Lite småstrul då vi inte har 100% koll, än. Nu verkar det vara löst så imorgon ska det förhoppningsvis fungera som tänkt.
Motorn funkar kanon, det är bara compound installationen som bjudit lite motsånd, mest pga en tankevurpa och att vi inte hade INTERNET Den ger 830hk på 1,5 bar vid 7000rpm och kurvan pekar rakt upp. Vi har massor av vrid på skitlåga varv att stalla turbinen med, det var lite mitt imellan det var strul, men imorgon går det nog som det ska......
Bäckis wrote:Lite småstrul då vi inte har 100% koll, än. Nu verkar det vara löst så imorgon ska det förhoppningsvis fungera som tänkt.
Motorn funkar kanon, det är bara compound installationen som bjudit lite motsånd, mest pga en tankevurpa och att vi inte hade INTERNET Den ger 830hk på 1,5 bar vid 7000rpm och kurvan pekar rakt upp. Vi har massor av vrid på skitlåga varv att stalla turbinen med, det var lite mitt imellan det var strul, men imorgon går det nog som det ska......
Coolt då har du dina 1200hk imorgon grattis.
Vad var det som strula.
Trycket hamnar i insuget men rätt turbo ska göra rätt sak. Jag är nästan beredd att säga att problemet är löst, men väljer att avvakta tills vi testat imorgon.
En lite tankevurpa bara gällande hur det skulle fungera med styrningen av wastegates. Detta är helt nytt för oss och vi hade fram till idag ingen erfarenhet. Inte direkt vad vi är vana vid.....
Säkert lite pyssel att få allt detdär att funka som det ska, men konceptet har jag gillat ända sen jag såg calibran som en annan tuningsnubbe i småland höll på med för några år sen. Men han la ner det systemet av nån anledning å gick på singel igen.
Hoppas ni får att å lira, kommer bli en brutal motor detdär!!
vectramicke wrote:Säkert lite pyssel att få allt detdär att funka som det ska, men konceptet har jag gillat ända sen jag såg calibran som en annan tuningsnubbe i småland höll på med för några år sen. Men han la ner det systemet av nån anledning å gick på singel igen.
Hoppas ni får att å lira, kommer bli en brutal motor detdär!!
vet väl vem du syftar på micke. men det blir nog riktigt fint när man väl får de å funka=)
Lycka te idag bäckis.