Page 6 of 11

Posted: 15 Jan 2011, 12:39
by pelko
Han kör Suzuki RM 250 men den är från -94. Han körde SM med den 2001 och placerade sig ganska bra :)

Får återkomma sedan med vad det slutar med.

Tack så länge.

Posted: 15 Jan 2011, 14:26
by Dorado
Du gillar ju att bygga om och du gillar ju kraft. Här har du något att sikta på:
http://www.youtube.com/watch?feature=youtube_gdata_player&v=N-DuzXcQ4qM

Posted: 15 Jan 2011, 15:43
by PiLlEvAn
jag skull kört på 250 2t om man är ganska grön och har en tight budget.
och hondas cycklar håller högst kvalite enligt mitt tycke.

det som är viktigast när du kollar på en beganad hoj är att inte lenkage är tvärslut som det brukar vara på en gammal dåligt servad hoj.

Posted: 16 Jan 2011, 17:59
by pelko
Slutade med att jag köpte hojen i länken nedanför. Ligger nära hemmet så jag slapp åka så långt, sen är den helt ny vilket är en fördel. Även 4t vilket jag ville ha.

Provade den idag och faaan vad den går!

http://www.blocket.se/goteborg/Mikilon_ ... ?ca=15&w=2

Posted: 16 Jan 2011, 18:14
by Turbo_folke
pelko wrote:Slutade med att jag köpte hojen i länken nedanför. Ligger nära hemmet så jag slapp åka så långt, sen är den helt ny vilket är en fördel. Även 4t vilket jag ville ha.

Provade den idag och faaan vad den går!

http://www.blocket.se/goteborg/Mikilon_ ... ?ca=15&w=2


Haha den var bra

Posted: 16 Jan 2011, 18:39
by johankihl
*fniss*

Posted: 16 Jan 2011, 18:48
by pelko
johankihl wrote:*fniss*


:lol:

Läste att du kört idag. Är det iskörning då eller är banorna "plogade"? :)

Posted: 16 Jan 2011, 19:59
by Theis
Kör med huvudet inte handen, det kommer att spara mkt på din kropp :wink:

Posted: 16 Jan 2011, 20:07
by pelko
Frågade min kollega vad som gör utgör en bra crossförare.

"Liten hjärna - stor gas" svarade han. Blir nog bra.

Posted: 16 Jan 2011, 21:05
by M-pirre-M
http://www.youtube.com/watch?v=gFiRs2cd5kc åker lite bakhjul med 450in

Posted: 16 Jan 2011, 21:46
by johankihl
pelko wrote:
johankihl wrote:*fniss*


:lol:

Läste att du kört idag. Är det iskörning då eller är banorna "plogade"? :)


Körde hos en kompis som plogat bana på ett gärde. Lagom med smältvatten har gjort att 90% av banan var ren is och hårda fina plogvallar. Sjukt rolig körning! 10 hojjar ute samtidigt!

Dubbdäck är ett måste på vintern, sjukt kul!

Posted: 16 Jan 2011, 22:29
by pelko
Går det att köra med dubbdäck lite var som helst på vintern eller blir de förstörda/dåligt fäste om det inte är "ren" is man kör på?

Posted: 16 Jan 2011, 23:35
by piddan
pelko wrote:Går det att köra med dubbdäck lite var som helst på vintern eller blir de förstörda/dåligt fäste om det inte är "ren" is man kör på?


Ja de går bra o köra med dem på grus oxå. Du har inte fått svar från han med 450 här nere? han har inte svarat mig iaf

Posted: 16 Jan 2011, 23:57
by pelko
Nix.

Men lutar åt 2t just nu faktiskt, får suga på karamellen :)

Tack ändå!

Posted: 24 Jan 2011, 14:55
by krokodilen
Lite över budgeten kanske men ska du ha 2t och tycker att 250 är klent så kolla här! Finns både Honda och Kawa!

http://www.servicehonda.com/

/Christer

Posted: 24 Jan 2011, 18:28
by pelko
Kommer absolut inte tycka en 250 2t är klen.

Har letat varje dag efter hoj i närheten och var nära på att köpa en YZ 250 men den blev såld framför ögonen på mig.

Är så sugen på 450 4t egentligen men rädd för rasen så det får väl bli en 250 2t...

Posted: 24 Jan 2011, 19:39
by RHR
250 2t kräver ju en del kropp storlek, helst ska man ju så lång som möjligt för att få in balansen för att åka fort på dom, men dom är ju fruktansvärt sjuka i sitt register så är man inte van med 2 hjuling så får man väl sej x antal roliga "hänga efter hoj" ;) fördelarna är ju att motor delarna är billiga, och sällan är några jobbiga eller plötsliga problem med dem. så en 250 2t är ju bara börja jaga ;)

450 4t krävs det att man är dum i huvet och köper en som sägs gått 80h och ny renoverad för 10h sedan (brukar låta så) sen ligger dom för 20 på blocket. ska man ha en beg billig hoj får man tyvär räkna med 25 ner prutad eller 30 35 snåljåp (: