Page 6 of 9
Posted: 24 Jul 2010, 17:28
by Bäckis
60 fot var bästa 1.68, men på bästa repan var det 1,78.
Går alltså att komma ner på en riktigt låg elva med lite filande på denna effekt, men jag var så dödligt trött att jag lastade och åkte hem och skiter i morgondagen körningar.
Posted: 24 Jul 2010, 17:41
by Bmwandreas
Nu är det dags för lite mer laddtryck tycker jag. Skulle vara kul att se 500 whp +

Posted: 24 Jul 2010, 18:20
by Rsjerry
Bmwandreas wrote:Nu är det dags för lite mer laddtryck tycker jag. Skulle vara kul att se 500 whp +

Ska bli kul att se hur mycket ni kan kräma ur innan ni skottar maskin

Posted: 24 Jul 2010, 18:57
by Drullen
Ellisson här på forumet tryckte ur 530 whp ur sin standard m50 med budget sprut å inställningarna var inte redigt hundra vad jag kan minnas..Han åker me på E85 ! Tyvär total skottade han sin maskin, men med ett bättre sprut å finare inställningar.......
Så ska inte 500+ whp va några problem i en m50 med E85

Sjuka maskiner detta asså !
Posted: 24 Jul 2010, 19:20
by Grefven
ellisson åkte väl kompsänkt?
Posted: 24 Jul 2010, 20:03
by Drullen
Nej han åkte inte kompsänkt fast han hade annan packning, de som impar mej e ju att original kolvar å stakar orka me att leverera så pass mycket mos innan de rasade
Posted: 25 Jul 2010, 08:45
by robbz
nu får du allt såsa upp bilder på skutan.........eller är det en buske du åker runt och börnar i

?
/mvh
Posted: 25 Jul 2010, 09:07
by fredrick
Sett sida 3 i tråden?
robbz wrote:nu får du allt såsa upp bilder på skutan.........eller är det en buske du åker runt och börnar i

?
/mvh
Posted: 25 Jul 2010, 09:32
by robbz
fredrick wrote:Sett sida 3 i tråden?
robbz wrote:nu får du allt såsa upp bilder på skutan.........eller är det en buske du åker runt och börnar i

?
/mvh
ah akim......
-Ja det var ju inte nån buske precis! satan så fin den är!!!
Jag vidhåller det jag alltid har sagt, m-tech1 äger jämfört det äckligt plastiga m-tech2......den ser fan precis ut som min gjorde från början.....kanske därför jag gillar den så hårt
/mvh
Posted: 25 Jul 2010, 09:58
by Bäckis
Bmwandreas wrote:Nu är det dags för lite mer laddtryck tycker jag. Skulle vara kul att se 500 whp +

Kör gata två veckor sen slänger vi upp den och kör 2kg i bänken och drar till Kjula

Posted: 25 Jul 2010, 10:00
by Bäckis
Det som är kul med en så här slö motor är att man koncentrera sig på att köra perfekt.
Repa ett spann jag bort lite för mkt pga kasst fäste, men 2 och 3 var absolut perfekta med fullgasväxlingar på exakt rätt varvtal, enda som skulle kunna ge en bättre tid är bättre 60 fot och det var banan för dålig för.
Posted: 25 Jul 2010, 11:20
by m_ellisson
Drullen wrote:Nej han åkte inte kompsänkt fast han hade annan packning, de som impar mej e ju att original kolvar å stakar orka me att leverera så pass mycket mos innan de rasade
Cooperingpackning & arp

Provade åka på 2bar nån dag innan raset! Då händer det grejjer vill jag lova

Posted: 25 Jul 2010, 14:28
by Söderling
Exakt samma slutfart som med min 240 med likadan motor, fast inte tiden.
Posted: 25 Jul 2010, 16:13
by Bäckis
Jag hittade en anledning till att det inte blev bättre nu när jag monterade vanliga hjulen igen
Däcken har nästan nött hål på plåten på insidan hjulhuset, men det slägga jag till snabbt när det ör dags igen.
Tror inte att det är någon jätteskillnad men bromsa en del gör det ju så lite bättre tid/fart fanns i den.
Då jag känner att det behövs mer mos så ringde jag och tjatade efter mitt nya block idag, så med lite tur kan man testa riktiga motorn senare i höst, men först ska vi testa 2 bar i den som sitter i.
Posted: 25 Jul 2010, 16:16
by m_ellisson
Vad kör du för däck?
Posted: 25 Jul 2010, 16:35
by Grefven
Woohhoo! 2 bar blir asballt.
kan inte någon som bor i krokarna filma bänkkörningen? för bäckis lär ju inte göra det.
Posted: 25 Jul 2010, 17:02
by Per Eriksson
Nån får åka dit o montera webcamera som streamar live från bromsrummet.