Page 6 of 39

Posted: 08 Feb 2011, 19:57
by Bäckis
Lite småstrul då vi inte har 100% koll, än. Nu verkar det vara löst så imorgon ska det förhoppningsvis fungera som tänkt.

Motorn funkar kanon, det är bara compound installationen som bjudit lite motsånd, mest pga en tankevurpa och att vi inte hade INTERNET :) Den ger 830hk på 1,5 bar vid 7000rpm och kurvan pekar rakt upp. Vi har massor av vrid på skitlåga varv att stalla turbinen med, det var lite mitt imellan det var strul, men imorgon går det nog som det ska......

Posted: 08 Feb 2011, 20:03
by färjegård
ser riktigt bra ut :D ser ut som man får lite motstånd på banan :lol:
LYCKA TILL IMORGON.

Posted: 08 Feb 2011, 20:07
by Bäckis
Tack!

Jag hoppas att vi ska få kampa lite :)

Posted: 08 Feb 2011, 20:37
by AGsTony
Bäckis wrote:Lite småstrul då vi inte har 100% koll, än. Nu verkar det vara löst så imorgon ska det förhoppningsvis fungera som tänkt.

Motorn funkar kanon, det är bara compound installationen som bjudit lite motsånd, mest pga en tankevurpa och att vi inte hade INTERNET :) Den ger 830hk på 1,5 bar vid 7000rpm och kurvan pekar rakt upp. Vi har massor av vrid på skitlåga varv att stalla turbinen med, det var lite mitt imellan det var strul, men imorgon går det nog som det ska......
Coolt då har du dina 1200hk imorgon grattis.
Vad var det som strula.

Håller tummarna som du gör när jag är o bromsar.

Hörs.

Posted: 08 Feb 2011, 20:53
by Bmwandreas
Funkar det inte imorn blir det bara GT4788 och gas!

Posted: 08 Feb 2011, 21:48
by christoffer jansson
Vad e de som strular?

Posted: 08 Feb 2011, 22:13
by Bäckis
Laddtryck på rätt ställen kan man säga ;)

Posted: 08 Feb 2011, 22:20
by Pimplaren
Bäckis wrote:Laddtryck på rätt ställen kan man säga ;)
Vart fan har du laddtrycket? i tråget? :lol:

Hoppas det går bra imorgon :!:

Posted: 08 Feb 2011, 22:33
by Bmw*Alex
Pimplaren wrote:
Bäckis wrote:Laddtryck på rätt ställen kan man säga ;)
Vart fan har du laddtrycket? i tråget? :lol:

Hoppas det går bra imorgon :!:

+1 :lol:

mvh

Posted: 08 Feb 2011, 22:43
by Bäckis
Trycket hamnar i insuget men rätt turbo ska göra rätt sak. Jag är nästan beredd att säga att problemet är löst, men väljer att avvakta tills vi testat imorgon.

En lite tankevurpa bara gällande hur det skulle fungera med styrningen av wastegates. Detta är helt nytt för oss och vi hade fram till idag ingen erfarenhet. Inte direkt vad vi är vana vid.....

Posted: 08 Feb 2011, 23:06
by pelko
Man lär så länge man lever, även de bästa.

Posted: 09 Feb 2011, 06:17
by vectramicke
Säkert lite pyssel att få allt detdär att funka som det ska, men konceptet har jag gillat ända sen jag såg calibran som en annan tuningsnubbe i småland höll på med för några år sen. Men han la ner det systemet av nån anledning å gick på singel igen.
Hoppas ni får att å lira, kommer bli en brutal motor detdär!! :twisted:

Posted: 09 Feb 2011, 07:26
by ammadeus
vectramicke wrote:Säkert lite pyssel att få allt detdär att funka som det ska, men konceptet har jag gillat ända sen jag såg calibran som en annan tuningsnubbe i småland höll på med för några år sen. Men han la ner det systemet av nån anledning å gick på singel igen.
Hoppas ni får att å lira, kommer bli en brutal motor detdär!! :twisted:
vet väl vem du syftar på micke. men det blir nog riktigt fint när man väl får de å funka=)
Lycka te idag bäckis.

//andreas

Posted: 09 Feb 2011, 09:32
by Bonje
Bmwandreas wrote:Funkar det inte imorn blir det bara GT4788 och gas!
Det tror jag inte.. Ni får ju inte bara ge upp för att det det inte funkar på första försöket.
Kom igen nu grabbar för fan!! :twisted:

Posted: 09 Feb 2011, 10:17
by Magnaten
ger ni upp efter ett par försök så ska jag häckla manboy resten av hans snart vuxna liv

Posted: 09 Feb 2011, 10:38
by Nicke Blom
Hoppas det löser sig!

Posted: 09 Feb 2011, 12:17
by johankihl
Magnaten wrote:ger ni upp efter ett par försök så ska jag häckla manboy resten av hans snart vuxna liv
Hahahaha. "Pojken som gav upp"