Page 6 of 15
Posted: 16 Mar 2010, 22:12
by Sandén
gatbil_vgd wrote:peppe wrote:1150hk på 72mm känns lite i överkant, men allt kan ju hända.
Jävla dårar, alla ska ha mer effekt än vad som går att bruka, jag gillar det
Ja allt kan ju hända! Men vi får ju se!
Precision turbos har ju överakat alla
så får hoppas att denna gör de samma!!
Hörru är inte en precision jag har
Du e i åre för fan sluta hänga på ppf nu o gå ut o på krogen istället
Posted: 19 Mar 2010, 15:26
by R.Larsson
Hur går de här Joel?
Händer de något??
Posted: 19 Mar 2010, 22:09
by Sandén
Det går dåligt... Höll på med lådan osv i kväll o det bråkade som fan o kunde inte fatta varför vi inte fick på den. Tog ner kopplingen o kollade sa lamellen gick på axeln men ni kan ju ana min förvåning när den var för liten
Testade en annan låda med för o va säker men gick inte heller så jag måste fått fel lamell
Jag som såg fram emot uppstart imon... fuck
Posted: 19 Mar 2010, 22:26
by Ondketchup
Surt joel
Posted: 23 Mar 2010, 12:08
by Sandén
Nu är min kardan klar! Ska bli skoj o testa den riktigt sen! Men nu börjar budgeten fan bli ansträngd!
Hur långt kommer man på 2st 044 pumpar? Orkar turbo bottna dom? Har ju 3st men kanske ska sälja en eller om nån e sugen på sjukt lätta bbs rc hjul så säg till! De blir dock inte billiga i så fall
Min nya lamell kom idag med. Snabba ryck som vanligt så idag åker låda på!
Posted: 23 Mar 2010, 13:05
by Bmwandreas
800 whp med 2st 044.
Posted: 23 Mar 2010, 13:24
by Bäckis
Bara en fråga: Hur centrerar man en lamell utan axel så man inte märker att den går dit FÖRE man ska upp med lådan?
Posted: 23 Mar 2010, 13:47
by Sandén
Bäckis wrote:Bara en fråga: Hur centrerar man en lamell utan axel så man inte märker att den går dit FÖRE man ska upp med lådan?
Haha nu ska du inte va sån
ögonmått funkar ju fint så länge man inte åker 3 skivig eller liknande
Posted: 23 Mar 2010, 13:51
by Sandén
Bmwandreas wrote:800 whp med 2st 044.
Åkte inte rikard med 2st bara vid första bromsningen? Fan fet beslutsångest nu hur man ska göra! Aja det ska nog lösa sig:)
Posted: 23 Mar 2010, 14:16
by TreLingon
Sandén wrote:Bmwandreas wrote:800 whp med 2st 044.
Åkte inte rikard med 2st bara vid första bromsningen? Fan fet beslutsångest nu hur man ska göra! Aja det ska nog lösa sig:)
Rickard åkte 2st 044 vid första bromsningen och e75 om jag inte minnes fel ! Sedan Andra bromsningen 3 o44 pumpar och e85
Posted: 25 Mar 2010, 04:56
by zetaz
Öka nu så jag kan komma hem å få motivation å skruva i kapp dig efter 3v öl drickande
Posted: 25 Mar 2010, 09:47
by Lajndblow
zetaz wrote:Öka nu så jag kan komma hem å få motivation å skruva i kapp dig efter 3v öl drickande
Det senaste jag hörde va att det skulle köpas olja för en ev uppstart idag, (torsdag)..!!
Posted: 25 Mar 2010, 10:44
by Sandén
Mmm tanken var o starta idag men får fan inte startmotorn o lira riktigt...
Får fila o dona o bricka den lite o se om det går köra upp nått oljetryck
Posted: 25 Mar 2010, 11:47
by r.ivars
Sandén wrote:Mmm tanken var o starta idag men får fan inte startmotorn o lira riktigt...
Får fila o dona o bricka den lite o se om det går köra upp nått oljetryck
ovala hål, man ska ha startmotorn så långt "ifrån" motorn man kan
Posted: 26 Mar 2010, 16:00
by R.Larsson
It´s ALIVE!!!!
Posted: 26 Mar 2010, 16:47
by Sandén
Då var bilen startad
Va lite små strul först med startmotorn som inte passade riktigt med kuggen o mitt m30 svänghjul men slipade lite i hålen o grejade så funkade det sen! Låter som en jänkare på starten typ men men hehe
Läckande avgas o wg röret börjar skramla i skärmen så det e inte motorn som rasar på slutet hehe!
Här är film!!
http://www.youtube.com/watch?v=NQQvX9BwO6A
Inte säkert det är bearbetat än dock....
Nu blir det nog lite hockey o ett gäng öl för o fira nya jobbet samt uppstarten!
Posted: 26 Mar 2010, 16:52
by mbma
Sandén wrote:Inte säkert det är bearbetat än dock....
det är det inte:( *väntar spänt*