Bilder på era hembyggda insug!

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Doktorn wrote:
Bäckis wrote:Jo, men firman finns inte mer :)
Aj fan! Vad hette den?
JBT Performance.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Magnaten
Posts: 1985
Joined: 03 Dec 2005, 22:13

Post by Magnaten »

insuget samt ett riktigt vackert grenrör ingick i ett paket till priset av 180k typ :D
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Kim Thuresson
Posts: 141
Joined: 04 Dec 2005, 15:52
Location: Näsum

Post by Kim Thuresson »

Haha!

Härligt med så många fina insug och desseutom en hel del underhållning :lol:

Tack!
Tigsvetsar Svart, även rostfritt och alu!
User avatar
Brox
Posts: 967
Joined: 04 Dec 2005, 23:47
Location: Halmstad

Post by Brox »

Meeer ! jag vill ha mer och fler bilder/länkar på riktiga bilbyggare :D
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
User avatar
ZAK
Posts: 2544
Joined: 28 Nov 2005, 22:58
Location: Karlskrona

Post by ZAK »

Vad tror ni om dom här trattarna då?
Är till m20
Image
Proud member of kööken Racing

zakademus@gmail.com
0760156239
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Bonje »

ZAK wrote:Vad tror ni om dom här trattarna då?
Är till m20
Supersmidigt!!
Om det gick hade jag valt att göra större radie och större diameter på trattarna.
Men jag misstänker att det är någe färdigt pressverktyg du har använt?
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
User avatar
ZAK
Posts: 2544
Joined: 28 Nov 2005, 22:58
Location: Karlskrona

Post by ZAK »

Bonje wrote:
ZAK wrote:Vad tror ni om dom här trattarna då?
Är till m20
Supersmidigt!!
Om det gick hade jag valt att göra större radie och större diameter på trattarna.
Men jag misstänker att det är någe färdigt pressverktyg du har använt?
Pluggar till verktygsmakare så gjorde verktyget i skolan.
Är radie 17 yttre samt radie 15 invändigt.
46mm i hålet invändigt upp till 80mm där radien slutar.

Du menar lite som att trattarna nästan sitter ihop helt?
Proud member of kööken Racing

zakademus@gmail.com
0760156239
Erki87
Posts: 767
Joined: 21 Jan 2006, 18:03
Location: Eskilstuna

Post by Erki87 »

Enligt teoring så ska trattarna sticka in i plenumet.
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)

(Eric Johansson)
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Post by Dawe_A »

Erki87 wrote:Enligt teoring så ska trattarna sticka in i plenumet.

Gäller denna teorin även motorer med laddtryck?
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
RickardP
Posts: 747
Joined: 03 Mar 2009, 19:49
Location: Nora
Contact:

Post by RickardP »

Insug jag håller på och bygger nu.. (mitt första :) )

Image

Image
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo

Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
User avatar
ZAK
Posts: 2544
Joined: 28 Nov 2005, 22:58
Location: Karlskrona

Post by ZAK »

Blir grymt! Vad kör du för storlek på rören?
Proud member of kööken Racing

zakademus@gmail.com
0760156239
rotrex-vr6
Posts: 479
Joined: 24 Nov 2005, 22:28

Post by rotrex-vr6 »

vw 1.8t

Image
Image
Image
---säve 2006 11.94s 198km/h----
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
User avatar
RickardP
Posts: 747
Joined: 03 Mar 2009, 19:49
Location: Nora
Contact:

Post by RickardP »

ZAK wrote:Blir grymt! Vad kör du för storlek på rören?
100mm diam. 3mm godstjocklek. Ska i med förstärkningspinnar också.
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo

Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
User avatar
ZAK
Posts: 2544
Joined: 28 Nov 2005, 22:58
Location: Karlskrona

Post by ZAK »

RickardP wrote:
ZAK wrote:Blir grymt! Vad kör du för storlek på rören?
100mm diam. 3mm godstjocklek. Ska i med förstärkningspinnar också.
Okej funderade på 90 eller 100..
100 verkade mer vettigt och med förstärkningar i.
Proud member of kööken Racing

zakademus@gmail.com
0760156239
User avatar
ekkin
Posts: 70
Joined: 31 May 2008, 01:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ekkin »

Polarens Ford Taunus 4l V6 turbo insug

Image

Image

Image

Han har nu kommit på bättre tankar o håller på o monterar en turbomatad M50B25 istället för Ford 6an :D
Storprojektet: BMW 2302 -72 "M2an"
Sidprojektet: BMW 1602 -72 "1,8l MS"
User avatar
RickardP
Posts: 747
Joined: 03 Mar 2009, 19:49
Location: Nora
Contact:

Post by RickardP »

ZAK wrote:
RickardP wrote:
ZAK wrote:Blir grymt! Vad kör du för storlek på rören?
100mm diam. 3mm godstjocklek. Ska i med förstärkningspinnar också.
Okej funderade på 90 eller 100..
100 verkade mer vettigt och med förstärkningar i.
tror dom flesta använder 100mm, iaf vid alu.
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo

Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

Körde 76mm till mitt, är det nån som för skojs skull räknar ut liter på plenumen vid byggnad?
Mitt hamnade på c.a 3 liter, Audi 5a.

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
Post Reply