Page 6 of 18
Posted: 06 Oct 2010, 12:58
by dgyldmark
Saknar min gamla m30, Den va lätt meckad. Pm:a vem som flockat och pris. Snyggt!
Posted: 06 Oct 2010, 13:09
by Pitbull
dgyldmark wrote:Saknar min gamla m30, Den va lätt meckad. Pm:a vem som flockat och pris. Snyggt!
Det är
www.finess.se som gör de.
Pris måste man ringa om.
/ Mvh
Posted: 06 Oct 2010, 16:57
by TreLingon
Pitbull wrote:dgyldmark wrote:Saknar min gamla m30, Den va lätt meckad. Pm:a vem som flockat och pris. Snyggt!
Det är
www.finess.se som gör de.
Pris måste man ringa om.
/ Mvh
Kolla med hwkracing jocke gör det bra mkt billigare och riktigt duktig !
Bilder finns i min projekt tråden.
Vet att flera haft problem med finess med flocknings priserna !
Betalade ca 2k för absolute hela min inredning !
Posted: 06 Oct 2010, 21:41
by BusE
egut wrote:riktigt fin hajj du har, man blir avensjuk när sånt här visas på nätet, åker du male kolvbult? Mvh
nej åker inte med standart bultarna till kolvarna, åker med bultar som e bra mycket tjockare.
Posted: 15 Oct 2010, 19:16
by BusE
jaha då har man med kört (Edit Driftstopp)
Var så sugen o köra en sista sväng innan vinter så lånade en pump av en polare och åkte ut...
Drog lite börninsar och 1-4:an gasningar....Sista repan när jag får i 3:an så försvinner all känsla i vxlspaken och det knastrar o knorrar, tänkte direkt nu e 3:an borta, testar alla andra växlar, wtf lika på alla :S
Stannar o kollar under bilen och ser att staget från vxlspaken till lådan e av, bort med den o svetsa ihop den, ut igen o ska testa men bilen driver inte utan bara raslar o knorrar som fan
Vi provade o bogsera bilen och det låter lika illa när man rullar på med friläge, låter illa som fan högerbak så drivknuten e nog slut där.
Tar tag i detta under vintern med alla andra grejjer som ska göras/ändras
mvh.
Posted: 15 Oct 2010, 19:24
by Grefven
Det e fan inget ras. Bara ett litet driftstopp. Ras sker under huven och e dyrt
Posted: 15 Oct 2010, 19:44
by JannePower
Grefven wrote:Det e fan inget ras. Bara ett litet driftstopp. Ras sker under huven och e dyrt
WORD!
Posted: 15 Oct 2010, 19:51
by BusE
JannePower wrote:Grefven wrote:Det e fan inget ras. Bara ett litet driftstopp. Ras sker under huven och e dyrt
WORD!
Ändrat..ordet kom inte fram när jag skrev inlägget
Posted: 07 Jan 2011, 18:37
by BusE
Idag vart det en trip till Avesta för att hämta några nya speedparts.
Följande fick jag med mig hem:
Precision 6765 billet turbo
Precision 46mm wastegate
3½" v-band
Kollektor
Retur billet fläns
Nuke filter
CrMo retrainers och hårdare inne fjädrar (har redan yttre fjädrarna)
Mottryck och lambda svets nipplar
T4 packning
Stort tack till Bäckis och Ärtan!, han inte tacka innan jag åkte då ni var lite upptagna.
Liten bild då
I veckan ska det börjas med grenröret/downpipen och sen ska motorn ur är det tänkt ialf.
mvh.
Posted: 07 Jan 2011, 18:47
by Pimplaren
Fan va trivsamt! lär bli helvild med domdär grejerna
Posted: 07 Jan 2011, 21:23
by BusE
Pimplaren wrote:Fan va trivsamt! lär bli helvild med domdär grejerna
Joo hoppas att gammel m30 blir lite vildare
Posted: 08 Jan 2011, 13:29
by m50_micke
mycket fräna prylar du handlat..
Posted: 08 Jan 2011, 13:43
by Pimplaren
BusE wrote:Pimplaren wrote:Fan va trivsamt! lär bli helvild med domdär grejerna
Joo hoppas att gammel m30 blir lite vildare
Det lär den! blir det någon tuffare kamaxel i ?:)
Posted: 08 Jan 2011, 17:08
by BusE
Tackar micke!
Pimplaren: Japp köpte turbo kammen som bäckis hade på annons, 290/300 12mm lyft.
mvh.
Posted: 11 Jan 2011, 17:25
by BusE
Då var grenrörs bygget i full gång, men tog stop då jag insåg att det blir snyggare och bättre med långradie böjjar på vissa ställen så, vart en beställning på sånna.
mvh.
Posted: 12 Jan 2011, 23:37
by BusE
idag fortsatte jag med grenröret då långradie böjjarna kom. Gick rätt bra, ska börja helsvetsa röret imorn på jobbet.
mvh.
Nån bild i mobil kvalite
Posted: 12 Jan 2011, 23:41
by Bmwandreas
Det blir bra. Ska bli kul att se vad den ger!