Page 6 of 17

Posted: 14 Mar 2010, 21:30
by dgyldmark
silverryggen, schyyst material besparing i kollektorn!

Posted: 14 Mar 2010, 21:53
by ragge_c
helgens knåp :)

Image

Posted: 15 Mar 2010, 01:27
by silverryggen
dgyldmark wrote:silverryggen, schyyst material besparing i kollektorn!
Javisst :)
Bättre råttorna bor där än inne i bilen....

Posted: 15 Mar 2010, 02:17
by dgyldmark
silverryggen wrote:
dgyldmark wrote:silverryggen, schyyst material besparing i kollektorn!
Javisst :)
Bättre råttorna bor där än inne i bilen....
Var inte så jag menade. Du har fällt in ett halvrör var sida om kollektorn ist för plattjärn eller ändra vinkeln. Har inte sätt det tidigare.

Posted: 15 Mar 2010, 16:02
by Hemsö danne
Bedrö(r)vligt vad dessa bilar ska RÖRa på sig :D

Posted: 15 Mar 2010, 19:21
by dgyldmark
Naturmänniskor kollar på grenrör

Posted: 15 Mar 2010, 22:08
by Mikael S
Ursäkta svetsarna men ett grenrör som jag byggt för att passa i en Ford Sierra med M50b25

Image

Image

Image

Grenrör som jag har på min Ford Capri med V6:a

Image

Posted: 16 Mar 2010, 00:40
by dgyldmark
Image



Image

Posted: 16 Mar 2010, 13:59
by dgyldmark
Det har fungerat bäst för mig av de jag provat på samma motor.

Posted: 16 Mar 2010, 17:05
by nicke.t
så hadde jag på min s38 oxo ett tag.

Posted: 16 Mar 2010, 22:24
by Henkan_
De här grenrört har jag med hjälp utav Mikael S här på forumet knåpat ihop till min 535a.


Image

Posted: 20 Mar 2010, 18:49
by PegiPax
Extraktor grenrör till M20 som är anpassat just för min motor =)

Image

Image

Image

Image

Posted: 20 Mar 2010, 20:41
by Bonje
M42 pulsspitt

Image

Image

Image

Posted: 20 Mar 2010, 21:06
by markus
Bonje får man fråga vad den stora muttern på andra röret är till ?

Posted: 20 Mar 2010, 21:11
by Bonje
Visst får man det.. :)

Det är bara en M16 mutter som är till för att staga upp grenröret med hjälp av en skruv som går till motorfästet.

Posted: 21 Mar 2010, 09:16
by dgyldmark
Det är så man blir tårögd :)