Markus E30 Banbus Touring... SÄLJES !!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
hehe det är ju bara drivlinan som är klar sen är det bakvagn, bromsar och bur och massa annan småskit kvar att göra
Men jag är toknöjd med hur lätt den starta och gick perfekt nästan direkt och inga läkage förutom lite avgasläkage och det fixar jag ikväll sen är det klart för mappning
Men jag är toknöjd med hur lätt den starta och gick perfekt nästan direkt och inga läkage förutom lite avgasläkage och det fixar jag ikväll sen är det klart för mappning
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
markus wrote:Its alive
Tack som fan för hjäpen fredde
Varsågod
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
KKR-Rille wrote:bra jobbat, hoppas bromsningen går bra oxå!!
Tack Tack !
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Har varmkört ordentligt och kollat igenom allting nu och inte ett enda problem eller läkage Nästan så det går för bra
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Jahopp det gick allt lite för bra...
Allt funka bra på mappningen förutom att det strula med laddet så vi fick bara upp det till 1 bar men i övrigt är jag skitnöjd med hur maskin gick och kurvan blev minst sagt trevlig för banåka/drifting fullt ladd runt 2500 varv på 3:an och drar bra till varvstopp Efter 6500 varv hade den gett mer men jag ville inte varva mer med originalvippor. Ska åka upp igen när jag har råd med ny wastgate men får åka med det här så länge. Jag lär iaf inte behöva oroa mig för att det ska gå sönder (hoppas jag)
Andreas prova att rycka wastgeteslangen helt och då hade vi 1,6 bar vid 3000 varv då hade vi typ 580nm tror jag
Var ganska mycket mot-tryck så blev inte riktigt så mycket hk på 1 bar som det borde men det får man la ta det blev ju en trevlig karaktär på motorn iaf.
Allt funka bra på mappningen förutom att det strula med laddet så vi fick bara upp det till 1 bar men i övrigt är jag skitnöjd med hur maskin gick och kurvan blev minst sagt trevlig för banåka/drifting fullt ladd runt 2500 varv på 3:an och drar bra till varvstopp Efter 6500 varv hade den gett mer men jag ville inte varva mer med originalvippor. Ska åka upp igen när jag har råd med ny wastgate men får åka med det här så länge. Jag lär iaf inte behöva oroa mig för att det ska gå sönder (hoppas jag)
Andreas prova att rycka wastgeteslangen helt och då hade vi 1,6 bar vid 3000 varv då hade vi typ 580nm tror jag
Var ganska mycket mot-tryck så blev inte riktigt så mycket hk på 1 bar som det borde men det får man la ta det blev ju en trevlig karaktär på motorn iaf.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
wuffee wrote:Grattis!
Lär ju vara en optimal busmotor dedär! Jag hade ju kört med 1bar för å skona motorn lite ..
Hoppas vi ses på någon bana framåt sommaren
Mvh
Uffe
Hehe jag ska köra av mig lite på en bar så kan jag höja sen i sommar =)
Du får komma upp till svistad den 30:e mars då är första bankörningen bokad för min del
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
wuffee wrote:Fan va de inte snö förra året vid den tiden? Isdäcken på?
Ja, jag kanske skulle komma upp om de är väder för de!
Mvh
Uffe
Vi får la se hur vädret ser ut jag SKA köra vilket som
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
Per Eriksson wrote:Men vad va problemet med laddet då?
Du använder de interna wg?
Kommer inte riktigt ihåg varför men tror laddstyrningen satt för långt ifrån wg för att det skulle gå justera trycket med bara en anslutning så jag behöver en wg-klocka med dubbla anslutningar. Och att klockan hade grundtryck på ca:0,6 bara så det behövs hårdare.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
_Persson_ wrote:Jadu. Hänt lite sen man va å kolla
Å fint blir de
Hehe jag motorn låg la inte äns i bilen när ni var här =)
Nu ska jag ner till metall-firman på området och fjäska till mig lite fler rör så jag kan svetsa klart buren till helgen
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping