Page 6 of 7
Re: Sv: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Posted: 05 Dec 2012, 21:05
by Pimplaren
Skölden wrote:Wiell wrote:är inte från trakten men ultra motors ligger väl i Stockholm?
from galaxy s3
av deras hemsida så får jag ut att dom flyttat till södertälje
Bovallsvägen 1
152 42 Södertälje
Ska slå dom en pling, dom ser ut att ha en fin maskinpark
Då skulle jag hellre åka till PPF! tar max en timme till dem
Att ta sig till Södertälje är ju ett straff
Re: Sv: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Posted: 05 Dec 2012, 21:30
by Skölden
Pimplaren wrote:Skölden wrote:Wiell wrote:är inte från trakten men ultra motors ligger väl i Stockholm?
from galaxy s3
av deras hemsida så får jag ut att dom flyttat till södertälje
Bovallsvägen 1
152 42 Södertälje
Ska slå dom en pling, dom ser ut att ha en fin maskinpark
Då skulle jag hellre åka till PPF! tar max en timme till dem
Att ta sig till Södertälje är ju ett straff
tar de inte längre tid än så? :S ligger ju fan i dalarna
Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Posted: 05 Dec 2012, 23:02
by wuffee
Ultramotor har ju renoverat å byggt motorer i 20(?)år säkert så den biten kan dem ju.. Kan ju ppf med inte så jag menar..
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Posted: 05 Dec 2012, 23:04
by Bmwandreas
1.5 timme från norrtull i vanlig fart brukar det ta.
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Posted: 05 Dec 2012, 23:06
by Pimplaren
Bmwandreas wrote:1.5 timme från norrtull i vanlig fart brukar det ta.
Jag körde från Akalla med biltransport till Orsa/PPF träffen och när vi paserade Grytnäs-avfarten hade de tagit rätt exakt en timme
sen till gamla lokalen kanske 5 10 till
Glömde jag säga att de var 03.00 på natten?
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Posted: 05 Dec 2012, 23:08
by Nisse Järnet
Bmwandreas wrote:1.5 timme från norrtull i vanlig fart brukar det ta.
Och halva tiden på väg hem efter mappning
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Posted: 05 Dec 2012, 23:21
by Bmwandreas
Pimplaren wrote:Bmwandreas wrote:1.5 timme från norrtull i vanlig fart brukar det ta.
Jag körde från Akalla med biltransport till Orsa/PPF träffen och när vi paserade Grytnäs-avfarten hade de tagit rätt exakt en timme
sen till gamla lokalen kanske 5 10 till
Glömde jag säga att de var 03.00 på natten?
Ja då gick det fan snabbt
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Posted: 06 Dec 2012, 19:16
by Micke johansson
Skölden wrote:Micke johansson wrote:Snygg växelspak ! ska du sälja den ?
Nej de har jag ej planerat
1 exemplar i världen
skön att slita i den dära !
Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Posted: 06 Dec 2012, 19:43
by Magnaten
Pimplaren wrote:Bmwandreas wrote:1.5 timme från norrtull i vanlig fart brukar det ta.
Jag körde från Akalla med biltransport till Orsa/PPF träffen och när vi paserade Grytnäs-avfarten hade de tagit rätt exakt en timme
sen till gamla lokalen kanske 5 10 till
Glömde jag säga att de var 03.00 på natten?
Gratulerar till nån form av rekord då.. Med biltransport dessutom
Jag åker aldrig under en timme med personbil.. 1.20 brukar det ta
Enköping-sala är bedrövligt att åka fort på
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Posted: 06 Dec 2012, 19:49
by Fernis1
Magnaten wrote:Pimplaren wrote:Bmwandreas wrote:1.5 timme från norrtull i vanlig fart brukar det ta.
Jag körde från Akalla med biltransport till Orsa/PPF träffen och när vi paserade Grytnäs-avfarten hade de tagit rätt exakt en timme
sen till gamla lokalen kanske 5 10 till
Glömde jag säga att de var 03.00 på natten?
Gratulerar till nån form av rekord då.. Med biltransport dessutom
Jag åker aldrig under en timme med personbil.. 1.20 brukar det ta
Enköping-sala är bedrövligt att åka fort på
Du är för rädd om körkortet
Pimplaren har ju inget så han behöver inte va rädd för att bli av med det
Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Posted: 06 Dec 2012, 20:02
by Magnaten
Fernis1 wrote:Magnaten wrote:Pimplaren wrote:
Jag körde från Akalla med biltransport till Orsa/PPF träffen och när vi paserade Grytnäs-avfarten hade de tagit rätt exakt en timme
sen till gamla lokalen kanske 5 10 till
Glömde jag säga att de var 03.00 på natten?
Gratulerar till nån form av rekord då.. Med biltransport dessutom
Jag åker aldrig under en timme med personbil.. 1.20 brukar det ta
Enköping-sala är bedrövligt att åka fort på
Du är för rädd om körkortet
Pimplaren har ju inget så han behöver inte va rädd för att bli av med det
Ahhh du menar så
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Posted: 06 Dec 2012, 20:33
by Pimplaren
Haha, de var fullt spett kan jag lova!
NEED FOR SPEED eller..
Skölden, är kolvar och och cyllopp återanvändbara?
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Posted: 06 Dec 2012, 23:15
by Skölden
Pimplaren wrote:Haha, de var fullt spett kan jag lova!
NEED FOR SPEED eller..
Skölden, är kolvar och och cyllopp återanvändbara?
Mja jag är osäker, de diffar på ungefär 3 hundradelar, så loppena är ju lite ovala. spelet mellan kolv och cylindervägg är ok, men de bästa är nog att stresshona och sen coata kolvarna till rätt clearence, vill inte veta vad de kostar dock
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Posted: 07 Dec 2012, 08:33
by STRANGLED
Prata med charlie på värmdö motorteknik gällande motor arbeten!
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Posted: 07 Dec 2012, 13:56
by Bmw*Alex
Skölden wrote:Pimplaren wrote:Haha, de var fullt spett kan jag lova!
NEED FOR SPEED eller..
Skölden, är kolvar och och cyllopp återanvändbara?
Mja jag är osäker, de diffar på ungefär 3 hundradelar, så loppena är ju lite ovala. spelet mellan kolv och cylindervägg är ok, men de bästa är nog att stresshona och sen coata kolvarna till rätt clearence, vill inte veta vad de kostar dock
att coata slitytan menar du ? av vilken anledning, kommer ju slitas bort.
mvh
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Posted: 07 Dec 2012, 16:21
by Skölden
Bmw*Alex wrote:Skölden wrote:Pimplaren wrote:Haha, de var fullt spett kan jag lova!
NEED FOR SPEED eller..
Skölden, är kolvar och och cyllopp återanvändbara?
Mja jag är osäker, de diffar på ungefär 3 hundradelar, så loppena är ju lite ovala. spelet mellan kolv och cylindervägg är ok, men de bästa är nog att stresshona och sen coata kolvarna till rätt clearence, vill inte veta vad de kostar dock
att coata slitytan menar du ? av vilken anledning, kommer ju slitas bort.
mvh
teflon coating funkar att bygga upp till .10 ungefär. tänkte köra med det ifall det behövs
Re: Sköldens 700hk e30 sleeper-bygge (gamla Ondketchup)
Posted: 07 Dec 2012, 19:39
by Bäckis
Några hundringar ovalt lär du inte märka. I med nya ringar, fila in spelet och se glad ut.