Page 6 of 8
jj
Posted: 29 Apr 2007, 06:34
by hv motorsport
om en skriver masse om sånt på nettet så får man bare trøbbel,normalfolkeskikk er å kontakte di det gjelder,direkte til hva som er gjort,,eg godkjenner bilene i tyskland,på tuv,å da er det lov ja,
men til det trengs det en bra kontakt,med henvisning til tuv,samt at bilen kan,kunne bli gogkjent,nytter ikke prøve med en 318 da den har for lav indeks på fram akselen,må være 320 eller mere,
å er ikke noen fordel med for ny bil,om bilen er strøken,fint bygget,ikke noe å sette fingeren på,,da sier tuv ok,da er det vert det hvær krone,,etter min mening,,
lykke til,,
mvh hv
Posted: 01 May 2007, 20:55
by bmwsak
Tar du på deg å godkjenne andre biler?
Posted: 08 May 2007, 16:20
by Bäckis
Ho ho ho ho!
Nu har jag varit ute och tryckt ur bilen åt Helge
1-2-3:an är det bara pang och inget fäste, men på fyran från 2000-7500 rpm spinner det INGENTING! Mkt trevlig G-krafts upplevelse
Posted: 08 May 2007, 16:37
by robbz
Bäckis wrote:Ho ho ho ho!
Nu har jag varit ute och tryckt ur bilen åt Helge
1-2-3:an är det bara pang och inget fäste, men på fyran från 2000-7500 rpm spinner det INGENTING! Mkt trevlig G-krafts upplevelse
är den slö, eller är det grymm sättning i chassit
-skojjade bara, när ska ni ta och börja filma era kundbilar? skulle vara ruskigt kul att se bilen i action.
/mvh
Posted: 08 May 2007, 19:11
by Bmwandreas
Grymt fäste med 295 R-däck, fyfan detta är det värsta man åkt med i.
Posted: 08 May 2007, 21:54
by robbz
Bmwandreas wrote:Grymt fäste med 295 R-däck, fyfan detta är det värsta man åkt med i.
åfyfan, vad är gjort åt bakvagnen? orkar inte leta i tråden
/mvh
Posted: 09 May 2007, 08:56
by Bäckis
M5 diff, M5 knutar, våra axlar och en special diffkåpa.
Posted: 09 May 2007, 10:04
by Nicke Blom
G U L D
Posted: 09 May 2007, 12:49
by tobbe tlrecond
Diffkåpan var fin vem har gjort den
Posted: 09 May 2007, 13:46
by robbz
Bäckis wrote:M5 diff, M5 knutar, våra axlar och en special diffkåpa.
jo men vad är gjort eftersom den skjuter på så bra? ändrade hjulvinklar?
coilovers, och isåfall fabrikat?
-är bara nyfiken, jag vill oxå ha bra fäste
/mvh
Posted: 09 May 2007, 22:23
by Bmwandreas
Varma 295mm breda R-däck är hemligheten.
Posted: 09 May 2007, 23:11
by Espen|3k
Gleder meg til Gatebil Våler
Posted: 10 May 2007, 20:48
by Jorm
När har han fullt laddtryck?
Om Andreas gamla motor suttit i och ca 1.4-1.5 bar ladd, kan det ha varit 800-850 hk? Hur skulle fästet vara då?
Posted: 10 May 2007, 20:55
by tobbe tlrecond
Bmwandreas wrote:Varma 295mm breda R-däck är hemligheten.
det lär vara dyrt att byta gummi 295
Posted: 10 May 2007, 21:43
by Fear This
hehe så påkostad som den bilen e är nog däckpriset de minsta bekymret
Posted: 10 May 2007, 22:07
by tobbe tlrecond
det förstås men det är ju bara en engångskostnad
däck kan det gå åt mycket av.5-6 par 295 r däck på en sesång är nog rätt mycke kulor
det med