Page 6 of 29

Posted: 22 Jul 2009, 12:44
by Bäckis
Alla utom två har kört glidlager.

Posted: 22 Jul 2009, 13:54
by Kim Frederiksen
vet ni hur mycket skilnad det är på BB och "vanligt" ?

Ska evt monteras på en 2,2 16V motor, så vill gärna har ladd så tidigt som möjligt!

Posted: 23 Jul 2009, 21:17
by youask
Fullt ladd runt 6000rpm på en 2liters 4:a ?
Om man koller bromspapper från opeln

Posted: 23 Jul 2009, 21:45
by Bäckis
Det är en 6265 med 0.96 och motorn bygger tryck segt, men ger rätt mkt mos på toppen.

Googla lite. Har sett massa göttiga diagram på evos tidigare men orkar inte söka nu.

Ted med 1,8 Nissan har 6262BB, tror det finns diagram ute på den någonstans.

Posted: 24 Jul 2009, 06:27
by ammadeus
youask wrote:Fullt ladd runt 6000rpm på en 2liters 4:a ?
Om man koller bromspapper från opeln

jag har fullt ladd vid ca 5000rpm
opel motorn.

Mvh andreas

Posted: 24 Jul 2009, 09:37
by youask
ammadeus wrote:
youask wrote:Fullt ladd runt 6000rpm på en 2liters 4:a ?
Om man koller bromspapper från opeln

jag har fullt ladd vid ca 5000rpm
opel motorn.

Mvh andreas


Låter rimligare faktiskt:)
Men såg inte ut som det på bromspappret?

Posted: 24 Jul 2009, 10:35
by ammadeus
youask wrote:
ammadeus wrote:
youask wrote:Fullt ladd runt 6000rpm på en 2liters 4:a ?
Om man koller bromspapper från opeln

jag har fullt ladd vid ca 5000rpm
opel motorn.

Mvh andreas


Låter rimligare faktiskt:)
Men såg inte ut som det på bromspappret?


det kan du ha rätt i men så är det inte kan jag intyga,inte så laggar den eller emellan växlarna=)
strax före 5000rpm så kommer det en rejäl knuff,och den börjar att ladda runt 3600rpm om jag ej miss minner
känns som den är tätare nu med nya motorn.den andra (gammel motorn) hade gått 3 år med endast byte av lager,så nu är det nya kolvar å allt i den, fick fetta på den vid toppen nu med=)

jag är helt klart nöjd med denna turbo,jag har testat flera mindre agregat men det är inte sån stor skillnad på registret när jag har jämfört...

klart det hade vart kul med mera volym så man får igång den tidigare men men nu är det som de är=)

Mvh andreas

Posted: 19 Aug 2009, 07:06
by Emp2k
ammadeus:
Hur känns den rent allmänt mellan växlingar osv? Mycket lagg? Hur kommer den när man väll har kommit upp över det varvet du har fullt ladd på?

Posted: 20 Aug 2009, 19:30
by ammadeus
Emp2k wrote:ammadeus:
Hur känns den rent allmänt mellan växlingar osv? Mycket lagg? Hur kommer den när man väll har kommit upp över det varvet du har fullt ladd på?

när jag har kört på gatan nu så laggar den inte nå, den matar på växel efter växel om jag inte segar mellen växlingarna då=)

min kommer iaf jämt så det blir ett jämt drag hela vägen.

//andreas

Posted: 23 Aug 2009, 19:57
by Emp2k
Funderar på SC6262 med 0.63 huset istället för en GT35R. Är till en audi s2. Vad tror expertisen?
Bilen ska funka som busbil samt gå lite bana.

ammadeus:
Ohhh låter trevligt. Du hade 2.0 liter i din maskin? Vilket avgashus kör du?

Posted: 23 Aug 2009, 20:35
by Grefven
bäckis rekomenderade mig 0.63 huset då jag inte tänkt att ha mer än 550whp som jag körde med lite nu i början av sommaren. så jag har beställt ett sånt med BB option.

vill ha lite tidigare spool än med gt 4094r jag åkte tidigare.


edit: 2,5 liters s14 motor.

Posted: 23 Aug 2009, 20:41
by P.Herrdahl
Emp2k wrote:Funderar på SC6262 med 0.63 huset istället för en GT35R. Är till en audi s2. Vad tror expertisen?
Bilen ska funka som busbil samt gå lite bana.

ammadeus:
Ohhh låter trevligt. Du hade 2.0 liter i din maskin? Vilket avgashus kör du?


Bäckis rekomenderade mig att köra 0,82 huset, ska köra 7A kammar på 2,2l AAN.

Posted: 23 Aug 2009, 20:58
by ammadeus
Emp2k wrote:Funderar på SC6262 med 0.63 huset istället för en GT35R. Är till en audi s2. Vad tror expertisen?
Bilen ska funka som busbil samt gå lite bana.

ammadeus:
Ohhh låter trevligt. Du hade 2.0 liter i din maskin? Vilket avgashus kör du?

jag har 82ans avg-hus är så nöjd. med riktiga däck.

//andreas

Posted: 23 Aug 2009, 21:14
by Emp2k
Hollizini wrote:
Emp2k wrote:Funderar på SC6262 med 0.63 huset istället för en GT35R. Är till en audi s2. Vad tror expertisen?
Bilen ska funka som busbil samt gå lite bana.

ammadeus:
Ohhh låter trevligt. Du hade 2.0 liter i din maskin? Vilket avgashus kör du?


Bäckis rekomenderade mig att köra 0,82 huset, ska köra 7A kammar på 2,2l AAN.


Mjo samma här men 7A kammar samt E85. Original komp. Mild tillsnyggning av toppen är på tapeten också.

Posted: 23 Aug 2009, 22:40
by Emp2k
ammadeus wrote:
Emp2k wrote:Funderar på SC6262 med 0.63 huset istället för en GT35R. Är till en audi s2. Vad tror expertisen?
Bilen ska funka som busbil samt gå lite bana.

ammadeus:
Ohhh låter trevligt. Du hade 2.0 liter i din maskin? Vilket avgashus kör du?

jag har 82ans avg-hus är så nöjd. med riktiga däck.

//andreas


Trevligt trevligt :)

Posted: 09 Sep 2009, 23:27
by mobne
Bäckis wrote:Ted med 1,8 Nissan har 6262BB, tror det finns diagram ute på den någonstans.



Min kommer fullt ut vid 5000-5500rpm beroende på vilket tryck jag kör.
2.7bar tror ja de va vid 5500 på rullarna som har ett rätt lågt motstånd.

Men är ju bara en 1.8l puffra också ;)

Ja har bb lagerdelen i min, och den funkar riktigt bra.

Posted: 25 Sep 2009, 09:08
by niiklas_m535
hur skulle denna turbo med största huset funka på en m30b35?
är inte rädd för att ladda, ingen som provat så man vet ungefär när den börjar spoola?

MVH Niklas