Page 6 of 10

Posted: 26 Nov 2010, 17:40
by åkeson
har samma problem med min turbo, tryckklockan är på 0.5 och ja ladda 0.9 trots portad wg. ska byta till en hårdare fjäder och kanske få 1kg stabilt:)

Posted: 26 Nov 2010, 19:23
by ToTTeN
åkeson wrote:har samma problem med min turbo, tryckklockan är på 0.5 och ja ladda 0.9 trots portad wg. ska byta till en hårdare fjäder och kanske få 1kg stabilt:)



Ahh.. För när jag spände min wg arm 1 varv till så kukade ladtrycket max kommer jag ihåg.

Vart finns värre fjädrar? här på ppf kanske?

Posted: 26 Nov 2010, 21:30
by Fido85
helt onödigt att lägga massa pengar på utseende osv i första tar förrän motorn fått uppgradering med sake,saker jag lägger ut här...ursäkta allihopa men jag är full för tilfället (Finnar) har sj inte åtk på ngr pg pengar...men satsa om du vill ha en hållbar maskin

Posted: 27 Nov 2010, 11:37
by ToTTeN
Rivit lite igen.


Image

Moziz skruvar förfullt
Image

Försöker få ordning på kablar
Image

Tomt. Dax och då bort "svarta döden"
Image

Posted: 27 Nov 2010, 11:52
by M-techer
Mysig härva... Eller nee :)

Posted: 27 Nov 2010, 11:54
by ToTTeN
M-techer wrote:Mysig härva... Eller nee :)


Näe inte direkt :). Rensa mycket gammal skit + styra upp det med ett par mångledare:)

Posted: 27 Nov 2010, 12:01
by M-techer
Blir nog kanonfint :)

Posted: 27 Nov 2010, 20:31
by ToTTeN
Då har man käpmat på i garaget idag. INGEN ville hjälpa med dagens skit göra!?! :):)

Började dagen med att plocka fram ena party toppen för att ha lite musik.
2st 8"are ifrån hemabio högtalare och en skrika och ett aktivt slutsteg.
Fixade även trådlöst nätverk i garaget så nu kan man surfa vart man vill :)

Image

Börjat skrapa!!!!!!
Image

Image

Behöver mer musik!!!! hämtade topp nummer 2 som fått en omgång med skräp 8"are då de andra brann upp :_)
Image

Varmluftspistolen + japan spackeln som andvändes för att ta bort asfaltsmattan
Image

Image

Posted: 17 Dec 2010, 19:52
by ToTTeN
Här sitter jag och slipar lite... BOOOOORING!

Image

Båda framhjulhusen Fixade

Image

Motorutrymmet grundat med boddy och väntar på att färgen skall komma.

Image




Har även bytt lysrör i lackboxen till Osram fullfärgs lysrör med färgkoden 867 och nya tändare och 3st drosslar.

Förut så var 6st lysrör slockna. 4st var varmvita (830) och resten kallvit (840)

Jävlar vilken skillnad på ljus.

Före
Image

Efter
Image

Givetvis så syns det inte så bra på bilder!. Nästa för att rusta upp den blir armaturer på sidorna nära golvet men det får vänta :).


I morgon blir det lack i motorutrymmet och sedan så skall jag börja med att stoppa in en finess drifting bur som länken nedan fast ett x ibak och så får jag men 2st 6meters pipor extra så får se vart det hamnar extra rör.

http://www.finess.se/Undersidor/Produkt ... 20Stor.jpg

Posted: 18 Dec 2010, 23:02
by ToTTeN
Idag har jag hunnit julhandla de flesta julklapparna och även lackat lite.


Image

Slipat
Image

Polyretan färgen
Image

Blank solid svart
Image

Sprutan går förfullt
Image

Image


Resultatet blev dugligt.

Image


Ursäktar mobil bilderna

Posted: 18 Dec 2010, 23:50
by m_ellisson
Blir riktigt tjusigt :)

Posted: 19 Dec 2010, 00:03
by ToTTeN
m_ellisson wrote:Blir riktigt tjusigt :)


Gämmfört med förut iafal :):)

I morgon så börjar jag med buren.. hoppas att få in huvudbågen iafal.

Posted: 19 Dec 2010, 01:27
by _2499
fint :D

Posted: 19 Dec 2010, 02:37
by ToTTeN
Bilder på motorfästet + bustningen (e34 m50) till napstar.

Image

Image

Posted: 19 Dec 2010, 02:54
by Napstar
Hehe tackar för de!! Detta ska kollas upp. Ser dock att det ser tightare ut för min del!

Posted: 19 Dec 2010, 18:08
by ToTTeN
Då har man varit nere och skruvat lite igen.

Såhär såg det ut när jag kom ner

Image

Avmaskade lite. sedan bytte termostat på daniels pappas volvo v70 och sedan börade lite smått med buren.

Borrat hål i golvet för att kunna måtta ut höjden på huvudbågen
Image

Image

Smidigt med 2st domkrafter för att justera höjden!
Image

Orginal bältes fästet måste lösas på något sätt.
Image

Får in framstöttan riktigt tight emot Astolpen på passagerarsidan. Kommer inte bli riktigt lika bra på förarsidan pga en orginal rör runt ratten som jag tänkt att den ska vara kvar.
Image

Nästa så blir det att kapa till huvudbågen och framstöttorna och slipa in dem emot huvudbågen!
Och bocka plåtar som huvudbågen skall stå emot

Posted: 20 Dec 2010, 21:24
by ToTTeN
Lättat bilen mer lite fler hål... Ändrade placeringen på huvudbågen

Image

Image