Page 6 of 12
Posted: 07 Mar 2011, 21:28
by Napstar
Bmw*Alex wrote:Du skulle ha byggt wg;n i avgasriktigtningen =/
mvh
Ok men menar du att jag skulle sätta den på tvären?
Posted: 07 Mar 2011, 21:30
by Moker
Napstar wrote:Bmw*Alex wrote:Du skulle ha byggt wg;n i avgasriktigtningen =/
mvh
Ok men menar du att jag skulle sätta den på tvären?
De där funkar nog fint också
kommer bli en coool z3m !!!!
Posted: 07 Mar 2011, 21:31
by TreLingon
Så menade han !
Skit snyggt mannen !
Posted: 07 Mar 2011, 21:40
by martin.wangerud
Napstar wrote:martin.wangerud wrote:Finns ju inga ord på hur jävla grym du är på bygga avgas!!! Själv tyckte jag de va jävla skoj o sätta kapen o svetsen i den
Koppla sprut i veckan nu då! Ska bli kul o se!
Japp o du ska la hjälpa till me de hoppas jag
hehe
Självklart! Bara att hojta till ifall du behöver hjälp!
Posted: 07 Mar 2011, 21:43
by Napstar
TreLingon wrote:Så menade han !
Skit snyggt mannen !
Tackar
men de e en fjuttig wg där, lite sämre me plats för en tial 46
skulle avgas va ett problem så gör jag nytt
Posted: 07 Mar 2011, 21:45
by martin.wangerud
Bmw*Alex wrote:Du skulle ha byggt wg;n i avgasriktigtningen =/
mvh
Skulle vara intressant och mäta upp ifall det påverkar negativt, avgaserna trycks väl ändå bakåt av downpipen. Kan ju kanske bli sämre flöde..
Men det spelar väl ingen roll... Bara att maxa turbon. Behövs väl ingen WG då
Posted: 07 Mar 2011, 21:49
by Napstar
martin.wangerud wrote:Bmw*Alex wrote:Du skulle ha byggt wg;n i avgasriktigtningen =/
mvh
Skulle vara intressant och mäta upp ifall det påverkar negativt, avgaserna trycks väl ändå bakåt av downpipen. Kan ju kanske bli sämre flöde..
Men det spelar väl ingen roll... Bara att maxa turbon. Behövs väl ingen WG då
Haha aa precis
men jag tror nog att avgaserna följer strömmen!
Posted: 07 Mar 2011, 22:03
by Napstar
Moker wrote:Napstar wrote:Bmw*Alex wrote:Du skulle ha byggt wg;n i avgasriktigtningen =/
mvh
Ok men menar du att jag skulle sätta den på tvären?
De där funkar nog fint också
kommer bli en coool z3m !!!!
Jag tror de funkar me
Posted: 13 Mar 2011, 20:51
by Napstar
Här kopplas de sprut
v44 passade fint jämte orginalet
Testade o vrida om nyckeln idag o det snurrar fint
va lite osäker på startmotor o m30 svänghjul? M50 start med 6mm spacer, m8 bultar så man slipper o borra upp hålen o så fäste jag starten så högt det gick o de funka fin fint
nu väntas startmapp ifrån Ärtan...
Posted: 13 Mar 2011, 21:18
by Nisse Järnet
Var har du spacern? Jag kör ju utan och det funkar kalas
Posted: 13 Mar 2011, 21:48
by Napstar
Nisse Järnet wrote:Var har du spacern? Jag kör ju utan och det funkar kalas
Svarvade 6mm brickor till bultarna. Då har du inte flyttat ut starten något? Utan bara satt i den då elr har du borrat upp hålen?
Posted: 13 Mar 2011, 22:21
by Nisse Järnet
Napstar wrote:Nisse Järnet wrote:Var har du spacern? Jag kör ju utan och det funkar kalas
Svarvade 6mm brickor till bultarna. Då har du inte flyttat ut starten något? Utan bara satt i den då elr har du borrat upp hålen?
Filat lite i hålen bara
Fick justera ut startern lite för att få allt tyst.
Posted: 18 Mar 2011, 23:19
by Napstar
Idag lades startmappen in o testades. först ville det inte funka men de visa sig att det vart lite strul med soppa relät. byglade relät o vred på nyckeln o de starta nästan med en gång
så på måndag ska de bokas tid för mappning hos Ppf!!
Posted: 18 Mar 2011, 23:24
by Dawe_A
fan vad kul
!
Posted: 18 Mar 2011, 23:34
by Napstar
Dawe_A wrote:fan vad kul
!
Ja verkligen
tråkigt me all snö som kom annars hade man tagit en testrunda
Posted: 19 Mar 2011, 08:57
by ylindgren
Så kult bygge.
Skal bli gøy å se effekt kurven på denne.
Posted: 19 Mar 2011, 09:16
by -AL-
Hej!
Står säkert nånstans, men kommer du köra på e85?
//AL