Page 6 of 14

Posted: 25 May 2006, 08:29
by Mirre
Ah..Det blev ingen film, det började regna så fort vi kom in på Meca :(

Posted: 25 May 2006, 12:37
by Misano
Trist, ser vi fram mot nästa onsdag då?

Posted: 28 May 2006, 11:12
by Mirre
Lite uppdateringar..

BE-Styling var och hälsade på igår :)

Image

Passformen är perfekt !!

Image

Så här mycke fick den modifieras för att den skulle passa perfekt. Mest för IC:n..

Image

Och lite dekaler har det kommit på också...

Image

Posted: 28 May 2006, 11:21
by tobbe tlrecond
Ball huv. :wink: en ny lack skulle inte sitta fel.....

Posted: 28 May 2006, 20:25
by Svintoleffe
Säger bara en sak snygg bakvinge, diskret, vart får man tag i dom.?

Posted: 28 May 2006, 20:30
by kallevedlund
Svintoleffe wrote:Säger bara en sak snygg bakvinge, diskret, vart får man tag i dom.?


Original Mtech1

Posted: 31 May 2006, 22:26
by Butchermardin
Blev det något kört på MECA ikväll kanske? :)

Posted: 31 May 2006, 22:50
by Mirre
Butchermardin wrote:Blev det något kört på MECA ikväll kanske? :)


Nej då..Har inte uppdaterat tråden på ett tag nu, men motorn har rasat för mig! Ramlagren gav med sig och skar så att jag fick skrota veven.
Ny block och vev är hemma och O-ringat har den blivit också.
Ska bulta ihopa motorn med ARP, väntar bara på bultar och packningar sen så görs det en cad ritning till blockgördel också, vilket jag ska ha i denna motorn. Turbon krymper till en GT40 istället!
Känns skönt att ha rivit motorn efter 2,6 bar och då se att den inte ens har haft någon spiknings tendens, kolvarna såg så fina ut och samma i förbränningsrummen.

Posted: 31 May 2006, 22:58
by peppe
Tråkigt att det havererade för dig. Har du någon aning om varför lagren for?

Posted: 31 May 2006, 23:31
by Mirre
Det händer grejer vid 2,6 bar. Tror mest att bultarna till ramlagren streckte sig. Och att jag ladda lite mycke under "inkörningen" :lol:

Posted: 01 Jun 2006, 15:42
by peppe
Hur mycket laddade du under inkörningen då? :)

Kan tänka mig att dom vill sträcka sig lite då. Finns det inte ARP till överfall samt stakar på M20 motorn?

Posted: 02 Jun 2006, 08:56
by Mirre
peppe wrote:Hur mycket laddade du under inkörningen då? :)

Kan tänka mig att dom vill sträcka sig lite då. Finns det inte ARP till överfall samt stakar på M20 motorn?


Jag började med 1,8bar... gick inte att ladda mindre. (därför ska turbon nedgraderas) ;)

Visst finns det ARP bultar till m20..

Posted: 05 Jun 2006, 23:30
by FoX
frän huv.. har du fixat den själv? :D eller var det BE-Styling som sponsra den? Kan nämligen inte hitta den i webbshoppen.. :cry:

Posted: 06 Jun 2006, 17:56
by Mirre
Nä... huven fixa jag själv med lite fantasi och vinkelslip ..:lol:
Kunde inte bestämma mig var jag skulle ha hålet, så det blev en massa hål istället.. :lol:

Posted: 08 Jun 2006, 23:39
by MeSs
Mirre wrote:Image

Hvordan har du laget panser?? Pent arbeide!

Posted: 09 Jun 2006, 08:18
by Mirre
Vad är PANSER ?

Posted: 09 Jun 2006, 08:24
by Bmwandreas
huv