Bmw 325im med M50B25 puffra - Finns inte mer :'(

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

e30 wrote:Vill att motorn ska gå hårt! Men ändå inte bara på toppvarv, om de nu går :?: :lol:


Ketchup effekt är ju gött :twisted:
User avatar
e30
Posts: 235
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eskilstuna

Post by e30 »

bmw_fredde wrote:
e30 wrote:Vill att motorn ska gå hårt! Men ändå inte bara på toppvarv, om de nu går :?: :lol:


Ketchup effekt är ju gött :twisted:


Vill ha tidigt ladd :twisted:

Den ska funka till stripp, drifting och förmör allt GATA eftersom ja vill köra bilen mycket!

Har inga speciella mål att bilen ska va värst på strippen. De är bara ett plus om den går fort där oxå :wink:

Men den ska ha hårig gång! Så de ryser i hela kroppen, dels när maskinen är igång och när man trycker på :wink: :twisted:

Bäckis och Ärtan ska få kalla kårar i ryggraden när ja åker ifrån firman 8)
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Kan säga att riktigt vassa kamaxlar gör susen, och höga varvtal. Däremot blir responsen lidande, men det lever man med när man väl får komma ut och åka. Ketchupeffekt är bland det roligaste som finns.
User avatar
e30
Posts: 235
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eskilstuna

Post by e30 »

johankihl wrote:Kan säga att riktigt vassa kamaxlar gör susen, och höga varvtal. Däremot blir responsen lidande, men det lever man med när man väl får komma ut och åka. Ketchupeffekt är bland det roligaste som finns.


De vet jag om =), tänkte ha lika kammar som tjuks först, men vill inte ha så sent ladd. Så de blir nog omslipade kammar på nya ämnen eller nått.

Har många kompisar som har ketschupeffekt. Visst är de kul, men ja vill kunna dra en bra bit på växlarna innan varvstopp. :wink:

Mattis tycker ja hade perfekt kurva eller va man ska säga.

Måste ju finnas nått annat sätt att få bilen att gå jävligt hårt förutom att byta kammar? Och utan att bli lidande med sent ladd.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Vi slipar om dina kammar, då får du lika som jag har i M3an.
Din kommer dra stenhårt från 3000rpm med 67BB:n.
User avatar
e30
Posts: 235
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eskilstuna

Post by e30 »

Hjälp!
Nån som har tips på hur jag ska göra med bakvagnen?

Problemet är att fälgarna från m3an är har lite fel ET.
Man vill ju ha raka hjulvinklar, men ja vill inte bredda skärmarna!

Kan jag flytta in bärarmsfästena och justera upp hjulvinklarna med justeringskittet?

Just nu ser hjulvinklarna ut som på en sänkt bubbla //-o-\\, Har även för mig att den är så låg så drivaxlarna lutar neråt mot diffen när bilen står på backen, de kanske inte är så bra?

Tips mottages gärna!

Edit: Just ja, glömde säga att däcken precis går innanför skärmkanterna nu när de ser ut //-o-\\.. altså när ja rätar ut vinklarna så måste ja antingen ha bredare bil eller flytta bäramsinfästningen.
Last edited by e30 on 15 Sep 2006, 10:20, edited 1 time in total.
User avatar
e30
Posts: 235
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eskilstuna

Post by e30 »

Bmwandreas wrote:Vi slipar om dina kammar, då får du lika som jag har i M3an.
Din kommer dra stenhårt från 3000rpm med 67BB:n.


Okej, de lät kanon! 8)
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

kom på en sak å fråga :lol: hur breda e fälgarna?? å vilken et om du vet d :p
User avatar
e30
Posts: 235
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eskilstuna

Post by e30 »

Krillian wrote:kom på en sak å fråga :lol: hur breda e fälgarna?? å vilken et om du vet d :p



Ja vet faktist inte hur breda dom är, fram är väl 7.5" - 8". Skulle tippa på att bakfälgarna är 9" - 9,5" nånstans därikring.

