Page 6 of 8

Posted: 17 Feb 2009, 17:04
by birro
fan va alla är ute i god tid då.. Känner mig lagom stressad :) Ska bli riktigt roligt att se hur pass den går

Posted: 17 Feb 2009, 17:14
by markus
hehe det är ju bara drivlinan som är klar sen är det bakvagn, bromsar och bur och massa annan småskit kvar att göra :roll:

Men jag är toknöjd med hur lätt den starta och gick perfekt nästan direkt och inga läkage förutom lite avgasläkage och det fixar jag ikväll sen är det klart för mappning :D

Posted: 17 Feb 2009, 18:22
by bmw_fredde
markus wrote:Its alive :D

Tack som fan för hjäpen fredde :!:


Varsågod :D

Posted: 17 Feb 2009, 19:21
by KKR-Rille
bra jobbat, hoppas bromsningen går bra oxå!!

Posted: 17 Feb 2009, 21:23
by markus
KKR-Rille wrote:bra jobbat, hoppas bromsningen går bra oxå!!


Tack Tack !

Posted: 18 Feb 2009, 01:59
by markus
Har varmkört ordentligt och kollat igenom allting nu och inte ett enda problem eller läkage :) Nästan så det går för bra :roll:

Posted: 23 Feb 2009, 17:17
by markus
Jahopp det gick allt lite för bra...

Allt funka bra på mappningen förutom att det strula med laddet så vi fick bara upp det till 1 bar men i övrigt är jag skitnöjd med hur maskin gick och kurvan blev minst sagt trevlig för banåka/drifting fullt ladd runt 2500 varv på 3:an och drar bra till varvstopp :) Efter 6500 varv hade den gett mer men jag ville inte varva mer med originalvippor. Ska åka upp igen när jag har råd med ny wastgate men får åka med det här så länge. Jag lär iaf inte behöva oroa mig för att det ska gå sönder (hoppas jag) :roll:

Andreas prova att rycka wastgeteslangen helt och då hade vi 1,6 bar vid 3000 varv då hade vi typ 580nm tror jag :)

Var ganska mycket mot-tryck så blev inte riktigt så mycket hk på 1 bar som det borde men det får man la ta det blev ju en trevlig karaktär på motorn iaf.
Image

Posted: 23 Feb 2009, 17:32
by wuffee
Grattis!
Lär ju vara en optimal busmotor dedär! Jag hade ju kört med 1bar för å skona motorn lite :)..
Hoppas vi ses på någon bana framåt sommaren ;)

Mvh
Uffe

Posted: 23 Feb 2009, 17:36
by markus
wuffee wrote:Grattis!
Lär ju vara en optimal busmotor dedär! Jag hade ju kört med 1bar för å skona motorn lite :)..
Hoppas vi ses på någon bana framåt sommaren ;)

Mvh
Uffe


Hehe jag ska köra av mig lite på en bar så kan jag höja sen i sommar =)

Du får komma upp till svistad den 30:e mars då är första bankörningen bokad för min del :)

Posted: 23 Feb 2009, 17:47
by wuffee
Fan va de inte snö förra året vid den tiden? Isdäcken på? ;)
Ja, jag kanske skulle komma upp om de är väder för de! :)

Mvh
Uffe

Posted: 23 Feb 2009, 17:48
by markus
wuffee wrote:Fan va de inte snö förra året vid den tiden? Isdäcken på? ;)
Ja, jag kanske skulle komma upp om de är väder för de! :)

Mvh
Uffe


Vi får la se hur vädret ser ut jag SKA köra vilket som :twisted:

Posted: 23 Feb 2009, 18:30
by birro
Maskinen kommer nog bli grymt rolig att sladda runt med på bana. Behövs ju inte 1000hk för det :) Grattis till en rolig busbil

Posted: 02 Mar 2009, 22:37
by Per Eriksson
Men vad va problemet med laddet då?
Du använder de interna wg?

Posted: 03 Mar 2009, 09:25
by _Persson_
Jadu. Hänt lite sen man va å kolla :wink:

Å fint blir de

Posted: 03 Mar 2009, 13:16
by markus
Per Eriksson wrote:Men vad va problemet med laddet då?
Du använder de interna wg?


Kommer inte riktigt ihåg varför men tror laddstyrningen satt för långt ifrån wg för att det skulle gå justera trycket med bara en anslutning så jag behöver en wg-klocka med dubbla anslutningar. Och att klockan hade grundtryck på ca:0,6 bara så det behövs hårdare.

Posted: 03 Mar 2009, 13:19
by markus
_Persson_ wrote:Jadu. Hänt lite sen man va å kolla :wink:

Å fint blir de


Hehe jag motorn låg la inte äns i bilen när ni var här =)


Nu ska jag ner till metall-firman på området och fjäska till mig lite fler rör så jag kan svetsa klart buren till helgen 8)

Posted: 03 Mar 2009, 16:39
by Per Eriksson
ja hade 0,9 i grund med en extra fjäder o sen kunde jag reglera upp till 1,5, ventilen satt på innerskärmen fram mot lyktorna.