Page 6 of 16

Posted: 17 Dec 2007, 17:34
by Nisse Järnet
Nisse Järnet wrote:Nån som har data på M3 3.2 utväxling i lådan?
Ingen som vet eller har en instruktionsbok och kan kolla? :) Tar gärna på TDS lådan också!

Posted: 17 Dec 2007, 18:45
by AndreasT
Nisse Järnet wrote:Nån som har data på M3 3.2 utväxling i lådan?


Hittade en tråd på autopower för längesedan om det, men hittar den ej nu. Har du tid så sök runt där lite så skall du finna den.

Posted: 17 Dec 2007, 22:30
by ILiveToRide
Nisse Järnet wrote:
Nisse Järnet wrote:Nån som har data på M3 3.2 utväxling i lådan?
Ingen som vet eller har en instruktionsbok och kan kolla? :) Tar gärna på TDS lådan också!


3.2:
4.23 (1), 2.51 (2), 1.67 (3), 1.23 (4), 1.00 (5), .83 (6).

3.0/328:
4.20 (1), 2.49 (2), 1.66 (3), 1.24 (4), 1.00 (5)

Posted: 17 Dec 2007, 23:44
by Nisse Järnet
Tack som fan för svaren! :D Nu är det bara TDS lådan kvar, ingen som har en TDS? :wink:

Posted: 23 Dec 2007, 03:04
by Icee
ta bort

Posted: 24 Dec 2007, 13:59
by xelerator
nån som vet vilka utväxlingar det är på tds lådan??

Posted: 25 Dec 2007, 01:49
by Overcharged
brukar inte dem vanligaste bmw lådor ha 1:1 på 5an, t.ex 325, m3 328, m.m?

Posted: 25 Dec 2007, 09:54
by Nisse Järnet
Jo :) Det är väl bara dom äldre som inte har det?

Posted: 25 Dec 2007, 10:56
by hartge
Overcharged wrote:brukar inte dem vanligaste bmw lådor ha 1:1 på 5an, t.ex 325, m3 328, m.m?
säker på det ??

Posted: 26 Dec 2007, 20:38
by xelerator
ok..
men med 1:1 på 5:an kommer man ju ha sunkigaste toppfarten med 3.73 i utväxling i klumpen..
känns som om man kommer varva ur innan man hunnit säga "nu börjar de gå fort" :lol:

Posted: 26 Jan 2008, 21:09
by stecka
nån som vet utväxling på en 95:a 525 bensin zf låda. samt hållbarhet på dessa?

Posted: 16 Feb 2008, 23:47
by moonzhine
vet ej utväxling så här på rak arm men hållbarheten är den samma som andra ZF-lådor bara att de skiljer i utväxling..

Posted: 27 Jul 2008, 20:48
by Resgard
Är det e28 535 diffen som lämpar sig bäst i e30 bakvagnen, lr fungerar det lika bra med diffen från e34 535. Går det att få dit bäramrna från en e28/e34 på e30 balken utan större mods? och slutligen är drivaxlarn från e28/e34 lika långa som e30?

Posted: 27 Jul 2008, 22:19
by Nisse Järnet
Resgard wrote:Är det e28 535 diffen som lämpar sig bäst i e30 bakvagnen, lr fungerar det lika bra med diffen från e34 535. Går det att få dit bäramrna från en e28/e34 på e30 balken utan större mods? och slutligen är drivaxlarn från e28/e34 lika långa som e30?
Nej på det mesta där :S