Et vet ja inte heller :oops:
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

NU är din topp halvfärdig. Ska köra insugskanalerna nu, sen ska den få nya styrningar och ventiler.
User avatar
e30
Posts: 235
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eskilstuna

Post by e30 »

Bäckis wrote:NU är din topp halvfärdig. Ska köra insugskanalerna nu, sen ska den få nya styrningar och ventiler.


De låter kanon! :D gör du nått åt förbränningrummen oxå?

BTW: Tror du att de är nån idé att flytta in bäramsfästena? För att kunna räta upp hjulen. Ja kommer få brädda skärmarna ordentligt annars, kommer inte bli fint då. :?
Last edited by e30 on 18 Sep 2006, 22:04, edited 1 time in total.
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

e30 wrote:
Krillian wrote:kom på en sak å fråga :lol: hur breda e fälgarna?? å vilken et om du vet d :p



Ja vet faktist inte hur breda dom är, fram är väl 7.5" - 8". Skulle tippa på att bakfälgarna är 9" - 9,5" nånstans därikring.

Et vet ja inte heller :oops:


tack :) asså dom sitter verkligen riktigt snyggt bak..

BTW. har kanske Kanske KANSKE fixat m-tech2 till min e30. panel å allt till 4drs. helt glad. får man hoppas man får det osså. då jävlar blir det samma fälgar som du har :roll:

vad har du gjort mer på bilen sen sist du "uppdaterade" ?
User avatar
e30
Posts: 235
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eskilstuna

Post by e30 »

Dom sitter inte så bra som ja vill :cry:. De sitter ju grymt snyggt, men hjulen står extremt mycket //-o-\\ kommer aldrig ihåg vilken av hjulvinklarna de är :oops: :lol:.
Om ja rätar upp hjulenvinklarna nu så måste ja brädda rejält mycket.. de vill ja inte :cry:

Aha vilken apa du är :evil: :lol:. Nä med de blir nog grymt de med =) Släng upp en projekt tråd om din bil med.

Glömde: Har inte gjort någe speciellt med den, finns inte så mycket ja kan göra känner jag, har ingen svetsgas och inga grejer att sätta dit eller så, väntar bara på lite grejer till framvagnen så ja kan montera hjulen fram oxå :wink:
Last edited by e30 on 18 Sep 2006, 22:13, edited 1 time in total.
User avatar
9-3 Mike
Posts: 99
Joined: 13 Dec 2005, 15:02
Location: Växjö
Contact:

Post by 9-3 Mike »

e30 wrote: //-o-\\


Kallas camber...... negativ camber om jag minns rätt men detdär vänder jag ofta på... men camber ÄR det iaf...
http://www.garaget.org/mike

BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
User avatar
e30
Posts: 235
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eskilstuna

Post by e30 »

9-3 Mike wrote:
e30 wrote: //-o-\\


Kallas camber...... negativ camber om jag minns rätt men detdär vänder jag ofta på... men camber ÄR det iaf...


Så va de ja, nu lär ja inte glömma de igen :lol: Visste att de va antingen camber eller caster, blandar alltid ihop dom :oops:
Ripper
Posts: 1196
Joined: 25 Nov 2005, 21:50

Post by Ripper »

e30 wrote:
9-3 Mike wrote:
e30 wrote: //-o-\\


Kallas camber...... negativ camber om jag minns rätt men detdär vänder jag ofta på... men camber ÄR det iaf...


Så va de ja, nu lär ja inte glömma de igen :lol: Visste att de va antingen camber eller caster, blandar alltid ihop dom :oops:

Japp på bilden visas negativ camber....
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

e30 wrote:Släng upp en projekt tråd om din bil med.


hehe finns en redan om min 318.

har fixat en 325:a som skall hämtas nån gång när den andra ägarn e klar med den. där skall Allt " kraft / pengar" hamna på :)


EDIT: fick inte kjolpaketet :( men har nog tjännat en slant på det ändån :)
Post Reply