pelko wrote:Varför bryta ett vinnande koncept? Effekten var ju inte största problemet i fjol. Vore tråkigt om det blir en strulig säsong om en ny motor ska utsorteras
Men jag tycker också en V3 vore fränt
Mvh
nejdå, du har så rätt så mr pelko
men det finns alltid grejer man egentligen vill ha, som skulle vara bra att ha.. inte minst hållbarhetsmässigt.. Nothing lasts forever
Vi får se... kanske blir samma gamla vanliga 914 hästar på hjulen
Det behöver inte sorteras något. Vi bygger en ny puffra med 100% utprovade delar så ingen anledning till oro.
Om det behövs mer pulver eller inte låter jag vara osagt, men 1000whp är stöddigt och vi vet ju hur vi ska få det så varför inte?
pelko wrote:Varför bryta ett vinnande koncept? Effekten var ju inte största problemet i fjol. Vore tråkigt om det blir en strulig säsong om en ny motor ska utsorteras
Men jag tycker också en V3 vore fränt
Mvh
nejdå, du har så rätt så mr pelko
men det finns alltid grejer man egentligen vill ha, som skulle vara bra att ha.. inte minst hållbarhetsmässigt.. Nothing lasts forever
Vi får se... kanske blir samma gamla vanliga 914 hästar på hjulen
Det behöver inte sorteras något. Vi bygger en ny puffra med 100% utprovade delar så ingen anledning till oro.
Om det behövs mer pulver eller inte låter jag vara osagt, men 1000whp är stöddigt och vi vet ju hur vi ska få det så varför inte?
Det är en M50 även i fortsättningen, bara lite bättre. Turbon klarar inte 1000whp och ska man byta lite kan han lika gärna sälja ett fungerande koncept och bygga en ny elakare maskin med utprovade delar.
Rikards maskin har haft tur som överlevt med standardventilerna och det är väl synd att utmana ödet.
Den ens bröd är den andres död, dessvärre vår död då jag lovat att vi ska hjälpa Rikard med uppgraderingarna.
Det är en M50 även i fortsättningen, bara lite bättre. Turbon klarar inte 1000whp och ska man byta lite kan han lika gärna sälja ett fungerande koncept och bygga en ny elakare maskin med utprovade delar.
Rikards maskin har haft tur som överlevt med standardventilerna och det är väl synd att utmana ödet.
Den ens bröd är den andres död, dessvärre vår död då jag lovat att vi ska hjälpa Rikard med uppgraderingarna.
okej på så sett trodde de skulle bytas till typ s50 eller nått
haha skönt att se att forumet är lika störda som herrarna som driver det
ja med ppf i ryggen kan allt hända så är det ju bara ovärdeliga spelare i projektet oavsett vad jag kör för något, respekterar dem oerhört!
Driver ju projektet på många plan nu så vi får se vart allt landar
allt ska liksom ihop och se bra ut till Elmiamässan... Och sen fungera till premiären emmaboda som blir lite av ett sladdjippo.. Sen jävlar börjar allvaret och samtidigt den totala lekstugan Då användningsområdena ska sollas ut... Självklart som vanligt... Prio på strippen!
haha ärtan har inte samma finess som bäckis när det kommer till övertalning... han har HOTAT mig.. Så mitt insug och min intercooler är tillsalu för att ge plats och hightechturboshit..
Ivars gamla insug inkl fuelrail är till salu för 7000kr. Då ingår inte Accufabspjället. Vi har ett 90mm kinaspjäll liggandes och kan monteras dit. Det kostar då 8000kr. Först till kvarn