intressekoll kolfiberhuv e30

Sälj dina trimdelar

Moderators: Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren, Snekast

fulingbusen

Post by fulingbusen »

4.5 kg på en badrumsvåg :)
Misano

Post by Misano »

fulingbusen wrote:4.5 kg på en badrumsvåg :)
Ok! Har du koll på vad en orig väger?
fulingbusen

Post by fulingbusen »

En plåtren huv ska väga 15kg enligt ETKn, 20 kg med allt är nog rimligt
fulingbusen

Post by fulingbusen »

bild på baksidan med förstärkningar

Image
M3JONAS

Post by M3JONAS »

Sitter det fästen ingjutna så att man kan fästa huven i originalfästena? Dvs om man vill slipa sprintar el dylikt.
fulingbusen

Post by fulingbusen »

Det kan han fixa, PMa så får ni tel. nummer direkt till honom. Han kallar sig custommania
Fido85

Post by Fido85 »

PaparaZZi wrote:
Henka. wrote:
Fido85 wrote:att köra det utan ugn ÄR IDIOTISKT
Sånadär inlägg hör väl knappast hemma här...
fido85 kanske du skall sluta tro att du vet allting för själva värket så vet du inte ett skit!!
jag ser du fan fortfarande är en skithög....VARFÖR kör dom ALLTID kolfiberdelar i ugn då? säj mig det :) jag vet långt ifrån allt MEN jag lär mig som alla andra...du vet väl bäst i hela oravais...som mest består av cp:n....fast jag fan sitter i rullstol som du verkar se jävligt mkt ner på....jag kan nog fan skruva själv din jävla idiot och fixa det mesta själv fast det bara tar längre tid...
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
fulingbusen

Post by fulingbusen »

Jag vill inte beblanda mig för mycket i denna diskussion men om man påstår att något är idiotiskt så borde man veta ganska mycket om ämnet (i detta fall kolfiber)
Fido85

Post by Fido85 »

fulingbusen wrote:Jag vill inte beblanda mig för mycket i denna diskussion men om man påstår att något är idiotiskt så borde man veta ganska mycket om ämnet (i detta fall kolfiber)
jag själv har aldrig gjutit nåt i glas/kolfiber men jag har varit med ganska mycket och kollat på lite så alltid in i ugn efteråt....likadant gör båtfirmor TROR jag...men men...blev bara så störd på då han tror jag är nåt jävla missfoster bara för mitt handikapp som jag fick då jag krockade....vill ju inte laga nåt gräl...nåjaa gammal story så...men blev bara så förbannad dåd han skriver att jag tror jag vet allt osv...mene det gör jag verkligen inte :)men man verkar inte få ge sin åsikt på detta forum mera heller förrän man får höra nåt jävla skit tillbax
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
smogma

Post by smogma »

Man härda den i ugnen...
Beror ju på hur mycket man vill att sakerna ska tåla...

Som bäckis sa..

"En huv som inte är gjuten i prepreg tål ingen värme utan blir mjuk och hängig när den blir varm. Bättre med glasfiber än en amatörgjuten kolfiber då det är lättare att tillverka och nästan lika lätt."
fulingbusen

Post by fulingbusen »

Jag menade inget illa, det är bara det att om man säger att något är idioti så sticker man ut huvudet. Det får man inte göra här i norden utan att någon ska sätta en på plats :lol:

Personligen så har jag ingen erfarenhet utav kolfiber så jag kan inte säga något alls. Det måste väl finnas någon på forumet som kör med toppmonterad turbo och kolfiberhuv?
Post Reply