Page 6 of 14

Posted: 18 Jul 2007, 19:52
by E30Anders
johankihl
Forum Administratör


Registreringsdatum: 20 november 2005
Inlägg: 620
Ort: Karlskoga
Postat: ons 18/jul 2007 09:56 Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

Vilken sjuk bil du har byggt Anders, riktigt snygg. Antagligen kommer det inte att fattas pulver heller, grymt.


Man tackar :D .
Hur går det själv med din s50?? LG sa att den ska bli en riktig dräpare, han mumlade något om 4:siffrig effekt.

Idag har det blivit lite fulmappning på gata med ca 0,6-0,7 bars tryck å den skjuter på fint men varvstoppen på 7500 känns ju lite tidig 8) ,nu vill man ju inget hellre än att höja varvstoppen och dubbla laddtrycket 8). Hur mycket tror ni man vågar varva med orginal fjädrar och kammar?

MVH/ Anders

Posted: 18 Jul 2007, 20:19
by Aleex
Ärtan sa till mig att han inte tyckte man skulle varva mer än 7500.. Det var ingen ide sa han

Posted: 18 Jul 2007, 20:27
by Bäckis
Aleex wrote:Ärtan sa till mig att han inte tyckte man skulle varva mer än 7500.. Det var ingen ide sa han


Med original kammar ger det inget då effekten redan passerat sin topp vid 7500.

Posted: 18 Jul 2007, 22:05
by Aleex
Bäckis wrote:
Aleex wrote:Ärtan sa till mig att han inte tyckte man skulle varva mer än 7500.. Det var ingen ide sa han


Med original kammar ger det inget då effekten redan passerat sin topp vid 7500.


Okej! Då vet jag..Då måste man ju skaffa värre kammar ju :D

Posted: 18 Jul 2007, 22:36
by Bäckis
Aleex wrote:
Bäckis wrote:
Aleex wrote:Ärtan sa till mig att han inte tyckte man skulle varva mer än 7500.. Det var ingen ide sa han


Med original kammar ger det inget då effekten redan passerat sin topp vid 7500.


Okej! Då vet jag..Då måste man ju skaffa värre kammar ju :D


Nej, det måste man inte. Är jättebra om man inte vill skruva att hålla ner varven före det är de som förstör.

Nog med OT nu.

Detta blir en grym bil btw...

Posted: 18 Jul 2007, 23:09
by E30Anders
Bäckis skrev
Med original kammar ger det inget då effekten redan passerat sin topp vid 7500.


Även om det inte ger mer effekt så kan det vara gott att ha lite högre varvstopp så man hinner rycka i nästa växel innan man går i stoppet, speciellt på dom lägre växlarna.
Därför undrar jag hur mycke varv ventilfjädrarna klarar utan att protestera allt för mycke.
Är 8000rpm ok???

MVH/ Anders

Posted: 19 Jul 2007, 07:01
by Bmwandreas
Har inte provat 8000 rpm med orig fjädrar och laddtryck.

Posted: 19 Jul 2007, 07:47
by DanneE
Damn!! :shock:

Så jäkla läcker! Hojja till om du är dugen på M3 E36 :wink:

Posted: 19 Jul 2007, 10:27
by bumper
Ser riktigt bra ut.

Vit med svarta fälgar är så snyggt. :)

Posted: 21 Jul 2007, 02:25
by E30Anders
Så här ser det ut under locket...
Inte helt färdigt, men nästan.

Image

MVH/ Anders

Posted: 21 Jul 2007, 09:23
by Chrille
Mycket stilrent..
Lagom med bling.

Posted: 21 Jul 2007, 09:52
by bjorasen
Grym bil!! Blev skitsnyggt med svarta fälgar!

Posted: 21 Jul 2007, 12:02
by Marco Garver
Ser kanonfint ut!

Titta i VE tabellen så ser du direkt när maskin tappar fyllnadsgrad.

Mvh

ojj

Posted: 21 Jul 2007, 19:35
by Nicke Blom
Snyggaste jag sett på länge=)

Posted: 21 Jul 2007, 20:41
by E30Anders
Oj oj oj!!!

Man tackar, kul att ni gillar den :D

Titta i VE tabellen så ser du direkt när maskin tappar fyllnadsgrad.

Mvh


Får kolla det när jag har en vettig VE tabell att kolla på, gjorde en loggning upp för hallandsåsen igår natt å från 5000 rpm och ca200 kpa går han under lambda 0,69 (lamdan mäter inte lägre) så han går ju dyngfett nu.
Finns ju bra med effekt å hämta oxå.

MVH/ Anders

Posted: 22 Jul 2007, 02:47
by Overcharged
såg den ute i halmstad igår och den var redigt fin :D

Posted: 25 Jul 2007, 11:55
by _marcus_
var det smidigt o få ihop nirat med vanosen?