Lysholm 2,3 liters sitter det på. Har varit lugnt i garaget ett tag nu, men finns en del grejer att ta tag i framöver, bl.a större ic som ska sitta i bagaeluckan på nåt sätt men vet inte riktigt hur än ....
Sådär då, nu har jag övergett mina 2 fina M60b40 asc-spjäll som satt innan kompressorn & kastar tillbaka m5 originalen Fick aldrig motorn gå bra på tomgång m.m med plenumet jag byggde så nu orkar jag inte forska mer i det. Såhär ser de ut just nu:
än så länge är det grovt, svårt att se hur det ska bli & går inte ens att rita på ett papper Men har en rörig bild i huvet iaf... laminova stavar är det som ska användas..
Fränt med m5 kompressor Ser verkligen bra ut! Vad får man ge för ett gäng laminova stavar? Kan man köpa kassetten som stavarna ska sitta i eller är det något som du själv snidit ihop?
Vill se mer bilder när insuget är klart
Yes ska börja svetsa till helgen är det tänkt, kommer lite mer bilder då.
Laminovastavarna kostar ca 1000kr styck hos åf , hittade mina något billigare dock. Sen måste man se till att någon mekanisk verkstad
tillverkar resten.
Nu har det hänt en hel del i garaget, plenumet är helt klart & bromssystemet är ombyggt med merca huvudcylinder för att det ska få
plats. Ingenting passar längre i motorrummet, ALLT behövdes modifieras på något sätt för att få plats Fortfarande en lite jobb kvar men de jobbiga grejerna är avklarade.Ska bli spännande å se vad den ger för
effekt sen ....
Många bilder blev det Ska på semester i 2 veckor nu, sen blir det
fortsättning i garaget.