Page 6 of 11
Re: E34 540/6 turbo....... Grenrör snart klart
Posted: 13 Jan 2013, 10:58
by Andy_b
pm
Re: Sv: E34 540/6 turbo....... Grenrör snart klart
Posted: 13 Jan 2013, 11:01
by Sikko
Andy_b wrote:johankihl wrote:Onödigt. Kör som du tänkt. Tror inte 4cyl klarar 450hk speciellt länge?
sikko är ju helvild när han börjar med nått så han bör snart va klar med sin maskin
så vi får se vad som rasar först på hans

sen får vi se vad som händer med min
709whp är målet med min just nu iaf
1hp mer en vad nån org m60 bromsat hitills iaf??
Haha helvild!
Det är ingen hemlis m62b44 deluxe blir det..
Re: Sv: E34 540/6 turbo....... Grenrör snart klart
Posted: 13 Jan 2013, 11:29
by Andy_b
Sikko wrote:Andy_b wrote:johankihl wrote:Onödigt. Kör som du tänkt. Tror inte 4cyl klarar 450hk speciellt länge?
sikko är ju helvild när han börjar med nått så han bör snart va klar med sin maskin
så vi får se vad som rasar först på hans

sen får vi se vad som händer med min
709whp är målet med min just nu iaf
1hp mer en vad nån org m60 bromsat hitills iaf??
Haha helvild!
Det är ingen hemlis m62b44 deluxe blir det..
Ja helvild
sällan jag ser nån som går från planerings stadiet till att ha en klar maskin på den korta tiden du gör det
Re: E34 540/6 turbo....... Grenrör snart klart
Posted: 16 Jan 2013, 23:00
by Andy_b
Re: E34 540/6 turbo....... Grenrör snart klart
Posted: 16 Jan 2013, 23:24
by P.Herrdahl
Vad är det som sätter stopp i dessa maskiner från att krana på, antar att det ska till stålfoder men utöver det?
Är ju skaplig volym och flöde så lär väl gå att få till skapligt med effekt.
Re: E34 540/6 turbo....... Grenrör snart klart
Posted: 17 Jan 2013, 06:50
by Sikko
Det är väl ganska outforskat område för tilfället vet iaf att det är 3-4st som bygger lite värre motorer till nästa sommar 2m62 1-2m60 motorer så det lär märkas vad som ger sig.
Noga som vanligt andy

Re: E34 540/6 turbo....... Grenrör snart klart
Posted: 17 Jan 2013, 10:59
by Andy_b
Sikko wrote:
Noga som vanligt andy

Tycker ju om att pyssla

Re: E34 540/6 turbo....... Grenrör snart klart
Posted: 17 Jan 2013, 22:36
by Andy_b
försöker snygga till allt och få bort fästen som jag inte kommer behöva osv
har nog tänk ut en lösning så jag kan ha kvar broms servo oxå
kommer bilder på det längre fram
Re: E34 540/6 turbo....... Grenrör snart klart
Posted: 01 Feb 2013, 20:54
by Andy_b
pillar lite med brukisen nu. en 520 -96
här har jag plast svetsat på en 540 underdel på 520 läppen
är mycket jobb kvar men lågt kommer det bli
och den fick låna coils av 540in
sen lär jag byta maskin på den igen för jag blir inte klok på den jag har

Re: E34 540/6 turbo....... Grenrör snart klart
Posted: 04 Feb 2013, 15:12
by Andy_b
Undra om det är värt jobbet att förlänga rambalkarna fram enda bak till silentbussningarn
som en ramt man fäller ner i golvet och svetsar fast
målet är ju att få bilen så stum som möjligt
Re: E34 540/6 turbo....... Grenrör snart klart
Posted: 15 Feb 2013, 22:58
by Andy_b
Börjat lite med att förstärka upp runt bakaxeln idag
kapa upp golvet och plocka bort tanken så man kommer åt
blir ett grovt fjäderbenstag mellan tornen samt 2 eller 3 snesträvor ner till bakre fästet som även bakaxelbryggan kommer stum monteras i

Re: E34 540/6 turbo....... Grenrör snart klart
Posted: 16 Feb 2013, 09:22
by Pitbull
Vad ska de där vara bra för?

Re: E34 540/6 turbo....... Grenrör snart klart
Posted: 16 Feb 2013, 09:47
by Andy_b
Pitbull wrote:Vad ska de där vara bra för?

Vad ska det inte va bra för?
Re: E34 540/6 turbo....... Grenrör snart klart
Posted: 16 Feb 2013, 13:55
by Marbu
hur gör du med bromsservon nu då?
Re: E34 540/6 turbo....... Grenrör snart klart
Posted: 16 Feb 2013, 16:36
by Andy_b
Marbu wrote:hur gör du med bromsservon nu då?
blir kvar där fram och jag får det att lira
Re: E34 540/6 turbo....... Grenrör snart klart
Posted: 16 Feb 2013, 17:42
by Pitbull
Andy_b wrote:Pitbull wrote:Vad ska de där vara bra för?

Vad ska det inte va bra för?
Fästet till diffen?
Re: E34 540/6 turbo....... Grenrör snart klart
Posted: 16 Feb 2013, 17:52
by Andy_b
Pitbull wrote:Andy_b wrote:Pitbull wrote:Vad ska de där vara bra för?

Vad ska det inte va bra för?
Fästet till diffen?
stum motera allt i röven
blir alu bussningar som silen och till klumpen
och plats till bärarmarna
trött på att bakhjulen rör sig i 100 olika vinklar och får hela bilen att att kännas konstig och inte ha den där man vill ha den
bör ju va en anledning till att alla tävlingsbilar har det stum monterat och uniballs överallt