annars kan man slänga i lite hagel, softargun kulor, glasblästersand eller annat fyndigt i däcken så slipper man vikter om man tycker att utseende går före funktion.Grefven wrote: man kan lacka vikterna i samma färg som fälgen oxå om man tycker det är vanprydande med dom.
Sjögrens lite lackbilder.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
E30 M50 Turbo
070-554 85 15
070-554 85 15
Har du kikat i ett däck som rullat en stund med löst material i?odd wrote:annars kan man slänga i lite hagel, softargun kulor, glasblästersand eller annat fyndigt i däcken så slipper man vikter om man tycker att utseende går före funktion.Grefven wrote: man kan lacka vikterna i samma färg som fälgen oxå om man tycker det är vanprydande med dom.
Det blir mycket gummirester som slipas bort inne i däcket. Jag har kikat i ett däck där det kommit skit av misstag. Men blir det verkligen balans med det gammla raggarknepet?
haha jag va lite sarkastisk i det inlägget, jag anser att vikterna går före utseende=)Grefven wrote:Har du kikat i ett däck som rullat en stund med löst material i?odd wrote:annars kan man slänga i lite hagel, softargun kulor, glasblästersand eller annat fyndigt i däcken så slipper man vikter om man tycker att utseende går före funktion.Grefven wrote: man kan lacka vikterna i samma färg som fälgen oxå om man tycker det är vanprydande med dom.
Det blir mycket gummirester som slipas bort inne i däcket. Jag har kikat i ett däck där det kommit skit av misstag. Men blir det verkligen balans med det gammla raggarknepet?
jag har aldrig testat, men de e de som är standard på terängdäck och lastbilsdäck, mest för att vikten då alltid flyttar sej om man skadar ett däck eller fälg.
men om de skulle funka på ett vanligt tex 225/40 R17 däck... tveksamt, men jag vet inte.
och man ska nog använda mjuka matrial som blyhagel eller plastkulor som inte sliter så mycket på gummit.
E30 M50 Turbo
070-554 85 15
070-554 85 15
Inte värt o hålla på med bondeknep om de nu fungerar.
Har man en lagom modern balansmaskin så kan man placera vikterna bakom ekrarna.
Sen när man lackar fälgarna så kan man ju ta o lacka några raddor med vikter så att man kan sedan efter lackning balansera hjulen.
Har man en lagom modern balansmaskin så kan man placera vikterna bakom ekrarna.
Sen när man lackar fälgarna så kan man ju ta o lacka några raddor med vikter så att man kan sedan efter lackning balansera hjulen.
-073-7266 822-
325 e36, 558nm 415whp@ 1,2bar Såld
- Sjögren Racing
Jag la nyss en beställning på temperaturskiftande färg.
Ska bli kul att prova
http://www.youtube.com/watch?v=4dT4LTrBBqw&feature=fvw
Självlysande pearl har jag redan fått hem,ska lacka upp ett färgprov nån dag
Ska bli kul att prova
http://www.youtube.com/watch?v=4dT4LTrBBqw&feature=fvw
Självlysande pearl har jag redan fått hem,ska lacka upp ett färgprov nån dag
076-0308240
kostar per L ?
mvh
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
- Strandholm
Visste du annars att ratten i bilen ska egentligen inte vibrera?Strandholm wrote:har aldrig balanserat mina däck, funkat bra hittils. :]
hehe temperaturskiftande färg, sån hade man ju på leksaksbilar när man va liten. :]
MVH. Mattias
Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
Bygger M20 Turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
Bygger M20 Turbo!
- Sjögren Racing
- Sjögren Racing
- Sjögren Racing
- Sjögren Racing
- Strandholm
Grefven wrote:herregud. får jag lägga detta uttalande i minnesbanken för att plocka fram och yrka på att det du säger kan vara osanningar/opålitlig information framöver?Strandholm wrote:har aldrig balanserat mina däck, funkat bra hittils. :]
Jadå, om jag får ta fram informationen om den gången du lägger upp bilder på alla dina gamla bilar och jag påpekar att du skulle haft en cummins i chevan och du säger att alla är zatzynötter som alltid skall säga att "det skulle varit ditten å datten" nästa gång du påpekar hur viper89 ska styla sin bil.
maatte: japp, dom säger det. men jag har åkt i jänkare sedan jag slapp åka barnvagn så det kanske har satt sina spår...
Sjögren: sorry får trådkapning, måste bara vifta bort bananflugorna
Den där kaffebordsidéen lät dock mycket intressant! Lägg mer än gärna upp bild och film på det sen :]
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.