Page 6 of 6

Posted: 03 Jun 2006, 23:46
by Chrille
:lol: ingen aning... Trycka eller suga, borde inte spela nån roll, det är ju samma mängd luft, dock är det trycksidan som funkar bäst för mig så de borde fungera bäst för dig med...

men hur kan du ha dåligt me plats på trycksidan??? Borde väl nästan vara tvärtom eller?

Så här sitter mitt om du inte redan sett...

Image

Lycka till :wink:

Posted: 04 Jun 2006, 14:54
by 318is_turbo
du hade ju hur gött om plats som helst . min sitter ju i en e36a och is motorn är snelutad som helvete .
jag tog bort kåpan till fläkten och fläkten för att få plats med lmm och filter där

Posted: 04 Jun 2006, 18:25
by 318is_turbo
nu är problemet löst :D
eftersom jag kör med dubbla lmm så hade jag dom på varanda , och bara den övre inkopplad "uppspänd" sen provade jag att sätta kontakten på den som jag inte spännt och plötsligt gick den som ett skott , varvar upp till varvstopp utan problem . vid 5000rpm blir de riktigt gött drag i bilen , laddar nu 0,7bar . går nästan som orginal innan laddtrycket kommer=)

Posted: 19 Jun 2006, 22:27
by Erki87
altså jag förstår inte hur envisas med att åka med dubbla lmm.

jag tycker fortfarande att du ska sätta dit en större lmm, justera och spänna den tills bilen går bra.

"du provade att koppla in den andra" sedan gick den som ett skott.

ett tips bara.

mvh Eric