Page 6 of 17

Posted: 17 Mar 2010, 15:55
by fulingbusen
vev och ramlager?? :shock:

Posted: 17 Mar 2010, 17:03
by Konny
fulingbusen wrote:vev och ramlager?? :shock:





Ram och stak lager ska de va. :)

Posted: 17 Mar 2010, 17:31
by johankihl
Konny wrote:
fulingbusen wrote:vev och ramlager?? :shock:





Ram och stak lager ska de va. :)


Tror att han undrar varför du ska byta lager :)

Jag kan svara på det, en oljekylarslang gick av när han körde på isen (avåkning). Utan olja= dåliga lager

Posted: 17 Mar 2010, 18:12
by Konny
johankihl wrote:
Konny wrote:
fulingbusen wrote:vev och ramlager?? :shock:





Ram och stak lager ska de va. :)


Tror att han undrar varför du ska byta lager :)

Jag kan svara på det, en oljekylarslang gick av när han körde på isen (avåkning). Utan olja= dåliga lager




Jaha okej. :lol:
Stämmer precis som Johan skrev.
Var lika bra att ta upp och kika efter att jag körde hål på slangen och de skadar verkligen inte att byta dom.
Skönt att veta att de är iskick när de ska pinas i sommar 8)

Posted: 17 Mar 2010, 22:12
by flandrs
nice projekt!!

Jag har oxå haft lite problem med rasade snurror, vet nadra som oxå haft det.

Trycket blir alldelles för lågt i toppen, alternativt är att köra en slang som har mindre inner diameter för att få upp lite mer tryck.
Men som en skrev är att precision själva vill att man tar oljematning från oljefilter huset.
Det har jag gjort, men slutat med att man får för högt tryck och bränt oljetätning.
Så nu har jag satt en restriktor på 3mm enligt rekomendation från titan motorsport i us.
Jag hoppas verkligen det ska funka.
Jag har oxå ett 6262/0.82 agg

//Anders

Posted: 18 Mar 2010, 07:02
by Konny
flandrs wrote:nice projekt!!

Jag har oxå haft lite problem med rasade snurror, vet nadra som oxå haft det.

Trycket blir alldelles för lågt i toppen, alternativt är att köra en slang som har mindre inner diameter för att få upp lite mer tryck.
Men som en skrev är att precision själva vill att man tar oljematning från oljefilter huset.
Det har jag gjort, men slutat med att man får för högt tryck och bränt oljetätning.
Så nu har jag satt en restriktor på 3mm enligt rekomendation från titan motorsport i us.
Jag hoppas verkligen det ska funka.
Jag har oxå ett 6262/0.82 agg

//Anders




Jaha okej.
Är ju bra om du prövar först så får vi se om de fungerar fint :wink:
Jag tänkt göra en förgrening vid oljetrycksgivarn nu, men frågan är om man måste sätta en "strypning" på slangen därifrån?!
Har du kört med din med Sc62an?

Posted: 18 Mar 2010, 08:31
by fulingbusen
Aha! (Tur att Kihl är med som tolk :lol:)

Kul med trådar där det går undan!

Posted: 18 Mar 2010, 14:59
by flandrs
Ska se om ja hittar min lapp jag fick med från precision.
Finns pluggar att använda sej av på oljefilter huset.

Nej har inte kört något ännu, blir att ta ut bilen för mappning i april.
Dessa turbos funkar på alla andra bilen, men evon verkar vara lite av turbo dödare tyvärr...

Sen finns de dom som aldrig rasat en turbo på evos..

//A

Posted: 18 Mar 2010, 21:25
by JohanH
Jag matar min turbo från oljefilterhuset(ordinarie utgång) och sen rätt in i turbon. Dock sitter det en strypning i turbon(vid lev), den borde väl räcka? Något mått har jag tyvärr inte men hålet är inte stort.

Posted: 18 Mar 2010, 22:10
by Grefven
JohanH wrote:Jag matar min turbo från oljefilterhuset(ordinarie utgång) och sen rätt in i turbon. Dock sitter det en strypning i turbon(vid lev), den borde väl räcka? Något mått har jag tyvärr inte men hålet är inte stort.


jag kör oxå så. har iaf funkat mappning och 10mil.

Posted: 18 Mar 2010, 22:30
by Bmwandreas
Kullagrade aggregat behöver knappt någon olja. Känsligare på glidlagrade.

Posted: 19 Mar 2010, 17:21
by Konny
Igår var brorsan och en polare Fredric här och rev sönder hela Evon.
Tog inte länge att rensa den, var sån fart på att de knappt gick att få dom på bild :lol:

Image

Image

Image

Idag kom nya plasta skäraren oxå, nu ska de kapas hej vilt :D

Image

Posted: 19 Mar 2010, 17:31
by nicke.t
blir det bur bygge? eftersom ni rensar tänkte ja.

Posted: 19 Mar 2010, 17:35
by Konny
nicke.t wrote:blir det bur bygge? eftersom ni rensar tänkte ja.





Japp, ska bli full dragracing bur!
Sen blir de Alu plåt istället för dörrsidor, baksäte mm.
De köpte jag idag :P

Posted: 19 Mar 2010, 19:06
by Grefven
när konny bygger så får åland räkna om deras BNP. det är hemskt vad det handlas =)

Posted: 19 Mar 2010, 19:27
by chribbe
ska du inte passa på och bygga om till vänsterstyrt?har alla prylar till det liggandes

Posted: 19 Mar 2010, 19:32
by Fredriktak
chribbe wrote:ska du inte passa på och bygga om till vänsterstyrt?har alla prylar till det liggandes


go for it Konny, detta kan bara öka värdet på bilen! En vänsterstyrd sådan här bil skulle iaf jag titta mer åt än en högerstyrd! :)
Jag verkligen ryser när jag tänker felstyrt :P Men trots det så kan jag inte låta bli att tycka denna är äckligt fet!