Page 6 of 22

Posted: 12 Oct 2008, 01:44
by micke999
fan vad läckert de vart!!

Posted: 19 Oct 2008, 19:10
by Storås
Har hänt lite mer saker sen sist...

Nya kylaren är klar (samma som gamla fast den gick sönder)
Tryckrören är också klara, nya dumpen sitter svetsad, dock ej på bilderna :D

Image

Image

Image

Mvh

Posted: 28 Oct 2008, 23:30
by Storås
Sådär, det som återstår nu är Downpipe, gaswire och byta startmotor :( Verkar ha pajat när den legat närmare ett år?!


Ser iaf ut såhär just nu:

Image

Image



Mvh Matte !

Posted: 28 Oct 2008, 23:50
by pelko
Ser riktigt bra ut! :D

Mvh Mathias

Posted: 29 Oct 2008, 00:09
by jocke_e30
Det tar sig :) bara börja filma när det är åkdags då :)

Posted: 29 Oct 2008, 08:11
by Bäckis
Det blir fint det där!

Posted: 29 Oct 2008, 12:04
by _Johnny_
Jäkla coolt! Du skulle haft lite DTM-stuk på karossen sen också.. :wink:

Posted: 29 Oct 2008, 12:11
by Stenmark
Ser riktigt kalas ut ! :D

Posted: 29 Oct 2008, 21:31
by robbz
här går det undan :D ....
synd att det är en volvo bara.....nejdå :wink:

keep up!
/mvh

Posted: 29 Oct 2008, 21:59
by bmw_fredde
Snyggaste volvo motorutrymmet jag sett! ska skriva ut bilderna och visa garagepolaren hur det ska se ut i en volvo :wink:

Posted: 29 Oct 2008, 21:59
by Storås
robbz wrote:här går det undan :D ....
synd att det är en volvo bara.....nejdå :wink:

keep up!
/mvh


Japp :D

...eller tur att det inte är en BMW.. ;)

Posted: 29 Oct 2008, 22:47
by Storås
lenin wrote:Hej! Verkligen ett helvettigt projekt o följa :) . Har de blivit uppstart eller? Har en polare som me ska bygga på 16v. Asså vilken bottendel e o rekomendera? O vilka stakar ska va bäst? O hur e de me kompet om man kör med orginal "allting", de behövs inte säkas om man ska åka e85 va?

Lycka till!



B230FT nyare än 94, eller B230FK är väl bästa blocken, då dom har oljekylda kolvar original... Vilka stakar och kolvar som är bäst beror på vem du frågar, jag har inte köpt h-profil från t.ex parner, för att jag hellre köper fina saker, kanske Verdi eller Carillo... ang kompter så vet jag inte vart jag hamnar :lol: Har ju fräst ur originalkolvarna, och dom ger 8.7:1 med 8v topp, nu är det 16v och lite med gods borta från kolvarna, så jag har ingen aning, får väl göra ett komptest sen kanske.

Posted: 29 Oct 2008, 22:48
by Storås
bmw_fredde wrote:Snyggaste volvo motorutrymmet jag sett! ska skriva ut bilderna och visa garagepolaren hur det ska se ut i en volvo :wink:


Tack ska du ha :D Vänta nån/några veckor när det är helt klart, och även tvättat :)

Posted: 30 Oct 2008, 16:05
by ERik Gustavsson
B230FT fick oljekylningen på kolvarna 93- medans B230FK fick det 95- :wink:

ser sjukt bra ut med motorn :D

Posted: 30 Oct 2008, 16:20
by _Johnny_
Storås wrote:
lenin wrote:Hej! Verkligen ett helvettigt projekt o följa :) . Har de blivit uppstart eller? Har en polare som me ska bygga på 16v. Asså vilken bottendel e o rekomendera? O vilka stakar ska va bäst? O hur e de me kompet om man kör med orginal "allting", de behövs inte säkas om man ska åka e85 va?

Lycka till!



B230FT nyare än 94, eller B230FK är väl bästa blocken, då dom har oljekylda kolvar original... Vilka stakar och kolvar som är bäst beror på vem du frågar, jag har inte köpt h-profil från t.ex parner, för att jag hellre köper fina saker, kanske Verdi eller Carillo... ang kompter så vet jag inte vart jag hamnar :lol: Har ju fräst ur originalkolvarna, och dom ger 8.7:1 med 8v topp, nu är det 16v och lite med gods borta från kolvarna, så jag har ingen aning, får väl göra ett komptest sen kanske.


Fast du lär ju inte få reda på kompförhållande av ett komptest? :)

Posted: 30 Oct 2008, 19:09
by Storås
_Johnny_ wrote:
Storås wrote:
lenin wrote:Hej! Verkligen ett helvettigt projekt o följa :) . Har de blivit uppstart eller? Har en polare som me ska bygga på 16v. Asså vilken bottendel e o rekomendera? O vilka stakar ska va bäst? O hur e de me kompet om man kör med orginal "allting", de behövs inte säkas om man ska åka e85 va?

Lycka till!



B230FT nyare än 94, eller B230FK är väl bästa blocken, då dom har oljekylda kolvar original... Vilka stakar och kolvar som är bäst beror på vem du frågar, jag har inte köpt h-profil från t.ex parner, för att jag hellre köper fina saker, kanske Verdi eller Carillo... ang kompter så vet jag inte vart jag hamnar :lol: Har ju fräst ur originalkolvarna, och dom ger 8.7:1 med 8v topp, nu är det 16v och lite med gods borta från kolvarna, så jag har ingen aning, får väl göra ett komptest sen kanske.


Fast du lär ju inte få reda på kompförhållande av ett komptest? :)


Nää, men funkar bilen bra så bryr jag mig inte :lol: