Page 6 of 24
Posted: 29 Dec 2008, 01:05
by Strandholm
Japp. var även hemma hos steffi & jocke och glodde på american hotrods och krökade när ni var förbi där också

(bor granne med dom)
ni skulle ha kommit in och kalasat, var rätt ''livat'' om man säger så hehe
Posted: 29 Dec 2008, 01:10
by FugitivE
Jaha där ser man. Kom på nu att Steffi sa det förut, att du bodde bredvid dom typ. Att man inte har tänkt på det innan
Hehe, kan tänka mig att det var de

men skulle nog inte uppskattas att man hade kommit in, och livat med er, då jag var, och är, halvkrasslig. Hoppas det går över snart.
Mvh
Posted: 04 Jan 2009, 22:20
by ZAK
2 bilder på trösklarna hoppas det hjälper dig.

Posted: 11 Jan 2009, 14:03
by FugitivE
Har varit ganska dött här i tråden på sistonde, men bara för det så betyder det inte, att jag inte håller på med bilen
Känns lite onödigt att uppdatera varje gång, med bilder på underredet. Ser ju egentligen likadant ut hela tiden

hehe
Man tror att det ska gå snabbare och göra hela arbetet, med ett underrede, men tar förbannat med tid, speciellt när karossen inte är så hjälpsam, så att man hittar mer och mer rost
Får hoppas man ser ett slut på det hela snart.
Har i princip svetsat klart alla orginal skarvar undertill bilen, utom bak mot skuffen, då vaggan är ivägen där, så dom kommer svetsas sen, när hjulhusenas skarvar ska svetsas.
Så är som sagt mest rostlagning kvar, innan man kan grunda en större del utav underredet.
Mvh
Posted: 11 Jan 2009, 21:27
by FugitivE
Nu under kvällen blev den mesta tiden nerlagd på vänstra tröskeln.
Bakre domkraftsfästet:
Främre, som det ska kapas ut lite till sen:
Snabb titt på "insidan" utav högra tröskeln efter lite grävning och bankning:
En gång i tiden var det väl domkraftsfäste här också:
..
Bara det där jag egentligen vart förvånad över, att jag hade missat, förra året. men men. Slipar man plåtrent så är det enklare att se.... har jag märkt, haha. På gott och ont.
..
Tilbaka till vänsterbak:
Slipade till det mesta där. Så första grejen som ska göras är att förstärka den inre plåten till den mittersta.
En början:
Hela vägen bak ska det göras. sen ska det "byggas" ut en kant, vilket var t.ex dåligt på högra tröskeln, som jag visade på bilderna här ovan.
Efter det så ska det svetsas på nya trösklar. Får hoppas broder min beställer sådana imorgon
Mer blir det säkert gjort även under morgondagen.
Mvh
Posted: 11 Jan 2009, 21:30
by Roobin
Byt bil

Posted: 11 Jan 2009, 21:39
by FugitivE
Posted: 13 Jan 2009, 08:15
by FugitivE
Glömde lägga in bilder från gårdagens arbete, igår kväll. Så här kommer det ett par st.
..
Mvh
Posted: 17 Jan 2009, 12:29
by maccan
Kom igen nu, inte många månader kvar till sommaren så du måste lacka skiten snart

när planerar du lack av alltihopa, underrede kaross osv?
M. =)
Posted: 17 Jan 2009, 14:23
by FugitivE
Jadu
Kommer grunda golvet först, och lacka det.
Sen kommer det vara bak där bakvagnen sitter kvar, att svetsa lite, samt grunda osv efteråt. Även främre delen där framvagnen etc sitter fast.
Vaggan är ivägen så måste bulta ner skiten och fortsätta sen efteråt. Men ska göra så mycket jag kan iallafall nu i vaggan.
Men ska försöka svetsa klart det mesta så jag kan grunda innan månaden är slut iallafall.
Chassit lämnar jag iväg sen på pulverlack, så det gör jag ju direkt inte själv..
Vi får se helt enkelt när saker o ting är lackat o klart

Posted: 17 Jan 2009, 14:28
by maccan
Okej så är en del kvar då

Har du bestämt hur de blir med lack osv? eller ska du inte avslöja de förän senare ? :p
kommer bli fiiiint!
Posted: 17 Jan 2009, 14:45
by FugitivE
Har faktiskt helt ärligt ingenting att dölja just nu när det gäller lack.
Har funderat starkt på cosmossvart då den färgen är väldigt najs, enligt mig. Kollade även på alpinvit ett tag, men den idén försvann ganska snabbt till slut.
Men ja, när jag kollar på dessa bilder så tvekar jag ändå:
..
Förbaskat svårt fan!
Posted: 17 Jan 2009, 14:57
by pelko
Jag är sååå glad att jag vet vilken min ska lackas i
Schhh om det Kevin

Ingen annan vet tror jag
Mvh Mathias
Posted: 17 Jan 2009, 14:58
by FugitivE
Haha jo det är fan skönt att veta. Så behöver man inte vela om det hela tiden
Jag här schh om det

oroa dig inte

Posted: 17 Jan 2009, 17:02
by SebastianV
ett litet tips,, se till att få alla svetsar blästrade, fram o baksida, annars kommer rosten till baka ganska så fort..
Det blir rost där du svetsar..
Posted: 17 Jan 2009, 18:46
by maccan
haha du lät så jäkla bestämd om alpinvit på msn sen

jaja du vet vad jag tycker! haha ;D
good work iaf!
Posted: 17 Jan 2009, 22:43
by FugitivE
SebastianV wrote:ett litet tips,, se till att få alla svetsar blästrade, fram o baksida, annars kommer rosten till baka ganska så fort..
Det blir rost där du svetsar..
Dom flesta svetsfogarna jag lägger, kommer igenom till andra sidan så att säga. Så ja, jag ser alla fogar från insidan utav bilen. Självklart ska dom tas hand om.
Kommer bli mycket slipande, och lite blästrande innan det kommer grund på grejerna
Mvh