Dawe_A wrote:ligger också kring 120 kg i mark , har kroniskt dålig rygg av farmor och farsan och märker av det såfort jag inte tränat på en vecka eller så.
kör knappt mark alls...
men snart skall jag bli lite mer hardcore på gymmet är det tänkt!
Beror ju helt på hur man är byggd också, långa ben och korta armar gör ju ingen glad när det är dags för mark. Själv är jag medel, varken bra eller dåligt byggd.
jag är nog åt medel skalan också, har inte långa ben förhållande till mina armar iallfall.. Men mina gener är nog inte de bästa på jorden!
Precis hemkommen från gymmet. Körde en tricepsövning med Z-stången (52kg) o det small till och gör förbannat ont. Sitter här nu o äter värktabletter o är vansinnig!
Wiic wrote:Precis hemkommen från gymmet. Körde en tricepsövning med Z-stången (52kg) o det small till och gör förbannat ont. Sitter här nu o äter värktabletter o är vansinnig!
aj aj aj , sånt här jag är rädd för..
slet du av ett muskelfäste eller?
Skall in o plåga axlar och biceps nu, på ett annat underground gym
Taggad till 1000!
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
Wiic wrote:Precis hemkommen från gymmet. Körde en tricepsövning med Z-stången (52kg) o det small till och gör förbannat ont. Sitter här nu o äter värktabletter o är vansinnig!
aj aj aj , sånt här jag är rädd för..
slet du av ett muskelfäste eller?
Skall in o plåga axlar och biceps nu, på ett annat underground gym
Taggad till 1000!
Haha, vettifan vad som hände, gjorde äckligt ont efteråt iaf. Så ska ta det lite lugnt nu några dagar o bota skiten med några öl ikväll .
Gott, kör hårt!!
Har länge tänkt skriva in mig på ett gym, tyvärr har det alltid runnit ut i sanden.. har lite maskiner hemma och några stänger som man får köra med lite istället..
till frågan: jag har problem med ryggen med jämna mellanrum, några tips på övningar som jag kan göra för att få bort problemen och jobba upp mer styrka?
Har ett jobb som kan innebära lite konstiga arbetspositioner och tyvärr alltför ofta lyft som görs helt fel..
Har länge tänkt skriva in mig på ett gym, tyvärr har det alltid runnit ut i sanden.. har lite maskiner hemma och några stänger som man får köra med lite istället..
till frågan: jag har problem med ryggen med jämna mellanrum, några tips på övningar som jag kan göra för att få bort problemen och jobba upp mer styrka?
Har ett jobb som kan innebära lite konstiga arbetspositioner och tyvärr alltför ofta lyft som görs helt fel..
Chins, rodd samt marklyft är tre bra övningar som fungerar för mig!
shomakie wrote:Kommit igång med träningen rejält nu...22 dagar utan sprit...inge godsaker och low carb dieten!
5 gympass i veckan och 2 hockeypass...kroppen reagerar bra på träningen!!! =)
Nu vet jag inte målet med din träning men 5pass gym och dubbla hockeypass låter som en perfekt start på överträning.
Kroppen behöver vila under veckan också för att man skall kunna tillgodogöra sig gymträningen.
shomakie wrote:Kommit igång med träningen rejält nu...22 dagar utan sprit...inge godsaker och low carb dieten!
5 gympass i veckan och 2 hockeypass...kroppen reagerar bra på träningen!!! =)
Nu vet jag inte målet med din träning men 5pass gym och dubbla hockeypass låter som en perfekt start på överträning.
Kroppen behöver vila under veckan också för att man skall kunna tillgodogöra sig gymträningen.
i början är:
4 pass / v bättre än 5 & 3 bättre än 4, över lag!
hockeyn i sig skall man nog inte räkna med som rena styrkepass utan mer hård cardio (även fyspassen) och det är ju inget negativt med det.
Men tänk på att musklerna växer när du vilar och äter, inte under passen.. Det är då du skall lura kroppen till att tänka:
" oj, denna typ av rörelse och tyngd är jag inte van vid, vi behöver mer muskler för att klara utföra detta"
Sen finns det som så det så uttjatat heter ingen metod som är bäst när det gäller träning, allt är individuellet.. Min polares farbror tränar 2 ggr om dagen, innan jobbet och efter jobbet 5 dagar i veckan och han är en riktigt big ass motherfucker =)
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
Chins, rodd samt marklyft är tre bra övningar som fungerar för mig!
Både chins och marklyft är övningar som är lätta att göra fel i om man aldrig tränat på gym tidigare.
Framförallt marklyft innebär stor skaderisk då.
Till en nybörjare skulle jag tipsa om att ta en instruktion och köra ett par månader på maskiner för att få en liten grund, framförallt för muskelfästena.
Under tiden kan du snegla på dem som köra fria vikter och se hur dom utför övningarna(obs. väldigt få som egentligen kör helt rätt) och kanske haka på någon polare som kör mer fritt.
Ångrar två saker rejält senaste åren, det ena är att jag sålde min imolaröda E30 och det andra är att jag slutade spela hockey. Tror jag hade kunnat bli grym där faktiskt, utan att skryta
Haft sån jävla träningsverk i bröstet och armarna i helgen men nu börjar det släppa.
På med bältet, talka händerna och vråla.
LIGHT WEIGHT!!!!
YEAH BUDDY!
Men framförallt, ät riktig mat, skippa den där förbannade skitmaten.
Kroppen skriker efter näring av högsta kvalité när man tränar.
Jag har fått uppfattningen att om man tränar med sin egen kropp som vikt så får man den bästa grunden och bäst proportioner muskler.
Gymnaster har ju ruskigt proportionerliga kroppshyddor, dom tränar väldigt mycket med sin egen kropp som vikt.
Jag har fått uppfattningen att om man tränar med sin egen kropp som vikt så får man den bästa grunden och bäst proportioner muskler.
Gymnaster har ju ruskigt proportionerliga kroppshyddor, dom tränar väldigt mycket med sin egen kropp som vikt.
Tror det där hänger ihop med hur tung ens egen vikt är, men jag håller med, tex armhävningar är fruktansvärt bra, testa kör 3x20, får man inte träningsvärk av det är man antigen riktigt bra tränad eller extremt lätt