Page 6 of 7
Posted: 22 May 2010, 13:11
by Blomgren
öppna pdf:en i adobe photoshop och välj spara som jpeg.
Posted: 23 May 2010, 13:33
by m_ellisson
Kul att du är nöjd med din & grattis till siffrorna!
Mitt laddtryck vill inte ligga stabilt utan går upp till 0.5 sen skenar sakta på varv upp till 1,4-1,5 som man kan se på min kurva..
Får alltså ingen vidare spoolup heller utan mottryck på wastegaten..har man mottryckstyrning så spoolar det snabbt upp till 2 bar
inte bra med std prylar men fruktansvärt kul när det släpper häjdlöst på 4an..
Men ska bygga om/korta röret till wastegaten(sitter 90 grader in i kollektor nu) samt byta till en PPF 60 mm wastegate istället för det jävla kina pisset...
Jag har mer max effekt men är inte riktigt nöjd med hur den går för den tappar ju kraft helt när man växlar i nuläget!!!
mvh Magnus
ELLISSON
Posted: 23 May 2010, 14:06
by Grefven
min m3 har 2 olika mappar. en på 0,5bar som stiger till 1,2 av samma anledning som ellisson beskriver. det är härlig gång i den mappen. för jag har grepp redan på 2an för att det bara smäller upp på 0,5bar och sen kommer resten stigande med varvet. så det blir ingen hästspark. bara en ponyspark och sen vrider vansinnet på. men det kommer med varvet som sagt så man klarar hålla greppet. 530whp på snällmappen.
skön karaktär faktiskt.
och på arga mappen så är den cp såklart. 700whp. då kålar han på 1,2,3,4 direkt när laddet sparkar på. så man vågar ju inte sänka pedalen om man inte åker spikrakt och inte har saker ivägen. på snälla mappen så kan man däremort attackera och köra som ett svin. då är han lite mer förutsägande och smäller inte bara loss på en sekund.
så både holm och ellisson har nog underhållande maskiner på var sitt vis. hade ellissson velat ha det som holm så hindrar inte något honom att ha det så. lika som att om holm hade velat ha det som ellisson så hade han ju åkt så...
karaktär efter smak helt enkelt.
Posted: 23 May 2010, 14:26
by m_ellisson
Hehe precis Bullen..
Men du Holm, läste att du hade samma problem som mig innan du bromsade! O det hjälpte med större rör & w-gaten närmare kollektorn lr?
Posted: 23 May 2010, 14:31
by Ludde_
Thörn wrote:gott med effekt
fast man blir konfunderad när man kollar runt lite.
m eliasson bromsade ju nyligen 530whp på 1.4Bar på en 2.5l m50
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... &start=399
Detta är ju ändå en 2.8 så den borde ju ge mer mos än en 2.5... Är det bara turboaggen som gör sån skillnad eller e det bromsbänkarna kan man börja undra.
Ellisson bromsade också i dynapack så dom borde visa hyffsat lika/rätt
Posted: 23 May 2010, 14:58
by Grefven
holm ville antagligen både ha "hängslen och livrem" medans ellisson maxade tills någon inte hängde med mer. som exempelvis spolarna som började svika.
hade ärtan fått direktivet att maxa effekten så hårt det bara går så hade det nog blivit en högre siffra där oxå.
jag sa exempelvis själv stopp när jag var och mappade hos ppf. nu räcker det sa jag. trots att det fanns mer att ge.
Posted: 23 May 2010, 20:16
by Holm
Ellisson: Får börja med att be om ursäkt för fel efternamn
Hade också problem med skenladd.
Fick inte till det förrän jag byggde med 60mm ut från kollektorn och nästan hela vägen till wg, har kvar en 48mm flexdel precis framför wg:n.
Finns dock tendenser fortfarande, kör på 1.3 som max nu, men när man kliver på från lägre varv så ligger den först på 1.1 för att smyga upp till 1.3 på höga varv.
Som sagt, vi är nog båda nöjda med våra maskiner, jag är då det iallafall.
Skulle nog kunna gå att kräma ur mer ur min maskin, men det är inte relevant i detta fall, är skitnöjd ändå.
Posted: 23 May 2010, 21:30
by m_ellisson
Holm wrote:Ellisson: Får börja med att be om ursäkt för fel efternamn
Hade också problem med skenladd.
Fick inte till det förrän jag byggde med 60mm ut från kollektorn och nästan hela vägen till wg, har kvar en 48mm flexdel precis framför wg:n.
Finns dock tendenser fortfarande, kör på 1.3 som max nu, men när man kliver på från lägre varv så ligger den först på 1.1 för att smyga upp till 1.3 på höga varv.
Som sagt, vi är nog båda nöjda med våra maskiner, jag är då det iallafall.
Skulle nog kunna gå att kräma ur mer ur min maskin, men det är inte relevant i detta fall, är skitnöjd ändå.
Det är lugna kastruller
är van!
okej okej a får rycka mitt grenrör då o modda!
Jo jag är rätt nöjd men inte helt nöjd ännu...
gött ja det är ju bättre & ligga safe om man vill att det ska hålla länge...
Posted: 24 May 2010, 08:05
by Holm
Ja hoppas du får till laddet, är skittrist om man lär ligga och hålla igen för att laddet blir för högt annars, fick göra så förra året, inte roligt.
Kompisen, Highburg här på forumet har en liknande motor, med turbon uppe, precis som du. Han har en 60mm kinawg med 2,5" rör till och från wg:n. Funkar kanon, inga problem, har 0.8 i grundladd på den.
Posted: 24 May 2010, 09:05
by Highburg
Ja det funka ju kanon bra på min..
Fan vad kul det var i fredags kväll och ut och busa lite på stan..
Det får vi ta och göra om nån helg..
Är du hemma ikväll tänkte titta förbi en sväng?
Posted: 22 Jun 2010, 21:38
by Hansa
Dax för liiite film då =) , Ber om ursäkt att ljudupptagningen på digitalkameran är den bästa, men det funkar..
Vi åkte till det obligatoriska lekstället, men det var lite folk i rörelse där, så Holms lysande ide att "hålla igen lite" funkade ju sådär
http://www.youtube.com/watch?v=QACiNxv_WtI
se och njut =)
Posted: 23 Jun 2010, 07:55
by Highburg
Haha kvällens kommetar vi får ta det lungt behöver ju inte hålla 150 förbi där
3an o fulla muggar
Jävlar vad våra låter olika på launchen
Posted: 23 Jun 2010, 16:02
by Holm
Äh vafan
Lär ju elda på lite när Hansa är framme med kameran...
Posted: 23 Jun 2010, 18:44
by Highburg
ja det är ju så mina däck är snart slut
Jävla skit däck höll bara 100 mil
Posted: 23 Jun 2010, 19:19
by M-techer
Highburg wrote:ja det är ju så mina däck är snart slut
Jävla skit däck höll bara 100 mil
Du har väl garanti?
Posted: 24 Jun 2010, 06:49
by Highburg
Ja det måste det ju vara
Re: Holm E36 2.8 turbo Gatbusbil
Posted: 06 Apr 2011, 13:24
by Highburg
Hur går det här då bara vrida på nyckeln o åka