väl va lättare att bända lös avgashuset istället för att vrida det ? så gjorde jag på min hx40 och den såg ut som kriget när jag börja med den! Aldrig sett ett rostigare avgashus
Bara ta fram spettet och bryta försiktigt mellan avgashus lagerdel nån mm åt gången så kommer det lossna
Jag brukar alltid knacka isär delarna helt, putsa rent lite och sen på med kopparpasta så man kan klocka lätt med bultar och allt på plats sen.
Jo exakt så gör jag också!

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 28 Jul 2013, 19:46
by VanDamage
okey boys! då kanske det finns hopp fortfarande då!, ena halvmånen har jag bara tagit bort

den andra är kvar för att bulten som sitter där kommer inte hela vägen ut för att den täcks utav nått , måste klockas för att komma ut hela vägen!
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 28 Jul 2013, 20:11
by HellMek
VanDamage wrote:okey boys! då kanske det finns hopp fortfarande då!, ena halvmånen har jag bara tagit bort

den andra är kvar för att bulten som sitter där kommer inte hela vägen ut för att den täcks utav nått , måste klockas för att komma ut hela vägen!
Då lossar du den så mycket det går, sen fokuserar du på att knacka isär delarna så får du ut skruven sista biten sen.
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 28 Jul 2013, 20:25
by VanDamage
HellMek wrote:VanDamage wrote:okey boys! då kanske det finns hopp fortfarande då!, ena halvmånen har jag bara tagit bort

den andra är kvar för att bulten som sitter där kommer inte hela vägen ut för att den täcks utav nått , måste klockas för att komma ut hela vägen!
Då lossar du den så mycket det går, sen fokuserar du på att knacka isär delarna så får du ut skruven sista biten sen.
aah precis ,men nån frågade varför den satt kvar

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 03 Aug 2013, 00:20
by VanDamage
Varför det står lite still i projektet beror på spridare som inte kommer , och att jag har hittat nått annat roligt att fördriva tiden med ett tag ;D

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 15 Aug 2013, 21:58
by VanDamage
varit och tryckt alla slangar till turbo och retur idag

jobbar bara 11-14 imon så då ska de bli uppstart ialf!