Page 6 of 9
Posted: 04 Feb 2009, 00:39
by Andy_b
///Peter wrote:ett ord om denna bilen bara GRRRRR
Tack! och det ska bli mer GRRR till denna säsong är det tänkt!
jag tror dej
du har inga mer bilder på ditt motor rum och insug ... måste få lite insperation nu när det e mörkt på kvällarna
Posted: 23 Feb 2009, 14:52
by Pimplaren
Filmen som fanns i sida 1, vart är den?? när du börnar lite och snyter i ett industriområde?
Posted: 26 Feb 2009, 16:21
by ///Peter
Andy_b wrote:du har inga mer bilder på ditt motor rum och insug ... måste få lite insperation nu när det e mörkt på kvällarna
Tyvärr, säsongen har tyvärr inte börjat riktigt än, men det kommer!
Posted: 11 May 2009, 23:12
by ///Peter
I väntan på hemliga Black Label Racing updates på racebilen så fick man tummen ur och fixade till söndagsbilen från dess långa dvala
Micke va en klippa som vanligt och tack till JOHNEMAN här på forumet som daskade fram en slavcylinder mitt på söndagen när BMW hade strulat till beställningen!
Skönt att åka lite hederlig M5 igen!
Posted: 12 May 2009, 17:06
by jeenz
Grymt nice de är me vita y rondell ! = ))
Posted: 12 May 2009, 18:39
by Falck
///Peter wrote:I väntan på hemliga Black Label Racing updates på racebilen så fick man tummen ur och fixade till söndagsbilen från dess långa dvala
Micke va en klippa som vanligt och tack till JOHNEMAN här på forumet som daskade fram en slavcylinder mitt på söndagen när BMW hade strulat till beställningen!
Skönt att åka lite hederlig M5 igen!
Grymt me m5a på söndagar.
kräng på en riktig m5 front ist
Posted: 12 May 2009, 20:49
by sidenmark
tjenare hur går det ? ,
du måste ju ta med kameran ut i garaget o knäppa lite bilder , så man får se pärlan
mvh robban
Posted: 13 May 2009, 12:22
by Andy_b
det tycer jag mee
Posted: 11 Mar 2010, 20:27
by Blown M5
Snart är det dags Peter
Posted: 11 Mar 2010, 21:30
by ///Peter
Blown M5 wrote:Snart är det dags Peter
Ja nu börjar det fanimej bli dags på riktigt
Posted: 08 May 2010, 16:40
by ///Peter
Nu börjar det hända saker, haft alldeles för mycket med annat, men nu så äntligen, tack vare snubbar som Micke och Jörgen. Och framför allt äntligen ett fast garage som jag inte haft på flera år så kan version 2.0 påbörjas!
Börjar riva ur. Som synes har det blivit annan färg på bilen sen sist med
Insug samt M5 spjäll
Fina trattar
Grenrör + Wg´s
Stilstudie grenrör
Stilstudie wastegate (notera mina manliga vantar)
Kommer bli 5" ner till 4" downpipe och sen denna 3.5" sidepipe
Motorn ur, lättat M5 3.6 svänghjul och 3-skivig tilton utan märkbart slitage med flitigt använda 700 hp
Matchportade adapterplattor för M5-spjäll
Kommer nog gå åt en och annan getrag 280, tur man har några i reserv
Dagens special. Smart med M6 bromsar med Amg 8-kolvsok fram
Och svansmonterad M30 Turbo
Posted: 08 May 2010, 16:57
by Pimplaren
Fräsigt att det händer något här
Är effekten på hjulen eller i motorn??
Posted: 08 May 2010, 19:59
by jorgen
Äntligen börjar det hända saker med räsern
Posted: 08 May 2010, 22:30
by Blown M5
Resan hem med smart + m30 gick bra trots tattar-stilen
nu sitter m30
i motorstativ & väntar på isärplockning.
Posted: 08 May 2010, 23:58
by Pimplaren
Blown M5 wrote:Resan hem med smart + m30 gick bra trots tattar-stilen
nu sitter m30
i motorstativ & väntar på isärplockning.
Nu hänger jag inte med! har du köpt m30n? alltså åker det något värre ned i e34an?:D
Posted: 09 May 2010, 07:26
by ///Peter
jorgen wrote:Äntligen börjar det hända saker med räsern
Yes!! Fan du har ju dunderspurtat så med e28an så det finns ju inget alternativ längre
Posted: 09 May 2010, 07:30
by ///Peter
Blown M5 wrote:Resan hem med smart + m30 gick bra trots tattar-stilen
nu sitter m30
i motorstativ & väntar på isärplockning.
Härligt Mr effektiv! Stackars leksaksbilen, har nog aldrig varit så överlastad