Page 6 of 9
Re: m60/2 Turbo
Posted: 04 Jul 2013, 16:42
by come_on
kolle__ wrote:come_on wrote:Har du en projekt tråd. Kunne godt tænke mig at se og hør nærmer om køler i bagagerum. Da jeg selv går med tanken om at lave det
Mvh steffen
Jag kör med 40x40 Alu rör under bilen, liggande kyl med en låda för tilluft.
Org vattenpump + en Davies Craig 115 i bagaget, och ett Volvo expansionskärl i bagaget.
Tyvärr ingen ingen projekttråd
fedt.. køre du med styring til davies pumpe, eller bare fuld power..
hvor har du købt luft indtag
mvh steffen
Re: m60/2 Turbo
Posted: 04 Jul 2013, 16:50
by kolle__
Jag kör fullt blås på pumpen, köper kanske styrning senare.
Köpte dom av en kille på rejsa.nu som gjuter dom själv
Re: m60/2 Turbo
Posted: 14 Jul 2013, 21:18
by Marbu
Har en fundering på ett m60/62 koncept
Betongfylla övre delen
H-profil
Hårdare fjädrar.
Kanske kan bli något hållbart för en lite billigare peng? Borde kunna varva bra mycket mer och betongen håller imot cylinderflex som uppstår.
Vad tror ni om de?
Re: m60/2 Turbo
Posted: 15 Jul 2013, 00:55
by Affus
Är det verkligen nödvändigt att fylla den med betong? Kylningen lär ju bli bra kass. Eller ja ska du köra dragrace spelar det väl inte så stor roll.
Re: m60/2 Turbo
Posted: 15 Jul 2013, 06:25
by Bmwandreas
Första man gör åt blocket är foder,kolvar och stakar. Inte betong.
Re: m60/2 Turbo
Posted: 15 Jul 2013, 11:10
by Marbu
klart att foder är att föredra men är ju ingen billig historia..
hade de funkat med betong hade de ju vart ett billigare alternativ för att undkomma komp i vevhuset som många verkar ha problem med.. men honing/borrning efter betong kanske är ett måste
alla snik lösningar e ju intressanta
Re: m60/2 Turbo
Posted: 15 Jul 2013, 17:13
by Carlsson
kolle__ wrote:Var och mappade min 242a med m60b40 idag.
Standard orörd motor
Hx52
875cc spridare
0,9 bar
Shit vad segt laddtrycket verkar vara. Läcker det eller kör ni på en obromsad bänk ?
Re: m60/2 Turbo
Posted: 15 Jul 2013, 18:48
by cerveza
Obromsad.
Re: m60/2 Turbo
Posted: 15 Jul 2013, 20:08
by Bmwandreas
Jimmys ger ca 1200 hk vid 1.7 bar och det är fan inte illa. Vi körde 2.2 bar också men kom aldrig nerför banan så vi fick någon slutfart.
Re: m60/2 Turbo
Posted: 15 Jul 2013, 20:30
by Affus
Tror du att den skulle hålla för det utan epoxifyllt block och topp?
Re: m60/2 Turbo
Posted: 15 Jul 2013, 21:33
by Bmwandreas
Har ingen aning då ingen någonsin testat. Men för 1500 hk vetetusan..
Re: m60/2 Turbo
Posted: 15 Jul 2013, 23:16
by dre racing@
Bmwandreas wrote:När den gick 266 km/h va det 820 whp i min bänk sen ökade vi lite. Mycket mappning kvar men den kommer göra över 300 km/h på 402m.
när
du skriver mycket mappning kvar, vad presis menar du med det?
lite nyfiken då jag själv mappat nogra bilar, men jag är nöjd på 3 timmar, och jag är amatör
Re: m60/2 Turbo
Posted: 16 Jul 2013, 06:32
by Bmwandreas
Det här är metanol och den mappas på bana. Det tar tid:)
Re: m60/2 Turbo
Posted: 01 Oct 2013, 13:54
by Marbu
Någon som vet om m60 toppar passar eller går att få på m62 block vanos eller icke vanos?
Är ju olika kamkedja men är de något annat som skiljer sig?
Re: m60/2 Turbo
Posted: 01 Oct 2013, 16:42
by Andy_b
Marbu wrote:Någon som vet om m60 toppar passar eller går att få på m62 block vanos eller icke vanos?
Är ju olika kamkedja men är de något annat som skiljer sig?
sikko kör med m60 toppar på m62 block
även andra kammar från en annan motor
dock har han byggt om massa saker
men lär ju låta rätt fränt på 8k varv
Re: m60/2 Turbo
Posted: 01 Oct 2013, 17:59
by Marbu
Andy_b wrote:Marbu wrote:Någon som vet om m60 toppar passar eller går att få på m62 block vanos eller icke vanos?
Är ju olika kamkedja men är de något annat som skiljer sig?
sikko kör med m60 toppar på m62 block
även andra kammar från en annan motor
dock har han byggt om massa saker
men lär ju låta rätt fränt på 8k varv
Grymt!
vet du hur han löste kamdrivningen och om de är något annat som måste göras om?
Re: m60/2 Turbo
Posted: 01 Oct 2013, 20:16
by Andy_b
nope
har inte pratat nått större med han om det
vet att han kör dubbla insugskammar från en 4a
byggt om lite prylar för det osv
h-profil andra fjädrar
80mm turbo och 8k rpm
Maskin sitter i ärtans gamla nova som nu har mina gamla zito xls som nu är 19x13"
6petad låda och öl hållare