Page 6 of 22

Posted: 24 Jun 2007, 23:51
by Söderling
_Kalle_ wrote:nice! vad är det dom där stolarna heter? är det sprint eller?

Japp, det stämmer bra det.


Zwofurti wrote:Fan kan inte släppa den här bilen.. toksnygg, frän motor och det mesta stämmer.. ge mig! jag köper den när du tänker sälja, hehe

Hehe, ja jag kan säga till innan. Men det blir nog inte än på ett tag.


Chrille wrote:Vad laddar du nu?

Nu laddar ja 0.85bar. Har tänkt å gått upp till 1.1-1.2 nån dag. Men vet inte hur mycket man vågar på M3 kolvarna??

Posted: 01 Jul 2007, 21:40
by Söderling
Var å körde på gatebil i mantorp idag. :lol: Fan va fränt det var.
Image

Posted: 02 Jul 2007, 10:05
by Chrille
Satan va gött den gick på mantorp...

Det var inte 0,85 där inte :P

Posted: 02 Jul 2007, 12:45
by Pitbull
Chrille wrote:Satan va gött den gick på mantorp...

Det var inte 0,85 där inte :P


Jo, 0.85 va det på Mantorp. :lol:

Posted: 02 Jul 2007, 15:53
by Chrille
Gick som ett jävla troll ju :!:

Posted: 02 Jul 2007, 16:26
by birro
Riktigt fint gick den! bra kört också, lite nära däcken där efter den stora kurvan i breisladd tävlingen :twisted:

Posted: 02 Jul 2007, 16:53
by Söderling
Tackar, ja det vart lite för brett :lol: Men det är första gången som ja kör på bana så jag är nöjd endå. Var kul att dom kom fram å sa att dom ville att ja skulle va med på bresladds tävlingen. :D Tror inte det va så många kvar när ja åkte ur.

Ja den går bra fast ja åker så lite laddtryck. Såg på vägen hem att den nästan var uppe på 0.9 nån gång. Med en riktig mappning så skulle den nog gå ännu bättre. Jag började dagen med att köra av en drivaxel redan på andra varvet ja körde. Böt den sen så höll dom restan av dagen.

Alltid kul med kort på bilen, så om det är nån som har kort från mantorp så är det bara å lägga in dom här :lol:

Image

Image

Image

Image

Image

Posted: 02 Jul 2007, 18:25
by HULTA
jo de måste ja verkligen säge att den såg ut att gå riktigt rart och fint me bra ryt,

mvh

Posted: 03 Jul 2007, 00:53
by Söderling
Lite mer bilder från mantorp :D

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

(Tack Daniel Persson för bilderna)

Posted: 03 Jul 2007, 06:48
by Per Eriksson
Var några rejäla välhäng där.

Posted: 04 Jul 2007, 22:05
by Söderling
Per Eriksson wrote:Var några rejäla välhäng där.


Ja visst var det kul å åka på tvären :D
Tråkigt med din bakskärm föresten.

Posted: 09 Jul 2007, 00:49
by Söderling
Testa bilen på säve oxå.

Bästa repan: 13.30sek / 185km/h
Högsta slutfart: 192km/h

Detta med 18tums R-däck

Sista åket för dagen för gick båda drivaxlarna av :(

Image

Posted: 18 Jul 2007, 11:06
by Söderling
Då har man vart till norge å sladdat lite. Fan va kul det är. Hoppas det blir mer sånt i sverge oxå framöver :D

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Posted: 18 Jul 2007, 17:59
by Zwofurti
Släng dit en m5 bakvagn till vintern. =)

eller går det att bygga en hållbar 1031 med sellholmgrejer? dyrt blir det iaf =)

Posted: 19 Jul 2007, 21:13
by Söderling
Zwofurti wrote:Släng dit en m5 bakvagn till vintern. =)

eller går det att bygga en hållbar 1031 med sellholmgrejer? dyrt blir det iaf =)


Nja, ja tror inte ja kommer sätta dit nån M5 bakvagn, inte när ja har byggt 4-länk redan.

Ja å bygga en hållbar 1031 axel är riktigt dyrt, å ja vet inte va dom pallar heller. Funkar ju bra i rallycross men det är ju inte samma effekter i dom bilarna.

Ska försöka korta en cheva 10-bult så ja får samma bredd som volvo axeln nån dag då tiden räcker till.
Tänkte först köra med ford 9 tums axel, men dom är ju så jävla tunga å tungdrivana. Kanske inte det bästa å sladda runt korvkiosken med.

Posted: 19 Jul 2007, 21:22
by Per Eriksson
Vad tror du om att ta en m5 klump och göra nya gavlar/axelrör så det blir som en stel axel?

Posted: 20 Jul 2007, 16:47
by johankihl
1031 axeln håller ju ganska mycket bättre om man byter drivaxlar och gör en gördel/förstärkning till banjon så att inte rören sviktar.