Page 6 of 11

Posted: 07 Dec 2008, 20:17
by Bmwandreas
Nä men vet folk med motorbänkar som har :lol:

Posted: 07 Dec 2008, 20:21
by dgyldmark
Ok, Jag tror vi menar två olika saker. Jag upplver att han återhämtar sig betydligt bättre utan ic än med. Det känns verkligen att han följer pedalen bättre. Detär min erfarenhet och praktiskt utprovat. Byttes rakt av för test. Har bilderna på bygget och spec. Hur ser man gas respons i en bänk det har jag aldrig sätt i min :)

Posted: 07 Dec 2008, 20:26
by Bmwandreas
Har testat ett par gånger att plocka bort tryckrör och torrgasa. Och har aldrig hört någon skillnad. Skulle det gå tungt för motorn att suga luft igenom ic:n så har du fel ic.

Posted: 07 Dec 2008, 20:40
by dgyldmark
Torrgasa är ju inte en rättvis gämförelse, Andreas prova själv att köra med det, Jag kör i stort sätt inget rakt fram alls & effekt är inte något som intresserar mig. Då kunde jag lika gärna bromsat den offentligt istället för att handla en egen bänk :roll: (Motorn i fråga har inte vart uppe i min) Utan ic fick jag den karakären som var önskad. dock byggdes den om i flertalet omgångar. bla 3 olika grenrör , 2 olika portningar, ic/ej ic, flyttad kam, 2 olika komp. (10.25/10.65:1).

En till fördel är färre skarvar och tar mindre plats.

Posted: 07 Dec 2008, 23:58
by johankihl
Räkna på tiden det tar att fylla ic'n istället för att spekulera... Garanterar att du blir besviken dgyldmark, det handlar knappt om tiondelar för att fylla ett ic system.

Posted: 09 Dec 2008, 23:55
by dgyldmark
Men det märks av. Räkna? det är precis det jag inte gjort. Har ist provat detta vid 2 tillfälle för att verkigen få veta. Det är ju därför jag undrar vad som kunde vart fel med mitt bygge eller varför det inte blev så för andreas.

Erik, har du provat?

Posted: 10 Dec 2008, 08:29
by r.ivars
Tja, har du små tryckrör också?

Måste jo producera en hel del värme i hela maskineriet utan ic? Så kan väl inte vara bra för bana heller?

Posted: 13 Dec 2008, 01:14
by peppe
Stämmer detta?

LINKG4STORM = V44
LINKG4EXTREME=V88

Posted: 13 Dec 2008, 01:57
by Karel021
peppe wrote:Stämmer detta?

LINKG4STORM = V44
LINKG4EXTREME=V88



stämmer bra :)

Posted: 13 Dec 2008, 15:53
by Misano
Ingår samma grejor/tillbehör också till LINK G4 Storm som till ett V44?

Posted: 13 Dec 2008, 16:48
by Vision79
Misano wrote:Ingår samma grejor/tillbehör också till LINK G4 Storm som till ett V44?


Finns en tråd på sävar om det där http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... sc&start=0

Posted: 15 Dec 2008, 20:21
by ewoldern
Har tröttnat på mitt haltech och funderar på ett vipec v44 och har följande fråga. Den modellen med 2.5bars mapsensor, kan man köra med en bosch 3bars jag har liggande eller är mapsensorn inbyggd i boxen och måste lödas ur/i?

Kan man köra med vanliga förkopplingsmotstånd till spridarna om man har lågohm spridare? Jag har 788cc som ligger på ca 2.5ohm...


Kunde bli en bra julklapp till mig själv det här ju :)

mvh

/Erik

Posted: 15 Dec 2008, 21:30
by r.ivars
har du alla calibreringsvärden på mapsensorn lär det gå att ställa in den, 5 och 7bararna är externa aem sensorer man köper till vipecet.

Posted: 17 Dec 2008, 02:35
by Bmwandreas
ewoldern wrote:Har tröttnat på mitt haltech och funderar på ett vipec v44 och har följande fråga. Den modellen med 2.5bars mapsensor, kan man köra med en bosch 3bars jag har liggande eller är mapsensorn inbyggd i boxen och måste lödas ur/i?

Kan man köra med vanliga förkopplingsmotstånd till spridarna om man har lågohm spridare? Jag har 788cc som ligger på ca 2.5ohm...


Kunde bli en bra julklapp till mig själv det här ju :)

mvh

/Erik


Bosch 3 bars finns att välja i prrogrammet.
Och du kan köra med förkopplingsmotstånd eller driver box.

Posted: 17 Dec 2008, 02:48
by Bmwandreas
Ray köper boxarna från link och utvecklar programvaran och döper om dem. Han står för alla bra saker som är lika som Autronic TPS/MAP mappning, quicktune och nu är det även inbyggd ecu loggning samt automatisk korrigering i bränsletabellen efter uppmätt afr.

Och vi lär hålla oss till rekomenderat utpris eftersom priserna ska vara lika världen över. Vi skickar istället med laddtrycksventil och erbjuder rabatt vid bromsning och bra inkopplingschemor för att kunna vara konkurrenskraftiga. Och kan lämna bra support vid fel då Ray är verkligen grym på motorstyrning.

Posted: 19 Dec 2008, 16:19
by Bmwandreas
Har gjort ett bra schema för alla bmw med 60-2 hjul nu som jag bifogare V44 spruten. Ska börja på V88 schemat nästa vecka.

Över 20 sprut sålda på ett litet nafs, kommer bli en storsäljare :wink:

Posted: 19 Dec 2008, 17:24
by Flame
Vad kör jag lättast/smidigas för tändning till ett v44? Wastefire med 2st msd dubbel spolar, eller måste man ha något mer? Eller något helt annat?
Är till en 4-cyl motor med 60-2 trigger, ingen fördelare. kan ev bygga dit kam sync men just nu vill jag bara få igång bilen så jag gör det så enkelt som möjligt.