Page 6 of 8

Posted: 15 Mar 2011, 18:30
by Ragger
Drog förbi Hydroscand här i växjö som ligger jämte jobbet idag o köpte lite ptfe slang som ska bli E85 ledningar.

Några Jic kopplingar blev det med.

Image

Posted: 16 Mar 2011, 17:31
by Ragger
Här har ni dörren in till mitt kontor på jobbet;) Trimmad satan är den!

Image

Beställde 2st an svetsnipplar igår och idag vart det leverans=)

Image

1st an6 för returen och 1st an8 för soppa ut från tanken. Glömde att beställa 1 nippel för avluftningen men Zlobo trodde han hade nåt liggandes jag kunde köpa.

Ska ta mig in till hans garage ikväll och kolla hur snyggt det blir med m3 speglar på hans spq samt att han får äran o tiga dit nipplarna åt mig.

Posted: 16 Mar 2011, 18:28
by bingsingen
va slags dyser skal du bruka når du kör e85?

Posted: 16 Mar 2011, 21:39
by Ragger
Mannen med tigen brände dit några an kopplingar åt mig ikväll.
Image

Såhär blev det. Retur från catchtanken och avluftning. Blev en an koppling i botten med till pumpen men bilden på den blev inge vidare=P

Image

Posted: 16 Mar 2011, 21:41
by Ragger
bingsingen wrote:va slags dyser skal du bruka når du kör e85?
Blir siemens 630cc.

Posted: 16 Mar 2011, 23:18
by AGranlund
Fasen va snyggt det blir! Kul att du kör med en riktig motor oxå å inte någon gammal svettig 21:a! Tummen upp!!

Posted: 17 Mar 2011, 06:42
by Ragger
AGranlund wrote:Fasen va snyggt det blir! Kul att du kör med en riktig motor oxå å inte någon gammal svettig 21:a! Tummen upp!!
Tack!

Har redan prövat b21et i min gamla 244..körde med holset turbo och gnistrat sprut i den. Skulle nog stå sig rätt bra på gatan häromkring även idag=)

Meningen var att det skulle bli en Volvo 5a från början men efter diverse påtryckningar av Zlobo och Anton och endel läsning här på ppf föll beslutet på en Bmw motor.

Blev mycket bättre såhär=)

Posted: 17 Mar 2011, 13:01
by Ragger
Grejade till returen till tanken samt avluftning på lunchen.

Image

Posted: 17 Mar 2011, 20:39
by Ragger
Blev inget skruvande med 242an ikväll då jag fick jobba över lite o laga ett kapell på en trailer och sen skulle det handlas mat o grejer med.

Men beställde iaf en förpump som ska sitta i bagaget så den kommer väl efter helgen.

Posted: 18 Mar 2011, 17:24
by Ragger
Var förbi Hydroscand och hämtade lite fler kopplingar.
Image

Lite fler kopplingar och ett förfilter som jag köpte på Autoexperten.
Image

Såhär ser det ut lite snabbt ihop skruvat. 1st 044 pump och filter.
Image

Mer kommer imorgon då jag tänkt och skruva med bilen.

Posted: 19 Mar 2011, 22:53
by Ragger
Såhär blev det med pump,filter och slangar på plats. Ska bara fixa hylsor och pressa slangarna.
Image

Sanja tog kort när jag torr girade och gjorde tummen upp till publiken=P
Image

Vet att Zlobo har suktat efter o se mig utan tröja sen förra sommaren så för o stilla hans begär kommer här ett exempel på mig som tysk porrsådis i 242an=)
Image

Posted: 20 Mar 2011, 22:56
by Ragger
Anton var vänlig och tigade dit ett par fästen så jag kan skruva dit tanken i bagaget. Image

Fint är det och kunna ta hjälp av någon som kan tiga=)
Image

Hämtade även motorhuven som jag bytte mot en japs dämpare för ett jävla tag sedan. Har inte haft vägarna förbi innan.
Jobbet sponsrade med bil för hämtningen=)
Image

Är en gammal huv till en rallybil=) Så den passar ju på min som ska ut o åka bland lecakulorna=P
Image

Värsta dekalen innanför huven ju=)
Image

Posted: 21 Mar 2011, 20:06
by Ragger
Hämtade 3e pumpen idag på lunchen så nu finns det soppa så det räcker och blir över.
Image

Nu e det bara resten kvar=)

Re: Ragger volvo 242 M50b25

Posted: 22 Mar 2011, 19:37
by Ragger
Ett litet ryck fick det bli idag.

Började me de här.
Image

Som blev såhär.
Image

Sen gjorde jag en aluminium plåt som fäste för pumpen och filtret.
Image

Så får det bli. Uppe till höger ser ni en backventil som gör att tanken kan andas men inte släppa ut E85 när jag vurpat o hamnat på taket under Gatebil=P (tack till Zlobo som påminde om att man vr tvungen o ha en sådan=)
Image

På detta företaget köper man bra grejer!
Image

Hade värsta fin besöket i eftermiddag me! En av cheferna verkade iaf veta vad det handlade om för bil då han frågade om det vr en äkta=)
Image

Re: Ragger volvo 242 M50b25

Posted: 28 Mar 2011, 05:22
by Ragger
Eftersom ritningen för adaptrarna till bromsoken fram försvunnit så bestämde jag mig för och tillverka egna igår. 1a tog typ jättelång tid. Ett jävla mätande och borrande.

Men hålla ska det nog fan göra då det är tillverkat i 1cm tjockt plattjärn. Aluminium hade varit lättare men nu hade jag inte det=P

Image

Re: Ragger volvo 242 M50b25

Posted: 01 Apr 2011, 19:54
by Ragger
Var förbi och hämtade lite mer ptfe slang i eftermiddag.
Image

Hämtade även en skottgenomgång som ska sitta i golvet så att det blir en skarv till returen.
Image

Såhär blev det.
Image

Skruvade även dit fästena till pumparna. Pumprna fick också sitta där med de fina nipplarna Zlobo kom med till mig.
Image

Började även och fästa upp returen under bilen. Både retur och matning kommer gå i samma fäste.
Image

Underredet ska antingen lackas vitt eller få sig en omgång med underredsmassa..Har inte bestämt mig än hur jag ska göra=P.

Bilen kommer ju användas typ dagligen när den är klar så att underreds behandla den kan ju vara en fördel;)

Re: Ragger volvo 242 M50b25

Posted: 01 Apr 2011, 19:56
by Sjögren Racing
Blås den med vit body under ;)