Page 6 of 12

Posted: 04 Jan 2011, 13:43
by Bäckis
Doktorn wrote:
Bäckis wrote:Jo, men firman finns inte mer :)
Aj fan! Vad hette den?
JBT Performance.

Posted: 04 Jan 2011, 13:45
by Magnaten
insuget samt ett riktigt vackert grenrör ingick i ett paket till priset av 180k typ :D

Posted: 04 Jan 2011, 20:33
by Kim Thuresson
Haha!

Härligt med så många fina insug och desseutom en hel del underhållning :lol:

Tack!

Posted: 04 Jan 2011, 21:00
by Brox
Meeer ! jag vill ha mer och fler bilder/länkar på riktiga bilbyggare :D

Posted: 13 Jan 2011, 00:06
by ZAK
Vad tror ni om dom här trattarna då?
Är till m20
Image

Posted: 13 Jan 2011, 11:41
by Bonje
ZAK wrote:Vad tror ni om dom här trattarna då?
Är till m20
Supersmidigt!!
Om det gick hade jag valt att göra större radie och större diameter på trattarna.
Men jag misstänker att det är någe färdigt pressverktyg du har använt?

Posted: 13 Jan 2011, 12:23
by ZAK
Bonje wrote:
ZAK wrote:Vad tror ni om dom här trattarna då?
Är till m20
Supersmidigt!!
Om det gick hade jag valt att göra större radie och större diameter på trattarna.
Men jag misstänker att det är någe färdigt pressverktyg du har använt?
Pluggar till verktygsmakare så gjorde verktyget i skolan.
Är radie 17 yttre samt radie 15 invändigt.
46mm i hålet invändigt upp till 80mm där radien slutar.

Du menar lite som att trattarna nästan sitter ihop helt?

Posted: 13 Jan 2011, 17:43
by Erki87
Enligt teoring så ska trattarna sticka in i plenumet.

Posted: 13 Jan 2011, 17:57
by Dawe_A
Erki87 wrote:Enligt teoring så ska trattarna sticka in i plenumet.

Gäller denna teorin även motorer med laddtryck?

Posted: 13 Jan 2011, 19:01
by RickardP
Insug jag håller på och bygger nu.. (mitt första :) )

Image

Image

Posted: 13 Jan 2011, 20:50
by ZAK
Blir grymt! Vad kör du för storlek på rören?

Posted: 13 Jan 2011, 21:12
by rotrex-vr6
vw 1.8t

Image
Image
Image

Posted: 13 Jan 2011, 23:05
by RickardP
ZAK wrote:Blir grymt! Vad kör du för storlek på rören?
100mm diam. 3mm godstjocklek. Ska i med förstärkningspinnar också.

Posted: 13 Jan 2011, 23:38
by ZAK
RickardP wrote:
ZAK wrote:Blir grymt! Vad kör du för storlek på rören?
100mm diam. 3mm godstjocklek. Ska i med förstärkningspinnar också.
Okej funderade på 90 eller 100..
100 verkade mer vettigt och med förstärkningar i.

Posted: 14 Jan 2011, 02:12
by ekkin
Polarens Ford Taunus 4l V6 turbo insug

Image

Image

Image

Han har nu kommit på bättre tankar o håller på o monterar en turbomatad M50B25 istället för Ford 6an :D

Posted: 14 Jan 2011, 16:32
by RickardP
ZAK wrote:
RickardP wrote:
ZAK wrote:Blir grymt! Vad kör du för storlek på rören?
100mm diam. 3mm godstjocklek. Ska i med förstärkningspinnar också.
Okej funderade på 90 eller 100..
100 verkade mer vettigt och med förstärkningar i.
tror dom flesta använder 100mm, iaf vid alu.

Posted: 14 Jan 2011, 16:52
by P.Herrdahl
Körde 76mm till mitt, är det nån som för skojs skull räknar ut liter på plenumen vid byggnad?
Mitt hamnade på c.a 3 liter, Audi 5a.