Page 6 of 69
Posted: 20 Oct 2009, 21:25
by moonzhine
2st raka 3" röstar jag på!
Posted: 20 Oct 2009, 21:31
by JohanE
moonzhine wrote:2st raka 3" röstar jag på!
Med ett tillägg. Snedkapade ändar.
Posted: 20 Oct 2009, 21:58
by Bäckis
JohanE wrote:moonzhine wrote:2st raka 3" röstar jag på!
Med ett tillägg. Snedkapade ändar.
Nej fy fan vad fult. Ska det vara runda rör så dubbla 80mm med fet bank kant, inga snuskiga snedkap!!
Posted: 20 Oct 2009, 22:06
by Ludde_
Magnus e36a tycker jag har trevliga utblås, bara två raka grova polerade rakt ut!
Posted: 21 Oct 2009, 07:09
by Strandholm
Posted: 21 Oct 2009, 08:05
by STRANGLED
Polaren hade nått DTM liknande utblås på sin m3 e30, samma form som bäckis har på touringen fast det var uppvinklat och det såg faktiskt helt okej ut måste jag säga.
Mvh
Posted: 21 Oct 2009, 08:20
by Nobbe
Diesel-krök är ner mot backen va? (idiotförklara mig gärna)
4" med en lätt böj utåt kanske? Eller kanske de som är diesel-krök.
Eller som styling killarna i japan körde med för nått år sen, ett stycke 2meters pipa rakt upp bakom bilen
Bygget ser nice ut!
Posted: 21 Oct 2009, 09:28
by Bonje
avgassystem kommer bli PPF/Ferrita 3,5" custom.
Hmm... 3,5" under bakvagnsbalken
Det är garanterat inte första gången det bygs 3,5" på E30. Hur gör ni där systemet löper under balken egentligen, Plattar ni till röret någonting eller någon annan listig lösning?
Markfrigången lär inte bli hävligt om man inte gör någonting åt saken..
Själv har jag gjort plats i balken (ca 30mm?) för att jag HATAR avgassystem som hänger som en jävla blöja under bilen, och tar i så fort man ska in i ett garage eller åker på en väg som är lite dålig
Sen tycker jag personligen det ser fult ut bakifrån när systemet hänger långt ner. Jag tror att lägsta punkten på mitt system är under golvet vid passagerar platsen, där kan man inte göra så mycket åt saken utan att såga upp halva bilen..
Posted: 21 Oct 2009, 09:51
by Bäckis
Man böjer ner bara under balken, det tar aldrig i på min bil trots att den är bra jävla låg.
Posted: 21 Oct 2009, 10:28
by M_power86
Bäckis wrote:JohanE wrote:moonzhine wrote:2st raka 3" röstar jag på!
Med ett tillägg. Snedkapade ändar.
Nej fy fan vad fult. Ska det vara runda rör så dubbla 80mm med fet bank kant, inga snuskiga snedkap!!
Röstar även jag på blanka 80mm rör då det är tha shit på en beemer och inga snedkapade traktor rör på en m3 snälla
!
Ska bli kul o följa detta projekt då ja vet att både PPF och Johan är grymma bilbyggare!
Lycka till!
Mvh
Posted: 21 Oct 2009, 10:51
by kristov
Dubla 80mm blir ganska trångt i bakkjolen.
Tycker mer moderata raka dubla 63,5mm ser kanon ut.
Posted: 21 Oct 2009, 11:26
by St3v3
Nog ser väl det här bättre ut än 2 stuprör där bak?
Posted: 21 Oct 2009, 11:40
by Micke
Dieselkröken är för BMW-turbofolket vad japsdämparen är för riskokarna
Nej men seriöst så hoppas jag Johan bestämmer sig snart och att denna diskussionen dör ut. Jag vill ju se en massa dreggelframkallande bilder från prestandafabriken istället för en massa mer eller mindre vackra slutspurtar.
Posted: 21 Oct 2009, 12:04
by johankihl
Det blir nog ett rakt 104mm rör med en PPF logga på. Det är ju inte hela världen att bygga om heller
Posted: 21 Oct 2009, 15:38
by johankihl
Posted: 21 Oct 2009, 15:53
by nicke.t
blir grymt fint de där.mvh
Posted: 21 Oct 2009, 17:23
by ///Peter
Riktigt snyggt! Som vanligt! Men vilka rejsiga highperformance däck det sitter på